Opel Astra G (1998 – 2009) pareri si probleme comune

Opel Astra G (1998 – 2009) pareri si probleme comune

Opel Astra este o masina mica de familie (segment C in Europa) proiectata si fabricata de producatorul auto german Opel inca din anul 1991 si in prezent este la a cincea generatie.

Este marcat drept Vauxhall Astra in Regatul Unit si Buick Excelle XT in China. Holden Astra a fost intrerupt in Australia si Noua Zeelanda in 2009, deoarece ratele de schimb au facut ca importul de masini Opel sa fie necompetitiv si a fost inlocuit de Holden Cruze, asamblat local.

S-a intors pe piata australiana in 2012, pentru prima data insemnat ca Opel, dar a fost intrerupt dupa ce Opel s-a retras din tara un an mai tarziu. La 1 mai 2014, Opel a anuntat ca Astra GTC si Astra VXR (Astra OPC) se vor intoarce in Australia si Noua Zeelanda in 2015, purtand din nou insigna Holden.

Astra G a fost lansat in Europa in 1998. Era disponibil sub forma de hatchback cu trei sau cinci usi, cu patru usi, cu cinci usi (in traditia Opel, cunoscuta sub numele de „Caravan“) si doua versiuni speciale din 2000: Astra Coupe si Astra Cabrio, ambele concepute si construite de Bertone. Sasiul sau a fost reglat de Lotus si a format baza unui MPV compact cu 7 locuri, Opel Zafira. Au fost produse aproximativ 90.000 de modele coupe.

Fabricarea berlinei Astra si a Caravanului a continuat la uzina Opel din Gliwice, Polonia, dupa debutul viitoarei generatii Astra H, modelul mai vechi fiind marcat ca Astra Classic intr-un mod similar cu predecesorul sau. Aceasta masina a fost oferita in Europa Centrala si de Est, precum si in Turcia cu numele Astra Classic II din 2004 pana la sfarsitul anului 2009. In afara de pietele europene, aceste modele au fost vandute si in Australia si Noua Zeelanda sub numele de Holden Astra Classic, pana au fost inlocuite de Holden Viva (fabricat in Coreea de Sud) in 2006.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini si sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de Astra G. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori pe care ei le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Opel Astra 1.7 CDTI (80 Hp)?”:

Liviu Ramostina a raspuns: “Pentru fiabilitate dar si pentru consum. O am de 8 ani si atunci nu voiam o masina puternica, aveam nevoie de ceva in care sa bag putini bani.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Opel Astra 1.6i 16V (105 Hp)?”:

Georgescu Andrei a raspuns: “Am avut un buget de de 3000€, iar acest model a fost cea mai buna alegere din restul masinilor ce se incadrau in acelasi buget. Plus de asta imi place si aspectul.”

Chiscop Angel a raspuns: “Tatal meu a detinut un Opel astra G ,1.6 cel in 8 supape . Dupa ce am luat permisul am vrut un Opel Astra, o motorizare pe benzina. Chiar daca este cu o generatie mai noua , imi aduce aminte de copilarie, de la sunetul scos de servo cat si de motor, chiar daca sunt motoare diferite. Sunetul motorului la peste 3000rpm si stabilitatea in viraje stranse m-au facut sa ma atasez de masina asta.”

Opel Astra G (1998 – 2009) probleme comune

Cele mai cunoscute probleme apar la:

  • senzor arbore cu came;
  • distributie;
  • pompa de apa;
  • aer conditionat;
  • DPF;
  • consumul de ulei.

Motorizari disponibile

  • 1.2 L X12XE I4
  • 1.2 L Z12XE I4
  • 1.4 L X14XE I4
  • 1.4 L Z14XE I4
  • 1.6 L X16SZR I4
  • 1.6 L Z16SE I4
  • 1.6 L X16XEL DOHC I4
  • 1.6 L Z16XE DOHC I4
  • 1.8 L X18XE1 I4
  • 1.8 L Z18XE I4
  • 2.0 L X20XEV/X20XER I4
  • 2.0 L Z20LET turbo I4
  • 2.2 L Z22SE I4
  • 2.4 L I4
  • 1.7 L TD 8V I4
  • 1.7 L DTi 16V I4
  • 1.7 CDTi I4
  • 2.0 L Di 16V I4
  • 2.0 L DTi 16V I4
  • 2.2 L DTi 16V I4

Cum se conduce Opel Astra G (1998 – 2009) si ce consum are?

