Pot combustibilii sintetici sa salveze motorul cu combustie?

Pot combustibilii sintetici sa salveze motorul cu combustie?

Asa cum bine stim deja, nivelul pretului pentru carburanti a atins cote alarmante in acest an si cel mai probabil va continua sa creasca. Exista de cativa ani o tendinta in domeniul auto la nivel mondial prin care se urmareste inlocuirea motoarelor cu ardere interna cu cele electrice. Mai mult, Uniunea Europeana a hotarat ca incepand cu anul 2035 nu se vor mai putea cumpara autovehicule cu ardere interna in Europa.

Este clar ca in cativa ani nu va mai fi sustenabil sa conducem masini cu motoare pe benzina si motorina, avand in vedere ca resursele folosite sunt epuizabile si se obtin tot mai greu. Cu toate acestea, marile companii auto, precum BMW sau Porsche au in plan sa dezvolte combustibili sintetici cu care sa ii inlocuiasca pe cei pe care ii folosim acum. In acest mod, se doreste salvarea motoarelor cu combustie, dar in acelasi timp obtinerea unor costuri de utilizare mai ieftine si protejarea mediului inconjurator.

Combustibilii sintetici sunt obtinuti prin combinarea unor molecule din diferite substante, asa incat sa se obtina un lichid care sa se comporte exact ca un combustibil fosil conventional si care sa poata fi folosit pentru un motor cu ardere interna. Un astfel de proces ar reduce aproape la zece emisiile de dioxid de carbon, ceea ce ar oferi un nivel de poluare cu mult redus. Mai mult, in cadrul procesului de obtinere a acestor combustibili sintetici se urmareste in mod direct recuperarea carbonului din mediul natural.

Ca si idee, inlocuirea combustibililor fosili cu unii sintetici este un pas extraordinar pe care l-ar face industria auto daca reuseste sa duca la bun sfarsit acest proces. Cu toate acestea, situatia este mult mai complicata decat pare, iar procesul este departe de a putea fi finalizat. Mai mult, chiar daca combustibilii sintetici ar putea fi produsi in cantitati nelimitate si ar ajuta in mod semnificativ la reducerea poluarii, mai exista un aspect foarte important de luat in calcul.

Pentru a putea obtine combustibili sintetici intr-un mod sustenabil, este obligatoriu ca acest proces sa aiba la baza energie regenerabila. In situatia in care se va reusi acest lucru, in mod sigur va fi mult mai bine pentru mediu sa folosim astfel de carburanti. De cealalta parte, daca consumul de energie va ramane foarte ridicat pentru a produce astfel de combustibili, procesul nu va fi unul care sa imbunatateasca conditiile de mediu si sa reduca poluarea.

Nu este inca sigur daca combustibilii sintetici vor putea fi dezvoltati in asa fel incat sa fie potriviti pentru autoturisme sau daca acestia vor putea oferi nivelul de energie necesar pentru a folosi un autovehicul. Dupa dezvoltarea acestor substante va fi necesara efectuarea unei comparatii cu procesul de utilizare al autovehiculelor electrice pentru a determina care dintre cele doua sisteme este mai rentabil si polueaza mai putin. Cu toate acestea, combustibilii sintetice s-ar putea preta foarte bine pentru industriile aeronautice sau maritime.

Acestea fiind spuse, in cazul in care sunteti pasionat de automobilele cu motoare clasice si nu va simtiti pregatiti sau nu vreti sa faceti o schimbare in directia masinilor electrice, este bine de stiut ca specialistii din domeniu lucreaza pentru a tine autovehiculele cu combustie interna in viata. Ramane de vazut daca si cum vor reusi sa rezolve acesta problema foarte complexa.

sursa foto: https://www.continental.com/

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...