Masina blocata in zapada? Ce ai de facut

Masina blocata in zapada? Ce ai de facut

Condusul pe timp de iarna este o operatiune destul de dificila, mai ales pentru soferii incepatori sau pentru cei care nu sunt obisnuiti cu sofatul in aceasta perioada. Mai mult, condusul pe timp de iarna este periculos si accidentele se pot produce mult mai usor sau putem ramane blocati in orice moment in zapada.

Conditiile de viscol sau ninsoare puternica limiteaza grav vizibilitatea soferului, iar drumurile inghetate vor aluneca mult mai tare si devin foarte periculoase. Atunci cand drumul este acoperit si de gheata si de zapada, sansele de a ramane blocati pe marginea drumului cresc considerabil, iar in cele ce urmeaza va vom explica cum sa procedati in aceasta situatie pentru a o rezolva eficient, mai ales daca esti intr-o zona izolata si nu prea ai la cine apela.

In primul rand, trebuie sa stiti ca atunci cand ajungeti pe un drum unde este dificil sa controlati autoturismul din cauza zapezii, inainte de a ramane blocat, este foarte important sa nu accelerati puternic ( chiar daca veti avea tendinta prin acest fapt ca veti iesi din mormanele de zapada), deoarece doar va vedeti afunda mai tare si nu veti mai putea iesi. Este foarte important sa pastram acceleratia apasata, pentru a nu pierde puterea, dar sa continuam sa conducem lin, deoarece atunci cand vom accelera rotile doar se vor invarti in gol.

Totusi, in cazul in care ramenti blocati, va trebui sa stiti cum sa procedati, iar in cele ce urmeaza va vom prezenta pasii pe care trebuie sa ii urmati. Prima data veti avea grija sa curatati pe cat de bine posibil zapada din jurul rotilor masinii, motive pentru care va recomandam sa pastrati o lopata de mici dimensiuni in masina cand conduceti iarna in zone izolate. Mai mult, trebuie sa curatati zapada din fata si din spatele anvelopelor, iar daca aceasta este foarte mare sa verificati ca nu blocheaza barile de protectie in ea.

Dupa ce am realizat aceasta operatiune, daca gasim in apropiere doua bucati mari, plate, de lemn, le putem utiliza pentru a obtine o suprafata mai putin alunecoasa de pe care sa pornim. Altfel, va trebui sa leganam incet masina in fata si in spate, dar fara a accelera puternic caci ne vom afunda si mai tare, pana cand reusim sa obtinem impusul necesar pentru a iesi din zapada. Cu cat vom face operatiunea mai lin si mai cursiv, cu atat vom avea sanse mai mari sa iesim fara probleme din zapada.

In cazul in care zona in care ne-am impotmolit este foarte adanca sau gheata de sub zapada nu ne lasa sa continuam drumul, treuie sa stim ca singura noastra salvare va fi daca reusim sa obtinem un nivel de tractiune mai ridicat intre anvelopele noastre si sol. Indiferent ca vom presara nisip, rumegus sau sare in fata directie de rulare a autoturismului, acest lucru ne poate ajuta foarte mult pentru a obtine impulsul necesar deplasarii, deoarece rotile nu vor mai alunge si nu se vor mai invarti in gol.

Cu cat vom putea balansa vehicului mai mult si cu cat aderenta obtinuta va fi mai crescuta, va fi mult mai usor sa iesim din orice situatie complicata. Este foarte important sa pastram presiunea asupra acceleratiei constanta, sa nu renuntam la proces, dar nici sa nu acceleram brusc si nu ar trebui sa avem probleme in ceea ce priveste controlul masinii.

In cazul in care masina este complet blocata, din pacate, nu putem oferi o solutie salvatoare pentru aceasta situatie si singura varianta prin care veti putea iesi din acel blocaj este daca veti gasi un alt vehicul mai puternic care sa va tracteze sau cateva persoane impreuna cu care sa impingeti masina pana intr-o zona mai accesibila.

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...