Resoftare ECU: toate beneficiile pe care trebuie sa le stii

Resoftare ECU: toate beneficiile pe care trebuie sa le stii

Indiferent de vehicul, nu exista niciodata suficienta putere pentru un adevarat pasionat de viteza. Imbunatatirea masinii cu piese de performanta este minunata, dar si costisitoare. Totusi, exista si o modalitate mai ieftina si mai putin intruziva de a castiga cativa cai in plus pentru motorul tau.

Nu cu mult timp in urma, cei care nu-si permiteau pistoane si biele forjate, un turbo mai mare sau alte imbunatatiri de performanta optau pentru “ciparea” masinilor lor pentru a obtine mai multa putere. In cele mai multe cazuri, acest proces presupunea schimbarea unitatii de control electronic (ECU) din fabrica a masinii cu una aftermarket programata pentru a creste performanta generala.

In zilele noastre, tehnologiile au evoluat in mod semnificativ si, in loc sa schimbe ECU, tunerii pot remapa cipul din fabrica fara a aduce modificari fizice masinii dumneavoastra. Ei doar conecteaza un laptop la portul de diagnosticare la bordul vehiculului (OBD) si suprascriu software-ul producatorului cu unul personalizat, permitand motorului sa produca mai multa putere. Aceasta varianta are riscuri mult mai mici de a produce vreo dauna.

Ce alte beneficii exista in afara de cresterea puterii?

La prima vedere nu exista alte beneficii, dar multi oameni care si-au modificat ECU-ul masinii au raportat o imbunatatire a economiei de combustibil. Teoretic, o crestere a cuplului inseamna ca turatia motorului se reduce, asa ca, in conditii normale de condus, ar trebui sa se observe o imbunatatire a consumului de combustibil.

Pe de alta parte, daca este un adevarat pasionat de automobile, este putin probabil ca vei conduce intr-un mod normal. Mai ales dupa ce ai investit pentru a face masina mai puternica. Dar, pentru toti cei care aleg sa conduca decent, un remap va imbunatati probabil consumul de carburant daca va puteti adapta stilul de condus.

Printre alte beneficii se numara deblocarea diverselor functii, cum ar fi modurile imobilizator si valet, care pot fi extrem de utile. Daca detineti o flota de masini, remaparea poate, de asemenea, sa limiteze viteza vehiculelor pentru a va asigura ca angajatii nu incalca nicio limita de viteza.

Poate remapping-ul sa deterioreze motorul sau sa provoace probleme de fiabilitate?

Acest proces exercita o presiune suplimentara asupra motorului; acest lucru este evident. Dar un remap facut corect nu va depasi ceea ce poate suporta motorul dumneavoastra. Este foarte important sa respectati indicatiile tunerului si sa nu ii solicitati acestuia sa depaseasca puterea maxima admisa a motorului, pentru a nu crea probleme ulterioare.

Majoritatea constructorilor auto limiteaza potentialul motoarelor lor din mai multe motive. Cel mai evident este acela ca, la un moment dat, vor lansa o versiune facelift a vehiculului sau un nou model cu acelasi motor, astfel incat sa lase un pic de spatiu pe spectrul de putere pentru a se lauda cu imbunatatirile aduse de noul model fara a imbunatati in vreun fel componentele interne ale motorului.

De asemenea, daca alegi sa remapezi singur motorul urmand tutoriale de pe YouTube si nu ai experienta anterioara cu acest proces, sansele ca ceva sa mearga prost sunt mari. Acelasi lucru este valabil si pentru cvasi-tunerii care cred ca pot face acest lucru singuri cu un laptop si un cablu OBD.

Daca va decideti sa faceti acest lucru, o alegere inteleapta este sa mergeti la un tuner profesionist, unde veti gasi tehnicieni cu nenumarate ore de experienta in domeniu si solutii software stabile si utilizate pe scara larga. Vreti ca masina dumneavoastra sa fie mai buna si mai puternica si nu sa se strice dupa cateva zile.

Cat de mult costa o remapare?

Acest lucru depinde de cantitatea de programare si testare necesara, de modelul in cauza si de tunerul pe care il alegeti. In general, pentru un vehicul popular, un remap de calitate va costa in jur de 1300-1800 de lei. In concluzie, un remap ECU de baza are avantajele sale, mai ales daca alegeti un tuner de renume.

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...