In ce situatii pot fi amendati conducatorii auto pentru nerespectarea regulilor privind circulatia pe benzi?

In ce situatii pot fi amendati conducatorii auto pentru nerespectarea regulilor privind circulatia pe benzi?

In calitate de conducator auto vei ajunge sa te confrunti cu diverse situatii in trafic, care pot fi greu de inteles pana si pentru un profesionist. De exemplu, benzile a caror semnificatie nu este respectata, desi acestea sunt marcate corespunzator reprezinta un subiect controversat in randul soferilor.

Indiferent ca soferii sfideaza legile de circulatie pentru ca se grabesc, nu sunt atenti sau pur si simplu nu cunosc bine Legislatia Rutiera, acestia vor fi sanctionati daca un politist constata aceasta contraventie.

Chiar daca majoritatea soferilor cunosc intocmai regulile care tin de circulatia “pe benzi”, exista si un numar mare de conducatori auto ce aleg sa le incalce, astfel existand sansa sa se produca accidente grave.

In Romania nu exista prea multe portiuni de drum public cu mai mult de trei benzi, insa atunci cand un sofer circula pe un astfel de drum trebuie sa stie cine si cui trebuie sa ofere prioritate. Regula este simpla: daca doua vehicule circula in aceeasi directie pe benzi diferite si isi doresc sa se mute pe banda libera dintre acestea, automobilul care merge pe partea din dreapta trebuie neaparat sa ofere prioritate celui din stanga.

Totusi, aceasta conditie nu se aplica in cazul drumurilor cu mai putin de trei benzi pe sens, atunci cand o masina intra pe banda de accelerare sau daca soferul auto se retrage dintr-o depasire.

In situatia in care exista mai mult de trei benzi pe acelasi sens, soferii care se afla pe o banda auto ce se sfarseste, sunt obligati sa dea voie celorlalte vehicule care circula sa traverseze pe banda pe care urmeaza sa o ocupe dupa ce realizeaza manevra.

Pentru conducatorii auto este foarte simplu sa invete cum sunt numerotate benzile de circulatie! Regula este simpla: numaratoarea pe fiecare sens se face in ordine crescatoare, incepe de la marginea din dreapta a strazii, ajungand la axa acesteia. De retinut este si ca banda de urgenta de pe autostrazi nu intra in numaratoare.

Atunci cand circulatia se desfasoara pe cel putin doua benzi pe sens, ele sunt folosite de catre conducatorii auto, in functie de intensitatea si viteza de deplasare a traficului. Soferii trebuie sa tina cont ca sunt obligati sa revina cat mai des pe prima banda, excluzand situatiile in care aceasta este destinata transportului public sau vehiculelor lente.

Daca un automobil are mai multa viteza pe una dintre benzi, comparativ cu vehiculele care merg in acelasi sens de circulatie, insa pe alta banda, nu se considera ca a intrat in depasire.

Una dintre datoriile principale ale soferilor care circula din sensuri opuse este sa pastreze distanta laterala recomandata, fata de celelalte vehicule. Astfel fiecare conducator auto isi va putea continua drumul in conditii optime de siguranta.

La intersectiile marcate cu indicatoare care amintesc soferilor sa semnalizeze directia de mers, conducatorii auto sunt obligati sa se incadreze pe banda care corespunde acesteia cu maxim 50 de m inainte sa intre in giratoriu.

Exista de asemenea si intersectii care nu au marcaje de delimitare a benzilor. Conducatorii auto stiu ca inainte cu cel putin 50 de m de aceste trebuie sa ocupe urmatoarele pozitii:

· Cei care isi doresc sa modifice directia de mers spre dreapta trebuie sa se incadreze pe randul de langa bordura

· Cei care isi doresc sa modifice directia de mers spre dreapta trebuie sa se incadreze pe randul de langa axa drumului sau de langa marcajul care separa sensurile de circulatie

· Daca circulatia are sens unic, soferii care isi doresc sa schimbe directia de mers spre stanga trebuie sa ocupe randul de langa bordura sau acostamentul din stanga

· Celor care vor sa mearga inainte le este permis sa ramana pe oricare dintre randuri

Soferilor nu le este permis sub nicio forma sa circule sau sa stationeze cu masinile pe banda de urgenta sau pe banda destinate transportului public, exceptie putand face doar cazurile justificare sau vehiculele cu regim de circulatie prioritar.

De multe ori conducatorii auto incalca aceasta regula, fie pentru ca se grabesc, fie din lipsa de atentie la trafic. In ambele cazuri, daca sunt observati de un organ de politie risca sa fie sanctionati.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...