Renault Scenic II (2003 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Scenic II (2003 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Scenic este un vehicul monovolum produs de producatorul auto francez Renault, primul care a fost etichetat ca atare in Europa. Se bazeaza pe sasiul masinii mici de familie Megane. A devenit Masina Europeana a Anului in 1997. A doua, a treia si a patra generatie au un model numit Grand Scenic, care are sapte locuri.

La scurt timp dupa lansarea Megane II, un nou Scenic a fost lansat in iunie 2003. Exista si un Grand Scenic cu sapte locuri, cu ampatament mai lung, care are doua scaune mici pentru copii. Grand Scenic a fost lansat oficial in aprilie 2004.

Ca si in cazul Megane, noua masina foloseste indicii de stil corporativ si tehnologie noua, inclusiv imobilizatorul fara cheie „Renault Card“ si o frana de parcare automata.

Spre deosebire de predecesorul sau, Scenic II nu era disponibil la niciun dealer Yanase Co., Ltd., intrucat Yanase isi incheiase drepturile de import pentru Renault cand Scenic I era inca in productie. In schimb, Scenic II a fost vandut exclusiv prin locatiile Nissan.

Sa decoperim impreuna ce spun posesorii de Scenic II. Noi, cei de la Daildriven, am adunat mai multe raspunsuri de la posesori pe care acestia le-au dat despre Scenic in review-urile de la noi de pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Scenic 2.0 i 16V (136 Hp)?”:

Dragos a raspuns: “Mecanic, disponibilitate si costuri piese si consumabile, spatiu versatil.”

Mergem mai departe cu un alt model si la intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Scenic 1.9 dCi (120 Hp)?”:

Stroescu Andrei a raspuns: “Este o masina spatioasa, sta foarte bine la capitolul dotari si costul pieselor de schimb este bun. Masina mi-a lasat o foarte buna impresie la momentul achizitiei.”

Sa vedem ce ne raspunde si un alt posesor despre scenic care are o motorizare diferita fata de ceilalti doi. La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Scenic 1.5 dCi (80 Hp)?”:

Irimia Sergiu a raspuns: “Este un renault Grand Scenic 2. Pur si simplu m-am simtit atras de acest model.”

Probleme comune Renault Scenic II (2003-2009)

Am cautat in cat mai multe review-uri lasate de catre posesori pentru a ne face o idee despre ce probleme prezinta acest model. Problemele cele mai cunoscute sunt la:

  • electromotor;
  • EGR;
  • geamuri electrice;
  • sistemul de franare.

Motorizari disponibile

In continuare va prezentam motorizarile disponibile pentru Renault Scenic II:

  • 1.4 16V - accelereaza pana la 100 km/h in 14.3 secunde;
  • 1.5 dCi, 106 CP - accelereaza pana la 100 km/h in 12.9 secunde;
  • 1.5 dCi, 86 CP - accelereaza pana la 100 km/h in 14.6 secunde;
  • 1.6 16V VVT - accelereaza pana la 100 km/h in 12.8 secunde;
  • 1.9 dCi - accelereaza pana la 100 km/h in 9.8 secunde;
  • 2.0 16V VVT - accelereaza pana la 100 km/h in 10.9 secunde;
  • 2.0 dCi - accelereaza pana la 100 km/h in 9.4 secunde;

Cum se conduce si ce consum are Renault Scenic II?

Se conduce foarte bine, sa spunem ca nu este o mare diferenta intre Scenic II si Ford Focus C-Max. Are o cheie hands-free Renault, asa ca mergi pana la masina, deschizi usa si apesi un buton pentru a porni motorul. Este foarte practic, foarte confortabil, se conduce bine, se descurca bine, merge bine. Ce m-a impresionat pe mine cel mai mult la aceasta masina este faptul ca a obtinut 5 stele in testele de accident NCAP.

Am intrebat posesorii despre experienta de condus a unui Renault Scenic, pentru ca sa fim seriosi pentru o informare cat mai corecta avem nevoie de parerea posesorilor.