Am intrebat posesorii de Astra G despre experienta lor de condus. La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si in afara orasului?”:

Liviu Ramostina a raspuns: “In oras nu ofera cine stie ce senzatie, nu este mare diferenta intre ea si un Logan de exemplu. Merg deseori cu prieteni la drum lung si au o impresie buna despre masina, li se pare confortabila si spatioasa.”

Chiscop Angel a raspuns: “Este destul de echilibrata dar se descurca mai bine la drumuri extra urbane. Este ajutata de cursa scurta a schimbatorului iar rapoartele cutiei sunt bune pentru a merge mai mult cu aceeasi treapta nefiind nevoie sa “ mesteci in mamaliga” mai pe romaneste. La drum lung pot spune ca este foarte linistitoare si destul de potenta daca ajungi sa o cunosti. Insonorizarea nu este fenomenala dar este destul.“

Radu Gabriel a raspuns: “In oras ca orice benzinar de cilindree relativ mica si putere moderata, are nevoie de turatii ca sa o ia din loc, in special daca te grabesti. La mers normal, masina se descurca onorabil. La drum lung are dezavantajul lipsei vitezei a 6-a, fapt ce se simte atat la consum, cat si la zgomotul ce patrunde in cabina. Insa la viteze moderate, masina este silentioasa si cu un cuplu surprinzator pentru motorizarea ei.”

Sa lasam experienta de condus la o parte si sa vorbim despre consumul unui Astra G. Am ales raspunsurile a mai multor posesori pentru a ne face o idee cat mai buna despre consum.

La intrebarea “Ce consum are Opel Astra 1.7 CDTI (80 Hp)?”:

Liviu Ramostina a raspuns: “Am facut 1000 de km cu 52 de litri.”

Neculcea Marian a raspuns: “Din Brasov la Resita am avut un consum de 4,3l (cu plin si Bv si facut plin la Resita dupa 30 de km de oras prin Resita), in oras aproximativ 5,2.”

La intrebarea “Ce consum are Opel Astra 1.6i 16V (105 Hp)?”:

Adrian Aur a raspuns: “Pe benzina undeva la 8-8,5 vara in oras, iarna 9-10, in functie de sofer, exterior am scos si 5,2, in functie de sofer, consumul poate sa difere in functie de starea masinii.”

Daniel Madalin a raspuns: “Masina mea are un consum de 14l/100 km pe gpl si undeva la 12l/100 km pe benzina in oras. In afara orasului 10l/100 km pe gpl si 7 - 8l/100 km pe benzina.”

La intrebarea “Ce consum are Opel Astra 2.0i 16V Turbo (170 Hp)?”:

Munteanu George a raspuns: “Afara consum de 8-9 si in oras 12. La mers sportiv ajung si la 15. Daca cei care vor sa cumpere o asemenea masina,ii sfatuiesc sa nu se uite la consum. Daca se uita la consum,sa aleaga alta motorizare,ca nu e pt ei.”

Fiabilitate

Am intrebat posesorii de Astra G despre fiabilitatea masinii si despre problemele cu care s-au confruntat la acest model. Am ales cele mai explicite raspunsuri de la posesori pe care vrem sa vi le prezentam si dumneavoastra in cele ce urmeaza.

La intrebarea “Cat de fiabil este Opel Astra 1.7 CDTI (80 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Liviu Ramostina a raspuns: “In 8 ani am schimbat contactul si electromotorul, nimic in plus, nicio intrare in service inafara de revizii. Masina s-a dovedit a fi exact ceea ce ma asteptam eu sa fie.”

Neculcea Marian a raspuns: “Este fiabila. Atat am avut probleme la ea, majore, cu 2 injectoare pe care le-am reparat si acum merge ok. Am mai schimbat un platou de la alternator (releul si puntea de diode). Si o bobina la compresorul de clima. Minore, bateria ,3 furtune de antigel (pe care le-am observat la timp ca erau ca gogoasele si riscau sa se sparga) si restul consider ca au fost consumabile pentru drumurile din Romania (amortizoare, bielete antiruliu, bielete de directie si capete de bara).”

