Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda

Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda

SkyActiv-G 2.5T este un motor pe benzina cu turbocompresor de 2,5 litri cu injectie directa. Este prima unitate turbo de serie a seriei de motoare Skyactiv-G, care comanda modelul SUV-ul CX-9 de dimensiuni medii Mazda si sedanul Mazda6.

Motorul este bazat pe motorul SkyActiv-G 2.5 aspirat natural. Exista aceeasi gaura a cilindrului si cursa a pistonului, dar raportul de compresie este mai mic - 10,5: 1. SkyActiv-G 2.5 imparte multe parti cu versiunea turbo: arborele cotit, arborii de echilibrare, pompa de carburant, sistemul de injectie a combustibilului, pompa de ulei etc.

Unitatea supraalimentata este dotata cu doua sisteme noi. Primul este sistemul Dynamic Pressure Turbo, care simuleaza functionarea unei turbine cu geometrie variabila.

La turatii reduse ale motorului (sub 1620 rpm), gazul de esapament curge prin canale inguste. Aceasta maximizeaza energia fiecarui impuls de evacuare pentru a obtine o forta motrica puternica a turbinei.

Citeste si despre: motorul rotativ de pe Mazda RX8

Supapele suplimentare se deschid la RPM-urile mai mari, trimitand gaze la rotor ca un turbocompresor traditional. Acest sistem permite motorului sa aiba o acceleratie excelenta, liniara si puternica in intervalul redus pana la jumatatea rpm fara intarziere turbo.

, care permite scaderea temperaturii gazelor de la 500 la 100 grade Celsius. Cu gazele de recirculare racite, a devenit posibila ridicarea raportului de compresie la 10,5, care este foarte mare pentru motoarele cu

Specificatii motor

Producator

Hiroshima, Japan

Anii de productie

2016-prezent

Material bloc cilindru

Aluminiu

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Benzina

Sistem de alimentare

Injectie de combustibil directa

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

89.0

Cursa, mm

100.0

Capacitate, cc

2,488 (151.8 cu in)

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi

Rata compresiei

10.5:1

Putere, HP

227/ 5,000 – benzina obisnuita

250/ 5,000 – benzina premium

Cuplu

420 Nm/ 2,000

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor recomandat

SAE 0W-30, 5W-30

Intervalul schimbului de ulei, km

20,000 km/12 luni

Aplicabilitate

Mazda CX-9, Mazda6

Probleme ale motorului SkyActiv-G 2.5T si fiabilitate

Noul motor turbo Mazda de 2.5 litri SkyActiv este un motor relativ nou si inca nu exista rapoarte detaliate.

Pornind de la faptul ca motorul se bazeaza pe SkyActiv-G 2.5 si impartaseste multe tehnologii SkyActiv, putem presupune ca nu vor exista probleme serioase cu acesta. Toate motoarele anterioare ale acelei serii sunt cunoscute ca motoare bune si fiabile, cu consum redus de combustibil si performante ridicate.

components.ads.article.code15

Citeste si despre: motor in 2 timpi vs motor in 4 timpi

Sursa foto: carrrs.com

Citeste si...
Care este cel mai rezistent motor si cati kilometri poti face cu el?
Care este cel mai rezistent motor si cati kilometri poti face cu el?

Industria auto europeana a decis care este motorul cu cea mai lunga durata de viata. Dupa mai multe studii, motorul cu 6 cilindri...

Care Este Cel Mai Bun Motor din Lume?
Care Este Cel Mai Bun Motor din Lume?

În lumea motoarelor există numeroase opțiuni excelente, iar alegerea “motorului ideal” depinde de mai mulți factori, precum scopul...

Care este cel mai Fiabil motor din Lume?
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?

Atunci când vine vorba de fiabilitatea unui motor, fiecare producător și model au propriile caracteristici și istorii. Determinare...

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?
Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Un motor cu ardere interna functioneaza prin arderea unui amestec de combustibil si oxigen la temperaturi de peste 200 de grade. G...