Obiceiuri cand depasesti care maresc semnificativ sansa unui accident

Obiceiuri cand depasesti care maresc semnificativ sansa unui accident

Coliziunile frontale se numara printre cele mai periculoase moduri in care doua vehicule se pot ciocni. Impacturile au loc la o viteza mare, deoarece viteza celor doua masini se adauga. Depasirile prost executate pe soselele cu doar doua benzi provoaca adesea acest tip de accident. Desi depasirea unei alte masini folosind banda de circulatie din sens opus va fi intotdeauna periculoasa, obiceiurile proaste de depasire cresc pericolul la niveluri inacceptabile.

Avand in vedere ca un accident produs in urma unei astfel de depasiri paote fi de cele mai multe ori fatal, ne vedem nevoiti sa abordam acest subiect din nou.

In cele ce urmeaza vom prezenta cele mai periculoas obiceiuri de depasire, care maresc semnificativ sansa unui accident.

Depasirea unui vehicul care circula aproape de limita de viteza

Depasirea limitei de viteza este ilegala, indiferent de circumstante. Zonele de depasire, care sunt sectiunile de drum cu linii albe intrerupte pe partea dumneavoastra, nu sunt concepute pentru viteze excesive peste limita de viteza. Pe de alta parte, daca depasiti la limita de viteza, nu exista o diferenta de viteza suficienta fata de cealalta masina pentru a face acest lucru in siguranta. Acestea fiind spuse, ar fi indicat sa nu depasiti limita de viteza si sa “mergeti cu traficul” sau atunci cand o faceti sa fie o depasire de scurta durata.

Depasirea mai multor vehicule in acelasi timp

Acest lucru poate mari in mod semnficaitiv distanta de depasire dincolo de cea disponibila, mai ales daca vorbim de camioane sau autovehicule de mari dimensiuni. Depasirea mai multor autovehicule este adesea un act impulsiv, ceea ce inseamna ca decizia este putin luata in considerare, fara a analiza in atentie toate detaliile situatiei.

Depasirea atunci cand sunteti urmat de un alt autovehicul

Daca alegeti sa opriti incercarea de depasire, din diverse motive, cel care va urmareste va poate bloca revenirea pe banda din dreapta sau va incerca sa continue depasirea, fara a avea vizibilitatea necesara pentru a vedea daca poate face acest lucru in siguranta. Aceeasi situatie se aplica si atunci cand un autovehicul se afla deja in depasire, moment in care legea nu permite sa ne angajam si noi in aceasta manevra pana cand nu suntem depasiti.

Depasirea prea aproape de o intersectie sau o trecere de pietoni

Daca vehiculul pe care il depasiti va blocheaza vederea intersectiei sau a unei treceri de pietoni, este posibil ca o masina sa iasa in fata dumneavoastra din intersectie sau un pieton sa se angajeze in traversa. Asa cum bine stim, legea nu permite depasirile in zona intersectiilor, a trecerilor la nivel cu cale ferata sau a trecerilor de pietoni.

Depasirea in conditii meteo nefavorabile

Limita de viteza afisata nu se aplica in conditii de drum sau de vreme rea. In foarte multe situatii, pe multe sectoare de drum, limita maxima admisa este mai mica decat cea uzuala atunci cand ploua, ninge sau este ceata. Conducerea in siguranta pe ploaie sau ceata necesita o viteza mai mica, pentru a putea pastra distanta de siguranta si a reactiona in timp util. Vizibilitatea slaba interfereaza cu aprecierile privind distanta si viteza, in timp ce tractiunea slaba a drumului scade considerabil performanta directiei si franarea.

Depasirea intr-o zona “interzisa”

Depasirea nu este permisa pe sectoarele de drum cu linii continue, fie ele simple sau duble. De cele mai multe ori, soferii isi asuma riscul de a depasi in astfel de situatii, atunci cand se grabesc, sunt nervosi sau vor sa demonstreze ca pot. Nimic nu merita riscul de a muri sau de a ucide o alta persoana.

sursa foto: https://adevarul.ro/

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...