Parere posesori Opel Astra G 1.6i 16V
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Opel Astra 1.6 16V (101 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 1998 - 2004. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Opel Astra 1.6 16V (101 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
Detin masina de 2 ani si am cheltuit doar 800 de lei pentru intretinere.
Tinand cont ca in general mecanica, schimbul de ulei si alte piese de tip consumabile le fac in regim propriu deoarece am posibilitati si cunostinte in domeniu, intretinerea se rezuma doar la piesele/consumabilele cumparate. Revizia anuala de ulei+ filtre cam 200 de lei, alte piese de mecanica in functie de necesitati. Distributia a costat 700 de lei (o data la 4-5 ani se face sau la 70.000 km).
Doar reviziile sub 1500 lei pe an.
Discuri+placute fata/spate undeva la 550, iar schimbul de filtre/ulei undeva la 200-250 de lei.
Nu foarte mult, mai putin de 1000 de lei pe an.
4-500 euro pe an fiind o masina destul de veche.
E foarte ieftina la intretinere (impozit mic 64 de lei, consumabile relativ ieftine, un schimb de ulei te costa 120 de lei, toate filtrele incluse ). Este accesibila pentru orice tanar.
Costurile pe an sunt maxim 600 de lei asigurare+impozit.
Depinde, intre 2000 si 4000.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Este o masina chiar foarte corecta din punct de vedere al preturilor.
Piesele sunt ieftine deoarece nu este o masina complexa/pretentioasa si este destul de veche.
Cred ca este masina cu cele mai ieftine piese pe care am avut-o.
Nu! Este o masina chiar ieftina la capitolul piese. Deci cu usurinta se poate repara orice cu bani putini si piese noi;).
Piesele sunt foarte ieftine, este o masina populara, ieftina, drept urmare foarte vazuta pe strazile noastre.
Este o masina destul de fiabila, piesele sunt destul de ieftine in comparatie cu acelasi gen de masini.
Unele piese sunt amuzant de ieftine, comparativ cu alte marci.
Piesele la masina sunt acceptabile, este Opel pana la urma, chiar si daca castigi salariu mediu pe economie il poti intretine cum trebuie.
Convenabil. Nu usuca buzunarul insa trebuie doar originale. Nu chinezarii.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Este o masina foarte fiabila, singurele probleme pe care le-am avut au fost racordul flexibil de la evacuare si in curand trebuie sa inlocuiesc amortizoarele. O alta problema pe care am sezizat-o de curand este ca a inceput sa consume si putin ulei.
Desi Z16Xe de 101Cp se stie ca e gurmand in ceea ce priveste consumul de ulei, la un mers linistit 1 l de ulei intre schimburi este un consum foarte normal.
Nu am avut probleme cu ea in 2 ani de zile in afara de consumabile. Este buna in oras si la drum destul de lung. Avand scaune sport trebuie sa faci opriri mai dese.
Sincer, o singura data am avut viteza prea mare in curba si am luat curba mai mult decat trebuie si a fugit spatele foarte putin. In teste este foarte fiabila daca ii cunosti limitele.
Nu am avut probleme majore, singura problema fiind consumul de ulei declarat si de reprezentanta. In rest un rulment, niste capete de bara, cateva consumabile si piese minore si masina ruleaza impecabil.
Nu am intalnit probleme grave, singura problema a fost electromotorul in 20.000 km.
Problema minora dar in acelasi timp majora este consumul de ulei. Probleme precum majore sunt drumurile din Romania pentru care a trebuit sa schimb din 2 ani 2 seturi de telescoape si toti rulmentii (acestia nu sunt atat de ieftini din cauza senzorului ABS incastrat ). In mare e o masina fiabila daca ai grija cu ea.
Masina este destul de fiabila (Am avut o problema majora cu masina, schimbarea motorului din cauza ca consuma mult ulei! ), dar acum nu am mai avut nicio probleme de doi ani.
