Daca observi semnele anormale pe care ti le da masina, este si normal sa te iei de griji, pentru ca o masina reprezinta o cheltuiala mare care trebuie intretinuta anual si orice reparatie neasteptata inseamna alti bani de dat. Ce trebuie sa faci daca crezi ca masina are un injector care curge? Probabil ai observat asta din cauza fumului negru, relantiului dur sau chiar ai vazut urme de combustibil in zona injectoarelor. Cele trei simptome de mai sus sunt cele mai comune cand vine vorba de un injector cu probleme.
Aceasta problema poate cauza altele mult mai grave ulterior, motiv pentru am decis sa scriem acest articol. Initial vom discuta despre injectoarele masinilor pe benzina si dupa despre cele diesel
La masini pe bezina
Este important de stiut ca injectoarele diesel sunt diferite de cele pentru benzina. De fapt, tot sistemul de injectie difera din cauza compresiei diferite din motor. Presiunea in injectoare difera foarte mult. La benzina, presiunea in injectoare pentru injectie indirecta este de 3.5 bari iar pentru injectie directa este de 120 de bari.
Cum poate sa curga injectorul masinilor pe benzina?
Trebuie sa stim de la inceput ca sunt foarte putine cazuri ca injectoarele la motoarele pe benzina sa curga. Ele au un avantaj pentru ca presiunea din rampa de combustibil este mai mica. Totusi, exista doua tipuri de scurgeri:
- benzina curge prin partea de sus a injectorului: este posibil ca o-ringul sa fie defect in punctul in care injectorul se uneste cu ramapa de combustibil.
- benzina curge prin partea de jos a injectorului: el poate curge la jonctiunea cu motorul.
La masinile diesel
Spre deosebire de masinile pe benzina, care au aprindere prin scanteie, cele diesel aprind amestecul de combustibil prin compresie. Din aceasta cauza presiunea din motor este mult mai mare. Si presiunea din injectoare va fi mult mai crescuta. Presiunea combustibilului dintr-un injector diesel este de 10 ori mai mare decat presiunea la o masina pe benzina si poate ajunge la 1800 2000 de bari.
Pe unde poate sa curga motorina la un injector?
In cazul masinilor diesel am identificat trei tipuri de scurgeri:
- Prin partea de admisie a injectorului. In acest caz o conducta de combustibil va ceda in punctul in care se uneste cu injectorul.
- Injectorul pierde combustibil pe retur. In acest caz ne referim la sistemul de retur de combustibil si poate afecta o-ringul.
- Injectorul curge la baza. Cea mai comuna si enervanta situatie dintre toate. El pierde combustibil prin punctul in care se uneste cu blocul motor. Ar trebui sa auzi un sunet de aer sau suierat si motorul sa piarda compresie pe cilindrul respectiv.
Cum sa scapi de problema injectoarelor care curg?
La final o sa ne concetram atentia si asupra solutiilor pe care le avem pentru a scapa de aceasta problema. De obicei problema apare din cauza unui o-ring sau sigiliu defect. Daca vrei sa repari singur masina asigura-te ca:
- scazi presiunea din motor inainte de a te apuca de munca;
- folosesti protectie sa nu ajungi plin de combustibil;
- nu umbla niciodata la un injector cand motorul merge.
Localizeaza sursa scurgerii, scoate injectorul in cauza si inlocuieste sigiliul sau o-ringul cu probleme.