Opel Vectra B (1995 – 2002) pareri si probleme comune

Opel Vectra B (1995 – 2002) pareri si probleme comune

Opel Vectra este o masina mare, de familie, care a fost proiectata si fabricata de producatorul auto german Opel. In Regatul Unit, masina a fost vanduta ca marca Vauxhall sub denumirea de Vauxhall Cavalier si mai tarziu sub denumirea de Vauxhall Vectra, din 1995 pana in 2008. De asemenea, a fost vanduta de Holden in Australia sub numele de Holden Vectra si de Chevrolet in America Latina ca Chevrolet Vectra.

Al doilea model, Vectra B, a fost introdus in octombrie 1995, la Salonul Auto de la Frankfurt, iar gama de modele a ajuns sa includa pentru prima data o versiune break. Acest model a inlocuit Vauxhall Cavalier din Regatul Unit. Versiunea break cu cinci usi a avut premiera in septembrie 1996.

Vectra B, cu emblema Vauxhall, a fost ultimul Vauxhall care a fost produs la uzina Luton a companiei.

Vectra B a fost inlocuit de Vectra C in septembrie 2002, care a fost denumit Holden Vectra in Australia si Noua Zeelanda. Intre 1998 si 2001, Holden a asamblat Vectra pentru export catre alte piete RHD din regiune, in vederea exportarii a 60% din productie, desi acest lucru a fost afectat negativ de criza economica asiatica.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini si sa aflam mai multe detalii despre ea direct de la posesori. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesorii de Vectra B.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Opel Vectra 1.6i 16V (100 Hp)?”:

Cioboata Constantin a raspuns: “Este o masina comuna dar si aratoasa si cu intretinere ieftina, are putere suficienta si sunt destul de multumit de ea.”

Luca Cristian a raspuns: “Am ales acest model de masina pentru a face naveta zilnic la munca.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Opel Vectra 1.8 16V (125 Hp)?”:

Bivol Viorel a raspuns: “A fost o masina ce intorcea capete la vremea ei, eu am reusit sa ii achizitionez un body kit mai agresiv, suspensie sport, interior piele Recaro navigatia de fabrica etc.”

Catalin Cornel a raspuns: “Initial cautam altceva, imi doream masina cu transmisie automata berlina sau combi ( pe scurt masina lunga, incapatoare), prima data cand am vazut-o in parc a fost din spate ceea ce m-a impresionat foarte mult ( a fost foarte frumos proiectata partea din spate), am zis in gand sa trec un pic pe langa ea sa privesc si partea ce m-a mirat a fost transmisia automata. In fine a venit proprietarul si m-a lasat sa fac un testdrive unde mi-am dat seama ca trebuie sa fie a mea. Binenteles, am mai incercat si alte masini dar dupa 2 zile m-am intors si am cumparat-o.”

Opel Vectra B (1995 – 2002) probleme comune

  • frana de mana;
  • suspensii;
  • distributie;
  • ECU;
  • rugina;
  • pompa de apa.

Motorizari disponibile

Opel Vectra B are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Am ales cateva motorizari pentru a va forma o idee despre optiunile oferite. In continuare va vom prezenta cateva motorizari disponibile:

  • 1.6 MPI - acest motor ofera o putere de 101 CP;
  • 1.8 MPI - acest motor ofera o putere de 125 CP;
  • 2.0 MPI - acest motor ofera o putere de 136 CP;
  • 2.2 MPI - acest motor ofera o putere de 147 CP;
  • 2.5 V6 - acest motor ofera o putere de 195 CP;
  • 2.6 V6 - acest motor ofera o putere de 170 CP;
  • 1.7 TD - acest motor ofera o putere de 82 CP;
  • 2.0 DI - acest motor ofera o putere de 82 CP;
  • 2.0 DTI - acest motor ofera o putere de 101 CP.

Fiabilitate

Am intrebat posesorii de Vectra B despre fiabilitatea masinii. Am cumulat mai multe raspunsuri de la ei pe care vrem sa le impartasim si cu dumneavoastra.

La intrebarea “Cat de fiabil este Opel Vectra 1.6i 16V (100 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Cioboata Constantin a raspuns: “In general cam odata la un an am schimbat bucsile pe spate ( problema generala la Vectra b ) ; Probleme majore am avut cand s-a rupt cureaua de distributie si a trebuit sa refac motorul dar a fost vina mecanicului si a platit el reparatia.”

Luca Cristian a raspuns: “Masina este foarte fiabila, am avut probleme cu uleiul, i-am cumparat un tip de ulei si n-a disparut bataia de la tacheti, dupa o saptamana i-am schimbat uleiul si nu mai am nici o problema.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Opel Vectra 1.8 16V (125 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Bivol Viorel a raspuns: “Probleme au fost dar din cauza mea , gen am rupt o planetara, am avut niste musafiri pe la motor care au ros ceva fire …daca nu erau astea chiar nu am fi avut probleme. Pentru o masina cu 230.000 de km mi se pare foarte fiabila.”

Catalin Cornel a raspuns: “Cea mai majora problema a mea a fost un scurt la panoul de sigurante din cauza unor fire si a trebuit schimbat panoul de sigurante de sub bord. A mai picat si bobina chiar inainte sa plec la mare si motorul nu mergea rotund dar s-a rezolvat rapid doar o zi intarziere . Si alta ar fi un furtun de la aer conditionat care s-a fisurat si pierdea freon. In rest probleme majore nu am avut in 3 ani de cand este la mine. Probleme minore pot spune ca au fost cateva bucsi, un pivot si ceva rugina specifica varstei.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Opel Vectra 2.0 DTI 16V (101 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Popa Alexandru a raspuns: “Destul de fiabila. Te poti acomoda usor cu ea, e usor de condus, chiar si pentru incepatori. Cea mai mare problema avuta cu ea pot sa spun ca a fost valva EGR. Am stat aproape 6 luni cu ea prin service pana sa se descopere problema. Am schimbat o gramada de piese ca sa se descopere ca nu alea erau.”

Sfaturi achizitie

Am adunat mai multe raspunsuri de la posesori despre sfaturile lor de achizitie si la ce ar trebui sa fim atenti daca vrem sa cumparam o Vectra B.

Cioboata Constantin a raspuns: “Daca cineva ar dori Opel Vectra b ar trebui sa aleaga motorul de 1.8 125 cp euro 4 in rest e ok. Sa fie atenti la pasajele rotilor spate, motorul sa nu consume ulei si cam atat.”

Catalin Cornel a raspuns: “Sfaturi nu prea sunt decat sa fiti atenti la cine a fost masina inainte, daca proprietarul iti zice asa “- De cand am cumparat-o nu am bagat un ban in ea decat ulei si filtre” ferestete de el, orice masina are problemele ei si mai pica cate ceva este perfect normal, dar daca pica si nu le repari se aduna tot mai multe si ajungi cu masina la fier vechi la un moment dat.”

Popa Alexandru a raspuns: “Strangeti bani de combustibil. Mananca multa motorina. Si nu pentru ca ar avea vreo problema, dar oricat incerci, mai jos de 8l/100km nu poti scoate consumul. Si motorina e scumpa. Eu personal bag cam 2 mil pe saptamana in motorina si o folosesc doar pana la munca si acasa. Uneori si seara in oras.”

Sursa foto: automaniac.org