Asadar la intrebarea cum se conduce un Renault Scenic:

Irimia Sergiu a raspuns: “In oras foarte usor si confortabil. La drum lung scaunele individuale fac totul. Spatiu foarte bine dedicat pasagerilor si soferului. Aerisita bine. Se intinde foarte bine la drum, stabilitate foarte buna.”

Stroescu Andrei a raspuns: “In oras este o masina usor de parcat, suficient de agila pentru traficul urban. La drum lung pozitia de sofat este buna, inalta, cruise control-ul te ajuta, vizibilitatea este mare.”

Fiabilitate

Renault Scenic II nu este ideal, dar este destul de practic si usor de intretinut. Multi sunt atrasi de siguranta masinii, cotata la 5 stele. Pentru a gasi o masina buna pe piata secundara, ar trebui sa o examinati cu atentie. Transmisiile manuale sunt destul de fiabile, dar exista probleme cu ansamblul ambreiajului.

In schimb la o cutie automata de cele mai multe ori cedeaza convertizorul de cuplu. Turbina este una dintre bolile des intalnite la Renault Scenic II. Fumul albastru din teava de esapament, functionarea neuniforma a motorului si o scadere a puterii sale sunt indiciile clare ale problemelor turbocompresorului.

Am intrebat posesorii despre fiabilitatea acestei masini si despre problemele aparute. La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Scenic 1.5 dCi (80 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Irimia Sergiu a raspuns: “Caseta de directie, display bord (nu am avut probleme dar stiu cine a avut-chit reparatie nu foarte scump), panglica volan - airbag (chit reparatie ieftin). Cam atat, in afara de consumabile.”

Mergem la un alt exemplu, la intrebarea “Cat de fiabil este Renault Scenic 1.9 dCi (120 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Stroescu Andrei a raspuns: “Din cauza proiectarii daca se infunda scurgerile de sub parbriz, apa de ploaie ajunge sub scaunul soferului unde se afla mufa electrica cu 20+ pini. De asemenea apa poate ajunge la UPC si din aceasta cauza te trezesti ca nu functioneaza geamurile sau nu invarte demarorul. O diagnosticare buna e de dorit inainte de orice reparatie.”

In timp ce Dragos ne spune despre Renault Scenic 2.0 i 16V (136 Hp): “Sunt la al 5-lea Renault si pot certifica ca este o marca foarte fiabila daca este intretinuta corect si la timp.”

Cat costa Renault Scenic II (2003-2009) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit deoarece eram curiosi cu cat se vinde o astfel de masina la mana a doua. De exemplu un Renault Scenic II, 1.5 Dci, din 2008 cu 180.000 km la bord are un pret de 3490 de euro. Un alt exemplu ar fi un Renault Scenic din 2005 cu 260.000 de km la bord la un pret de 1800 de euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Renault Scenic II ce ne-ar sfatui in caz ca vream sa cumparam o astfel de masina:

Stroescu Andrei a raspuns: “Sa faca o verificare atenta a instalatiei electrice, sa nu neglijeze aspectul. Cautati sa aiba cat mai multe dotari optionale. Fiind o masina destul de veche pretul de achizitie il da anul de fabricatie nu dotarile. E posibil sa gasesti la aceeasi bani o masina cu pilot automat, clima, trapa etc. Recomand sa nu luati o masina neglijata. Verificati filtrele, sunt foarte usor de accesat si pot spune multe despre felul in care a fost intretinuta masina.”

Dragos a raspuns: “Sa faca o revizie completa din bara in bara la un mecanic priceput. Schimbati tot ce trebuie apoi trebuie doar intretinuta la timp. Sa fie atenti la electrice (la cateva modele Renault), cutiile automate si tren rulare. Motoarele si cutiile manuale sunt extrem de fiabile la Renault.”

Sursa foto: virtuagarage.com, rac.co.uk