Fum negru din evacuare: principalele cauze

Fum negru din evacuare: principalele cauze

Fumul scos de evacuarea masinii nu inseamna niciodata un lucru bun. El poate fi de mai multe culori si poate insemna ca trebuie sa scoti mai multi sau mai putini bani din buzunar pentru reparatie, in functie de gravitatea situatiei.

[[ad number=“1”]]

In acest articol o sa vorbim doar despre fumul negru, care sunt cauzele aparitiei lui pe evacuare si posibile reparatii.

Citeste si despre:

Ce inseamna cand masina ta scoate fum negru?

[[ad number=“2”]]

filtrul de aer

Problema fumului negru poate fi reparata usor si nu anunta o problema grava pentru motor, cum ar fi in cazul unui fum alb albastrui. Insa nu merge cu masina asa, in primul rand masina va polua excesiv si in al doilea vei consuma inutil mai mult carburant.

Atentie mare la culoarea fumului. Daca acesta este mai mult gri decat negru, inseamna ca ai probleme cu turbina sau furtunul de la turbo poate fi crapat, in orice caz trebuie investigat.

[[ad number=“3”]]

Care sunt cele mai comune cauze ale fumului negru scos de masina?

1. Injectoare defecte

Injectoarele sunt direct responsabile de cantitatea de combustibil care ajunge in cilindri. Ele pulverizeaza combustibilul, creand o ceata practic. Nu va imaginati ca combustibilul curge efectiv in cilindru.

Atunci cand ajunge sa curga injectorul este defect. Practic, de fiecare data cand un injector nu va pulveriza combustibilul cum ar trebui masina va scoate fum negru.

[[ad number=“4”]]

In cazul in care injectoarele sunt defecte ele pot sa nu se inchida la timp si asta inseamna ca mai mult carburant va ajunge in amestec, creand un amestec prea bogat si intr-un final excesul va ajunge pe evacuare sub forma de fum negru.

2. Filtru de aer infundat

Vorbim acum despre partea a doua a amestecului carburant/aer. Daca prea putin aer ajunge in cilindru atunci combustibilul ii va lua locul aerului lipsa si iar am ajuns la un amestec prea bogat, unde prea mult combustibil este ars si iar apare fumul negru pe evacuare. Filtrul de aer se poate infunda usor asa ca verifica-l imediat ce masina scoate fum negru.

[[ad number=“5”]]

Cu totii am vazut in trafic cel putin o masina care atunci cand accelereaza brusc scoate putin fum negru pe evacuare. Se intampla asta in sarcina sau acceleratii bruste, pentru ca amestecul nu se mai face corect timp de 1-2 secunde si combustibilul nu este injectat la timp.

3. Senzor MAF defect

Senzorul MAF decide cat aer ajunge in motor. Daca el decide cat aer ajunge implicit afecteaza si cat combustibil va fi injectat. Senzorul MAF este extrem de important, un senzor defect va afecta puternic performanta motorului.

4. Segmentii pistoanelor defecti

[[ad number=“6”]]

Segmentii au mai multe roluri importante in functionalitatea corecta a motorului, unul din acestea fiind impiedicarea uleiului sa ajunga in camera de ardere. In cazul in care segmentii sunt defecti uleiul va ajunge in camera de combustie si pe evacuare masina va scoate fum.

5. EGR defect

este defect masina va scoate fum negru.

6. Depuneri de carbon

Cand masina este pornita prima data are 0 depuneri in interiorul motorului. Din cauza milioanelor de cicluri de combustie din viata unui motor, acesta va acumula treptat depuneri de carbon, carbon care se va depune peste tot in interior, peste injectoare, bujii, segmenti, supape etc. Aceste depuneri vor afecta motorul si intr-un final acesta va incepe sa scoata fum negru.

[[ad number=“7”]]

Alte cauze posibile pentru care masina ta scoate fum negru:

  • pierderi de vacuum;

  • probleme la PCM cu controlul injectoarelor;
  • probleme generale PCM;
  • senzor MAF sau MAP necalibrat;
  • problema circuit retur injectoare;

  • la diesel, masina poate face regenerare la DPF;
  • EGR blocat pe deschis.

[[ad number=“8”]]

Cum poti rezolva problema fumului negru evacuat de masina?

Daca ai noroc, o data ce masina va incepe sa scoata fum negru si martorul

Daca pe scanner apare P0101 inseamna ca ai o problema cu senzorul MAF, P0116 se refera la o problema a circuitului de racire, in cazul in care termostatul este defect el va cauza un amestec mult mai bogat de combustibil.

Daca nu aveti norocul sa fie atat de usor luati componentele de mai sus si verificati-le pe rand. Schimbati filtrul de aer, verificati sa nu aveti scurgeri de vid, curatati EGR-ul si pentru injectoare puteti initial sa folositi solutii de curatat pe care le gasiti in benzinarii.

[[ad number=“9”]]

Daca nici dupa toate astea nu ati scapat de fumul negru inseamna ca problema trebuie investigata mai atent la un service.

Citeste si despre: fum alb pe evacuare

Sursa foto: hansonsubaru.com, carfromjapan.com, autobutler.co.uk

Citeste si...
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...

Cum sa pornesti masina cand afara este foarte frig?
Cum sa pornesti masina cand afara este foarte frig?

Problemele cu bateria, uleiul si combustibilul pot ingreuna pornirea masinii atunci cand vremea este rece. Afla cum poti preveni a...

O premieră mondială: cea mai vândută mașină din lume este una electrică.
O premieră mondială: cea mai vândută mașină din lume este una electrică.

În 2023, a avut loc un eveniment istoric în industria auto: Tesla Model Y a devenit cea mai bine vândută mașină din lume și a obți...

Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina
Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina

Se modifica preturile pentru RCA. Afla care sunt localitatile cu cele mai mari preturi! Pretul politelor de asigurare RCA vor vari...