Doar reviziile periodice, nu am avut nicio problema tehnica cu ea. Ca idee, i-am facut toate reviziile la timp si mai ales cand a venit vorba de instalatia de gaz am respectat reviziile.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
Imi place sa imi rezolv singur problemele cu masina si aleg sa imi fac singur intretinerea, iar unde nu pot, merg la un service.
Pentru operatiunile complexe (schimbare distributiei de exemplu) apelez la service, in rest operatiunile simple/consumabilele se fac in regim propriu.
In curte cu un prieten intr-o sambata cu cateva beri langa noi schimbam si motorul daca trebuie. Nu am fost la reprezentanta niciodata.
La baieti, pentru ca ii cunosc si stiu ce treaba fac. Dar daca baietii pe care ii am nu o sa se mai ocupe cu asa ceva, o sa o duc la service autorizat.
Prefer sa o repar acasa impreuna cu tatal meu, se pricepe la masini, iar ce nu stim sa facem nici dupa ce cautam pe internet sau ce nu putem din lipsa de scule, lasam profesionistii sa faca. Toata lumea cunoaste “un baiat care se pricepe”, deci nu reprezentanta.
In general masina este reparata sau piesele sunt schimbate in service-uri autorizate, doar cu piese GM.
La inceput ca orice “tanar sarac” mergeam la baieti, doar ca m-am saturat sa-si dea corigenta toti incompetentii pe banii mei si am realizat ca pt 100-150 de lei in plus pot merge la reprezentanta unde mi se ofera garantie de lucrarea facuta si am pe cine trage la raspundere daca se intampla ulterior ceva. Sustin reprezentanta! Chiar daca e putin mai scumpa fata de baieti.
Eu aleg sa ma duc la baieti sau daca stiu mi-o repar chiar singur.
Depinde de “buzunar”, dacă vrei să te țină mai mult, mergi la reprezentanta. Altfel si baietii de cartier sunt buni.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
10/12.000 km.
Anual sau dupa caz la fiecare 11-12.000 km.
De 2 ori pe ani la fiecare inceput de sezon.
La 9000-10000 km.
O data la cateva luni sa fie verificata, eu mereu cand am timp, o bag in garaj si o verific.
6000-7000 km.
La 10000 de km e perfect si accesibil in acelasi timp.
Personal ii fac revizia la masina mea 1 an/10.000km si pe restul la fel ii sfatuiesc!
10.000 de km.
Ce consum are?
In oras consuma undeva intre 9 si 10%, iar exterior 7.
Mers batraneste, constant, in exterior (maxim 70-80-90-100) localitati - in afara dupa caz = 5,5-6 litri / 100 km. Evident creste in functie de greutate, maniera depasirilor, tipul de drum, functionarea aerului conditionat etc.
In oras 8.5 in afara 7 la un mers sportiv.
A mea personal, la cum am “talpa mare” ii scot undeva la 13 ;).
Un consum mediu de 12 litri la suta.
9-10l/100km.
Urban 10% Extern 6-7% ( in functie de picior).
Oras:9-10 aprox. Afara:6-6.5 aproximativ.
5% drum lung; 8% in oras.
Trecerile de pietoni inaltate sunt folosite in strainate de mult timp, dar in ultimii ani acestea au inceput sa apara si la noi. A...
Cu timpul, instalatia de alimentare cu combustibil poate suferi defectiuni. Mai jos o sa detaliem defectiunile si cauzele lor: Cau...
Fiecare masina are in dotare numerosi senzori care au rolul de a transmite computerului sau PCM o serie de informatii esentiale ne...
Trebuie sa mentionam in primul rand ca vom regasi conceptul de cifra octanica doar la benzina, in timp ce la motorina aceasta se n...
Exista numeroase detalii emotionante despre Michael Schumacher, fostul campion de Formula 1, care a lasat o amprenta puternica in...