Modalitatea cresterii atentiei pietonilor la traficul rutier, in vederea scaderii numarului de accidente in mediul urban

Modalitatea cresterii atentiei pietonilor la traficul rutier, in vederea scaderii numarului de accidente in mediul urban

Din pacate, pietonii sunt frecvent victime ale accidentelor rutiere, in multe situatii vina revenind in totalitate acestora, fie ca urmare a lipsei de atentie, fie din cauza inconstientei in momentul deplasarii sau traversarii cailor destinate rularii autovehiculelor.

Potrivit celor de la impact.ro, cercetatorii japonezi din Tokyo au venit recent cu o propunere mai neobisnuita, cu rol de scadere a numarului de evenimente nefericite in care sunt implicati pietonii; propunerea se refera la modul in care ar trebui sa arate farurile autoturismelor implicate in trafic, respectiv la reproiectarea acestora.

Modalitatea cercetatorilor japonezi de a creste atentia pietonilor la traficul rutier

Strazile din Romania sunt, din pacate, recunoscute pentru multitudinea de accidente soldate cu victime si pierderi de vieti omenesti; aceasta situatie este confirmata de numeroase statistici in domeniu, statistici care ofera aceleasi rezultate la sfarsitul fiecarui an, tara noastra conducand acest top nefast al celor mai multe accidente rutiere soldate cu morti la mia de locuitori.

De asemenea, recent, cei de la impact.ro au dat publicitatii vesti dintre cele mai proaste legate de tara noastra, de data aceasta cu privire la calitatea drumurilor, cea mai proasta din intreg spatiul UE. Aceasta in conditiile in care Romania este in fruntea topului tarilor europene cu cele mai multe accidente rutiere soldate cu morti la mia de locuitori.

Aceasta ne face sa ne intrebam daca respectivul studiu al universitarilor japonezi ar avea sau nu aplicabilitate si in tara noastra, in conditiile in care necesitatea luarii de masuri in specific se dovedeste a fi urgenta.

Astfel, potrivit studiului citat de iflscience.com, „oamenii de stiinta s-au concentrat pe masinile cu pilot automat, dar au ajuns la concluzii interesante. Ei au descoperit ca schimbarea aspectului si marimii farurilor ii poate face pe pietoni mult mai atenti la circulatia autovehiculelor“.

Trebuie mentionat faptul ca acest studiu a fost realizat cu ajutorul unei masini de golf fara sofer, rezultatele putand fi insa aceleasi indiferent de autoturism. Mai precis, solutia ar consta in redimensionarea farurilor si reproiectarea unui design al acestora apropiat de cel al ochiului uman, care sa ofere senzatia de urmarire a pietonilor.

Astfel, potrivit sursei citate, „acest tip de faruri ofera prilejul pietonilor sa stie ca au fost reperati de automobilul respectiv, prin sistemul automat de detectie al acestuia. Acest lucru le creeaza un sentiment de confort si de siguranta ca au fost „vazuti“ de masina (…) Daca masina nu se uita spre pieton, asta inseamna ca ea nu l-a reperat. Prin urmare, pietonul poate decide singur daca este bine sau nu sa traverseze strada si sa evite potentialele accidente“.

De asemenea, amintim faptul ca rezultatele studiului au fluctuat in functie de genul voluntarilor. Astfel, in baza celor mentionate de cei de la impact.ro, care il citeaza pe Chia-Ming Chang (unul dintre autorii studiului), „9 barbati si 9 femei au fost rugati sa traverseze strada atunci cand masinuta se apropia. Pietonii nu stiau daca micul vehicul este echipat cu farurile speciale in forma de ochi. Testele au aratat ca prezenta acelor „ochi“ i-a facut sa devina mult mai atenti la automobilul ce venea catre ei.

In acest studiu, barbatii au facut mai multe traversari periculoase ale strazii – cand masina era in miscare, deplasandu-se catre ei – dar aceste erori au fost reduse semnificativ de „ochii“ masinii. Pe de alta parte, femeile au luat mai multe decizii ineficiente – nu treceau strada nici cand masina avea intentia sa opreasca – Dar deciziile lor s-au imbunatatit, de asemenea, datorita atentiei pe care au acordat-o „ochilor“ automobilului“.

Aceste informatii sunt considerate de real interes in conditiile in care, pe viitor, banala schimbare a aspectului farurilor, macar in cazul masinilor electrice fara pilot, poate avea impact pozitiv in ceea ce priveste scaderea incidentei accidentelor auto in care sunt implicati pietoni.

sursa foto: https://www.politiaromana.ro/

Citeste si...
Merita sa cumperi o masina care a fost inundata?
Merita sa cumperi o masina care a fost inundata?

In cele ce urmeaza va vom explica in acest articol daunele pe care le provoaca o inundatie asupra unei masini, indiferent ca ne re...

Ce se intampla daca pleci cu masina dupa ce ti-au fost retinute numerele de inmatriculare
Ce se intampla daca pleci cu masina dupa ce ti-au fost retinute numerele de inmatriculare

Majoritatea sanctiunilor pe care le poate primi un sofer sunt de natura contraventionala. Cu toate acestea, exista anumite situati...

Un locuitor din Satu Mare a descoperit ca detine in proprietate masina la momentul la care a fost notificat sa achite impozitul pentru aceasta!
Un locuitor din Satu Mare a descoperit ca detine in proprietate masina la momentul la care a fost notificat sa achite impozitul pentru aceasta!

MAGIA SARBATORILOR, IN SATU MARE Nu mica i-a fost mirarea unui barbat din Satu Mare care a aflat, dintr-o notificare trimisa de pr...

Cum a fost afectată autonomia unei mașini electrice Dacia Spring în timpul iernii. Povestea unui proprietar.
Cum a fost afectată autonomia unei mașini electrice Dacia Spring în timpul iernii. Povestea unui proprietar.

Mașinile electrice sunt încă la începutul evoluției lor și nu sunt pe placul tuturor. Pentru a forma o opinie despre fiabilitatea,...