La intrebarea “Cat de fiabil este Opel Astra 1.6i 16V (105 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Georgescu Andrei a raspuns: “Fata de modele diesel din acelasi model este fiabila. Am avut o problema minora cu galeria de evacuare pe care a trebuit sa o schimb pentru ca elimina mai multe gaze decat era normal.Si o alta problema majora pot spune a fost schimbare bobinei de inductie care o facea sa nu mai fuctioneze in parametri normali.”

Chiscop Angel a raspuns: “Daca este cumparata in stare buna, poate fi foarte fiabila, reusind sa reziste in multe conditii. Insa neatentia dar si neprofesionalitatea mecanicilor a dus la desfacerea de doua ori a motorului in acest an. Probleme clasice: consum mare de ulei pana in segmentare si multe alte piese schimbate.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Opel Astra 2.0 DI (82 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Mirea Alexandru a raspuns: “Toata gama Opel este fiabila, sunt fan Opel si stiu ce inseamna, probleme mari nu sunt, eu am mai schimbat la a mea electromotor, aeroterma AC, alternator.”

Cat costa Opel Astra G (1998 – 2009) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne informa in legatura cu pretului unui Opel Astra G la mana a doua. De exemplu, un Opel Astra G 1.6, din anul 2000, cu 183.000 de km la bord, are un pret de 1500 euro. In timp ce un Opel Astra G Caravan, 1.7 CDTI, din anul 2004 cu 270.000 de km la bord, are un pret de 2200 euro.

Sfaturi achizitie

In continuare va prezentam cateva raspunsuri, lasate de catre posesori in review-uri la noi pe site, despre sfaturile lor de achizitie.

Liviu Ramostina a raspuns: “Este un model vechi dar rezistent cu un consum bun si pret accesibil. Daca vor o masina cu care sa-si faca treaba este masina ideala pentru ei. Verificarea contactului si injectoarelor. Cand am schimbat contactul am inteles ca este o problema comuna.”

Daniel Madalin a raspuns: “Pentru cei ce vor o masina decenta cu un cost de intretinere mic fara aspiratii la performante sportive si o calitate decenta a materialelor si pieselor de pe masina ii sfatuiesc sa faca o alegere din gama Opel Astra. Principalul lucru la care ar trebui sa fie atent un eventual cumparator la o astfel de masina, este la modul cum a fost intretinuta per total. Privind cu atentie de la aspectul caroseriei, la uzura anvelopelor, la compartimentul motor ( eventuale sunete ce pot duce la o avarie ) si la aspectul interiorului etc.”

Radu Gabriel a raspuns: “Sa fie atenti la tot ce tine de istoric si starea masinii. Sa o verifice minutios alaturi de un profesionist in domeniu sau un mecanic de meserie, nu “un prieten”. Modelele pe benzina nu sunt complicate si nu au foarte multe componente ce se pot defecta cu usurinta. Cu toate acestea, coroziunea si buna intretinere constau in principalele aspecte de luat in considerare.”

Sursa foto: car.info

Citeste si...
NU face asta la volan. 10 obiceiuri care iti distrug sigur masina
NU face asta la volan. 10 obiceiuri care iti distrug sigur masina

Cat de mult conteaza pentru tine starea optima de functionare a masinii? Reparatiile te fac sa pierzi bani si timp. De aceea ar tr...

Nu fa niciodata asta cand speli masina
Nu fa niciodata asta cand speli masina

In momentul actual in care totul devine mai scump si cel mai probabil urmeaza o criza economica, majoritatea persoanelor aleg sa r...

Șoferii nu știu asta, dar folosirea corectă a luminilor de întâlnire și a celor de ceață poate preveni accidente pe timp de ceață sau ploaie.
Șoferii nu știu asta, dar folosirea corectă a luminilor de întâlnire și a celor de ceață poate preveni accidente pe timp de ceață sau ploaie.

Mulți șoferi nu sunt conștienți de faptul că utilizarea adecvată a luminilor de întâlnire și a celor de ceață poate juca un rol cr...

Șoferii nu știu asta, dar a verifica presiunea în pneuri o dată pe lună crește durata de viață a anvelopelor și eficiența combustibilului.
Șoferii nu știu asta, dar a verifica presiunea în pneuri o dată pe lună crește durata de viață a anvelopelor și eficiența combustibilului.

Mulți șoferi tind să ignore importanța verificării regulate a presiunii în pneuri, un aspect esențial pentru întreținerea vehiculu...