Probleme de productie pentru Dacia Logan 3

Probleme de productie pentru Dacia Logan 3

Automobile Dacia este recunoscut ca fiind cel mai mare producător de autovehicule din Romania, concern care din anul 1999 face parte din grupul francez Renault. Automobile Dacia se ocupa cu fabricarea si comercializarea de autovehicule, piese de schimb, unelte, masini si instalatii dedicate industriei producatoare de masini.

Ulterior, in anul 2009, grupul Dacia a cumparat compania Auto Chassis International Romania in schimbul a 50.8 milioane de euro.

Producatorul autohton Dacia a scos pe piata modelul Dacia Logan 3. Dacia Logan 3 este un autoturism de oras, versatil, de la producatorul roman Dacia, dezvoltat de grupul Renault, care il comercializeaza si sub brandul Renault pe diferite piete. Autoturismul este la a treia generație de Sandero, fiind cunoscut drept succesorul Daciei Logan 2.

Autoturismul Dacia Logan 3 este un model de referinta al grupului Dacia, una dintre masinile cu cea mai mare cautare pe piata autoturismelor produse in tara noastra. Recunoscuta pentru popularitate, masina conduce topul autoturismelor cautate de viitorii proprietari.

Din pacate, cea mai mare problema intampinata deja, cu efecte pe termen lung, consta in criza semiconductorilor din piata. Astfel, lipsa acestora limiteaza productia autoturismului Dacia Logan 3, grupul Dacia confruntandu-se cu reale dificultati ca urmare a acestei situatii de fapt.

La momentul de fata autoturismul Dacia Logan 3 nu se mai regaseste printre masinile care pot fi achizitionate pe baza de comanda online, spre deosebire de modele precum Dacia Sandero 3, Dacia Jogger, Dacia Duster; inclusiv in in cazul acestora din urma livrarile se efectueaza cu mari intarzieri.

Pentru acestea din urma, in cazul efectuarii unei simulari se poate observa faptul ca termenul de livrare se invarte in jurul lunii august, cu alte cuvinte vorbim de cel putin patru luni, existand posibilitatea prelungirii lui pana in luna septembrie.

Este de la sine inteles faptul ca Dacia Logan 3 inregistreaza un termen de asteptare si mai mare in ceea ce priveste data livrarii, lipsa semiconductorilor la nivel international fiind deocamdata aproape imposibil de gestionat.

Trebuie mentionat faptul ca Dacia Logan 3 are, totusi, un termen de livrare mai rezonabil spre deosebire de anumite masini ale celor de la Renault, existand modele care au livrarea programata chiar in prima parte a anului 2023.

Din cauza acestor aspecte, grupul Dacia a inregistrat, pe parcursul anului 2021, pierderi semnificative, modelul Logan 3 nefiind scos pe linia de productie in cantitatile cerute de potentialii cumparatori.

Din pacate, nici anul 2022 nu anunta schimbari favorabile, pana in prezent situatia fiind asemanatoare cu anul 2021, criza internationala nedand semne de ameliorare de niciun fel, cel putin nu deocamdata.

Facem mentiunea ca autoturismul Dacia Logan 3 nu mai este comercializat in prea multe tari din spatiul european, referindu-ne aici la Uniunea Europeana. Totusi, modelul are in continuare cautare, fiind comercializate cateva zeci de mii de bucati pe an de catre cei din concernul Dacia.

Problema consta in schimbarea orientarii viitorilor cumparatori ca urmare a termenelor mari de livrare, astfel ca daca acestea se mentin intr-atat de indelungate, potentialii cumparatori interesati de modelul Logan 3 se vor reorienta catre ale modele de masini, indiferent ca acestea au o valoare financiara mai mare. Intr-o astfel de situatie grupul Dacia se poate confrunta cu o stagnare a numarului de modele vandute, pe termen lung compania fiind afectata.

Acestea fiind spuse, recomandam celor care sunt interesati de modelul Dacia Logan 3 sa se intereseze in prealabil asupra disponibilitatii stocurilor si duratei livrarii autovehiculelor din momentul efectuarii formalitatilor. In acest mod vor fi la curent cu termenele de asteptare si vor putea lua o decizie asumata referitoare la modelul de masina pe care doresc sa il achizitioneze.

Exista speranta ca in viitorul apropiat imbunatatirea problemei semiconductorilor sa remedieze din greutatile intervenite in procesul de achizitie al autovehiculelor, si nu numai, insa, din pacate, nimeni nu stie cu exactitate cand se va intampla acest lucru.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Dacia se retrage din Rusia – anuntul facut de producator
Dacia se retrage din Rusia – anuntul facut de producator

Automobile Dacia este recunoscut ca fiind cel mai mare producator de autovehicule din Romania, concern care din anul 1999 face par...

Dacia Spring castiga titlul de „cel mai eficient autovehicul electric” la nivel european, in baza testelor de consum realizate de cei de la GreenNCAP
Dacia Spring castiga titlul de „cel mai eficient autovehicul electric” la nivel european, in baza testelor de consum realizate de cei de la GreenNCAP

Potrivit ziare.com, testele de consum ale celor de la GreenNCAP au propulsat modelul Dacia Spring pe prima pozitie la toate criter...

Dacia 2000, modelul exotic al lui Ceausescu, fascinant pentru pasionatii de masini
Dacia 2000, modelul exotic al lui Ceausescu, fascinant pentru pasionatii de masini

Dacia 2000 este o masina care a fost produsa din ordinului lui Nicolae Ceausescu. Astazi, numai doua modele mai au aspectul exempl...

Dacia intra in forta pe piata auto cu primul model hibrid, disponbil incepand din ianuarie 2023
Dacia intra in forta pe piata auto cu primul model hibrid, disponbil incepand din ianuarie 2023

Luni, 19.12.2022, cei de la Dacia au iesit in spatiul public cu informatia potrivit careia modelul Jogger va fi prima masina din i...