Desi incalzirea si aerul conditionat sunt conectate – pana la un anumit punct – in masina ta, de fapt sunt sisteme separate.
Incalzirea masinii foloseste lichidul de racire al motorului pentru a incalzi aerul care este suflat in interior, in timp ce aerul conditionat foloseste un compresor actionat de motor, combinat cu linii de presiune joasa si inalta, agent frigorific special ( freon ) si multe alte componente.
Probleme posibile ale sistemului de incalzire-racire
Problemele posibile pot varia de la stricarea incalzirii la moartea sistemului de aer conditionat.
Cauzele comune ale defectarii sistemului de incalzire includ:
- Nivel scazut al lichidului de racire;
- Aer in sistemul de racire;
- Defectarea radiatorului;
- Defectarea termostatului.
Problemele obisnuite ale sistemului de aer conditionat sunt diferite si includ:
- Nivel scazut al agentului frigorific (de obicei sufla aer racoros, dar nu rece);
- Compresor defect;
- Ambreiajul compresorului defect;
- Supapa de expansiune defecta;
- Evaporator defect.
Curea de accesorii uzata sau intinsa (necesara pentru operarea compresorului)
Dupa cum observi, ambele sisteme sunt foarte diferite. Totusi, daca ai probleme de la butoanele sistemului de incalzire si aer conditionat este posibil ca aceeasi problema sa impiedice functionarea si unuia si altuia.
De exemplu, un motoras de suflare stricat nu va putea sufla aerul in masina. Un comutator de ventilator defect va face imposibila ajustarea vitezei ventilatorului. Exista numeroase alte probleme, variind de la un releu ars la o siguranta arsa sau la un scurtcircuit.
Sursa foto: blog.firestonecompleteautocare.com