Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda

Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda

SkyActiv-G 2.5T este un motor pe benzina cu turbocompresor de 2,5 litri cu injectie directa. Este prima unitate turbo de serie a seriei de motoare Skyactiv-G, care comanda modelul SUV-ul CX-9 de dimensiuni medii Mazda si sedanul Mazda6.

Motorul este bazat pe motorul SkyActiv-G 2.5 aspirat natural. Exista aceeasi gaura a cilindrului si cursa a pistonului, dar raportul de compresie este mai mic - 10,5: 1. SkyActiv-G 2.5 imparte multe parti cu versiunea turbo: arborele cotit, arborii de echilibrare, pompa de carburant, sistemul de injectie a combustibilului, pompa de ulei etc.

Unitatea supraalimentata este dotata cu doua sisteme noi. Primul este sistemul Dynamic Pressure Turbo, care simuleaza functionarea unei turbine cu geometrie variabila.

La turatii reduse ale motorului (sub 1620 rpm), gazul de esapament curge prin canale inguste. Aceasta maximizeaza energia fiecarui impuls de evacuare pentru a obtine o forta motrica puternica a turbinei.

Citeste si despre: motorul rotativ de pe Mazda RX8

Supapele suplimentare se deschid la RPM-urile mai mari, trimitand gaze la rotor ca un turbocompresor traditional. Acest sistem permite motorului sa aiba o acceleratie excelenta, liniara si puternica in intervalul redus pana la jumatatea rpm fara intarziere turbo.

A doua tehnologie este recircularea gazelor de esapament racite EGR, care permite scaderea temperaturii gazelor de la 500 la 100 grade Celsius. Cu gazele de recirculare racite, a devenit posibila ridicarea raportului de compresie la 10,5, care este foarte mare pentru motoarele cu turbocompresor.

Specificatii motor

Producator

Hiroshima, Japan

Anii de productie

2016-prezent

Material bloc cilindru

Aluminiu

Material chiulasa

Aluminiu

Tipul combustibilului

Benzina

Sistem de alimentare

Injectie de combustibil directa

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

89.0 

Cursa, mm

100.0

Capacitate, cc

2,488 (151.8 cu in)

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi  cu turbocompresor

Rata compresiei

10.5:1

Putere, HP

227/ 5,000 – benzina obisnuita

250/ 5,000 – benzina premium

Cuplu

420 Nm/ 2,000

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor recomandat

SAE 0W-30, 5W-30

Intervalul schimbului de ulei, km

20,000 km/12 luni

Aplicabilitate

Mazda CX-9, Mazda6

Probleme ale motorului SkyActiv-G 2.5T si fiabilitate

Noul motor turbo Mazda de 2.5 litri SkyActiv este un motor relativ nou si inca nu exista rapoarte detaliate.

Pornind de la faptul ca motorul se bazeaza pe SkyActiv-G 2.5 si impartaseste multe tehnologii SkyActiv, putem presupune ca nu vor exista probleme serioase cu acesta. Toate motoarele anterioare ale acelei serii sunt cunoscute ca motoare bune si fiabile, cu consum redus de combustibil si performante ridicate.

Citeste si despre: motor in 2 timpi vs motor in 4 timpi

Sursa foto: carrrs.com

Articole similare
3 piese care se strica cand un radiator este defect

3 piese care se strica cand un radiator este defect

Atunci cand o componenta nu functioneaza corect, alte parti din sistemul de racire risca, de asemenea, sa se defecteze.

Cod eroare OBD2 P0706

Cod eroare OBD2 P0706

Acest cod se refera eroarea circuitului senzorului transmisiei - performanta slaba.

Cod eroare OBD2 P0287

Cod eroare OBD2 P0287

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 9 - variatii de tensiune.

Despre motorul 3UR-FE de la Toyota

Despre motorul 3UR-FE de la Toyota

Motorul 3UR-FE este membru al noii familii UR a Toyota. Acesta este un V8 de 5.7 litri cu bloc si chiulasa de aluminiu.