Motorul Volkswagen Audi 1.8 TSI/TFSI

Motorul Volkswagen Audi 1.8 TSI/TFSI

Motorul 1.8 TSI / TFSI al familiei EA888 a fost proiectat si dezvoltat de AUDI AG si introdus in 2007. Acesta este un motor de 1,8 litri, cu patru cilindri, pe benzina, cu turbocompresor, cu injectie directa de combustibil. Motoarele EA888 1.8 TSI si 2.0 TSI au inlocuit motoarele de 1.8 litri si 2.0 litri din seria EA113. Modelul 1.8 TSI EA888 este continuu rafinat si are deja trei generatii descrise mai jos.

1.8 TSI EA888 Gen1

Modelul 1.8TSI Gen 1 de la codurile Volkswagen BYT si BZB a inlocuit motorul 2.0 TSI EA113. Acest motor a fost dezvoltat de la zero; distanta intre cilindrii de 88 mm este singura caracteristica comuna cu predecesorul.

Motorul este construit in jurul unui bloc cilindric din fonta cenusie si carter tot din fonta. Acesta este material puternic si fiabil, care are, de asemenea, proprietati bune de amortizare acustica. Pentru reducerea vibratiilor, carterul a fost echipat cu doi arbori de echilibrare cu rotite, cu lant.

Inaltimea blocului motor este acum 220 mm. Motorul a primit arbore cotit din otel cu opt contragreutati, pistoane din aliaj de aluminiu noi si tije de legatura de 148 mm lungime. Modelul 1.8TSI Gen 1 are un cap cilindric din aluminiu cu 16 valve, cu arbori cu came duale cu actionare cu lant. Arborele cu came de admisie are un sistem variabil de reglare a timpului de reglare a supapei de admisie.

Exista patru supape pe cilindru (doua supape de admisie si doua supape de evacuare). Diametrul supapei de admisie este de 34,0 mm; diametrul supapei de evacuare - 28,0 mm; diametrul tijei pentru ambele supape este de 6 mm. Valvele sunt actionate de un dispozitiv de urmarire cu came cu role de frecare redusa, echipat cu compensare automata a cursei valvelor hidraulice.

Motorul are un colector de admisie cu lungime variabila din plastic si turbocompresor racit cu apa BorgWarner KKK K03 integrat in galeria de evacuare din fonta. Turbocompresorul asigura o presiune maxima de 0,8 bar . Combustibilul este livrat printr-un sistem direct de injectie a combustibilului, cu injectori de combustibil cu sase gauri controlate cu solenoid secvential.

ECU 1,8 TSI EA888 Gen1 este Bosch Motronic MED 17.5. Motoarele 1.8 TFSI pentru aplicatiile Audi (motoarele CABA, CABB si CABD) sunt echipate cu sistemul FSI si pompa de ulei variabila. Prima generatie a lui 1.8 TSI EA888 a fost produsa pana in 2010, dar a doua generatie a aparut deja in 2008 (un an mai tarziu dupa lansarea lui Gen1).

Citeste si despre: modelul Volkswagen Audi 1.5 TSI EA211

1.8 TSI EA888 Gen2

Inginerii au lucrat repede la bug-uri si au lansat a doua generatie in 2008. Gen 2 a motorului 1.8 TSI de ceva timp a fost produs impreuna cu Gen1, dar Gen2 a devenit cea mai raspandita versiune. El are urmatoarele coduri de motor: CDAA, CDHA si CDHB. Motorul a primit noul arbore cotit din otel cu diametrul redus al jgheaburilor principale (de la 58 mm la 52 mm).

Exista noi pistoane si inele de piston cauzate de problema majora cu un consum ridicat de ulei. Toate motoarele sunt acum echipate cu pompa de ulei variabila. In rest, este acelasi motor Gen1 cu modificari minore in detaliile mici si tuning ECU. Productia de 1.8 TSI Gen3 a continuat pana in 2015.

1.8 TSI EA888 Gen3

Modelul 1.8 TSI EA888 / 3 sau Gen 3 a fost lansat in 2011. Acest motor a fost oferit la inceput pentru vehiculele Audi si mai tarziu pentru alte marci ale grupului VW. A treia generatie este o generatie anterioara profund redezvoltata.

Motorul are un nou bloc cu cilindri usori, cu pereti subtiri. Noul arbore cotit durabil si usor are acum doar patru contragreutati. De asemenea, pistoanele si tijele de legatura au fost reproiectate. Cea mai importanta diferenta este noul cap de cilindru.

Este un cap cilindric DOHC din aluminiu cu 16 valve, cu o galerie de evacuare integrata. Ambii arbori cu came sunt dotati cu sistem de reglare variabila a supapelor. In plus, exista o comanda de ridicare a supapelor cu doua trepte, care se comuta dupa 3100 rpm.

