SkyActiv-G 2.5T este un motor pe benzina cu turbocompresor de 2,5 litri cu injectie directa. Este prima unitate turbo de serie a seriei de motoare Skyactiv-G, care comanda modelul SUV-ul CX-9 de dimensiuni medii Mazda si sedanul Mazda6.
Motorul este bazat pe motorul SkyActiv-G 2.5 aspirat natural. Exista aceeasi gaura a cilindrului si cursa a pistonului, dar raportul de compresie este mai mic - 10,5: 1. SkyActiv-G 2.5 imparte multe parti cu versiunea turbo: arborele cotit, arborii de echilibrare, pompa de carburant, sistemul de injectie a combustibilului, pompa de ulei etc.
Unitatea supraalimentata este dotata cu doua sisteme noi. Primul este sistemul Dynamic Pressure Turbo, care simuleaza functionarea unei turbine cu geometrie variabila.
La turatii reduse ale motorului (sub 1620 rpm), gazul de esapament curge prin canale inguste. Aceasta maximizeaza energia fiecarui impuls de evacuare pentru a obtine o forta motrica puternica a turbinei.
Citeste si despre: motorul rotativ de pe Mazda RX8
Supapele suplimentare se deschid la RPM-urile mai mari, trimitand gaze la rotor ca un turbocompresor traditional. Acest sistem permite motorului sa aiba o acceleratie excelenta, liniara si puternica in intervalul redus pana la jumatatea rpm fara intarziere turbo.
, care permite scaderea temperaturii gazelor de la 500 la 100 grade Celsius. Cu gazele de recirculare racite, a devenit posibila ridicarea raportului de compresie la 10,5, care este foarte mare pentru motoarele cu
Specificatii motor
Producator
Hiroshima, Japan
Anii de productie
2016-prezent
Material bloc cilindru
Aluminiu
Material chiulasa
Aluminiu
Tipul combustibilului
Benzina
Sistem de alimentare
Injectie de combustibil directa
Configuratie
In linie
Numarul de cilindri
4
Supape pe cilindru
4
Schema de comanda a supapelor
DOHC
Diametru, mm
89.0
Cursa, mm
100.0
Capacitate, cc
2,488 (151.8 cu in)
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi
Rata compresiei
10.5:1
Putere, HP
227/ 5,000 – benzina obisnuita
250/ 5,000 – benzina premium
Cuplu
420 Nm/ 2,000
Ordine de aprindere
1-3-4-2
Ulei de motor recomandat
SAE 0W-30, 5W-30
Intervalul schimbului de ulei, km
20,000 km/12 luni
Aplicabilitate
Mazda CX-9, Mazda6
Probleme ale motorului SkyActiv-G 2.5T si fiabilitate
Noul motor turbo Mazda de 2.5 litri SkyActiv este un motor relativ nou si inca nu exista rapoarte detaliate.
Pornind de la faptul ca motorul se bazeaza pe SkyActiv-G 2.5 si impartaseste multe tehnologii SkyActiv, putem presupune ca nu vor exista probleme serioase cu acesta. Toate motoarele anterioare ale acelei serii sunt cunoscute ca motoare bune si fiabile, cu consum redus de combustibil si performante ridicate.
components.ads.article.code15Citeste si despre: motor in 2 timpi vs motor in 4 timpi
Sursa foto: carrrs.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!