Lantul de sincronizare ramane neatins, dar dispozitivul de tensionare a lantului a fost inlocuit cu unul nou. Sistemul de combustibil include combinatia dintre injectia directa a combustibilului in interiorul camerelor de combustie si injectarea combustibilului multipunct traditional inainte de supapele de admisie. Modelul 1.8TSI EA888/3 este echipat cu turbocompresor IHI IS12. Presiunea de crestere maxima a noii unitati este de 1,3 bar (18,8 psi).

Modelul auto cu locatia longitudinala a motorului are urmatoarele coduri de motor - CJEB, CJEE, CJED; CJSA este un motor transversal. Vehiculele cu tractiune integrala au versiunea CJSB. Cele mai comune motoare de generare 1.8TSI Gen3 pentru piata din America de Nord sunt CPKA si CPRA.

Citeste si despre: modelul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Aplicabilitate

VW Jetta Mk5/Sagitar, VW Passat B6, VW Passat CC, Audi TT Mk2 (8J), Audi 8P A3, Audi B7 A4, Audi A4 (B8), Audi A5, SEAT Leon Mk2 (1P), SEAT Altea XL, Skoda Yeti, Skoda Octavia Mk2 (1Z, Ming Rui), Skoda Superb Mk2 (3T)

Probleme ale motorului 1.8 TSI EA888 si fiabilitate

Gen 1, 2 si chiar Gen 3 au problema cu un lant de distributie intins. De obicei se intampla aproape dupa 100.000 km. Problema este insotita de un zgomot ridicat al motorului si de functionarea instabila si poate conduce la daune grave la motoare. Gen3 are un nou dispozitiv de tensionare si aceste motoare sunt mai putin predispuse la o astfel de functionare defectuoasa.

Gen2 este bine cunoscuta datorita dragostei sale de a consuma o gramada de ulei. Aceasta problema comuna este cauzata de segmentii de piston prea subtiri. Consumul de ulei este foarte progresiv si merge pana la 2 litri la 1.000 km in jurul valorii de 100.000 km. Solutia este inlocuirea pistoanelor Gen2 cu pistoane si inele de piston de la motorul Gen1. Gen1 si Gen3 nu au aceasta problema in lista de probleme.

Aproximativ la intervalele de 100.000 km sau mai devreme, reglarea dispozitivului de actionare a turbocompresorului este necesara pentru motoarele Gen3.

Motorul cu injectie directa are o problema inevitabila cu generarea de carbon pe orificiile de admisie si supapele de admisie. Combustibilul este adaugat direct in cilindru, mai degraba decat injectat in orificiu. Acest lucru conduce la un flux de aer limitat, o greutate suplimentara pe supape si lacune de inchidere necorespunzatoare.

Motorul va produce mai putina putere si va consuma mai mult combustibil. Motoarele Gen3 au injectie de combustibil in porturi in plus fata de injectia directa; in acest caz, ultima generatie se afla departe de aceasta problema si mentine componentele de admisie relativ curate.

Longevitatea instabila, consumul ridicat de ulei, problemele legate de lantul de sincronizare au facut o reputatie proasta pentru modelul 1.8 TSI EA888 printre proprietarii de automobile din intreaga lume. Din pacate, cel mai popular motor 1.8TSI Gen2 a fost etichetat nu numai el insusi, ci si familia de 1.8 TSI EA888 ca motoare nesigure.

In ciuda problemelor de mai sus, aceste motoare sunt destul de bune. Ele au produs destula putere si cuplu, in acelasi timp consuma mai putin combustibil decat concurentii. Toate generatiile sunt usor de reglat prin redresarea simpla ECU (Etapa 1). Motoarele dupa etapele 2 si 3 (esapament mai eficient, turbocompresor de performanta si upgrade de ECU) arata numere uimitoare in putere si cuplu.

La fel ca toate motoarele cu turbina cu injectie directa, motorul 1.8 TSI EA888 necesita ulei si combustibil de inalta calitate, intretinere regulata si adecvata. Cu intervale reduse de intretinere si o buna ingrijire, durata de viata a motorului Gen1 / Gen3 este de aproximativ 300.000 km;

Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Sursa foto: autoevolution.com, greencarcongress.com, wardsauto.com, en.autogidas.lt

Articole similare

PCM a detectat un impuls de presiune din turbina de supraalimentare sau turbocompresor care depaseste o limita predeterminata.

Acest cod se refera la eroarea circuitului solenoidului de control al supapei de admisie – cilindrul 1 ( nivel scazut ).

Modelul 2AR-FE a fost lansat in 2008. A venit sa inlocuiasca motorul 2AZ de 2,4 litri. Motorul consuma mai putin combustibil decat predecesorul.

Acest cod se refera la eroarea performantei circuitului electromagnetic al supapei de admisie (cilindrul 1).

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.