Furtunurile se gasesc peste tot cand vine vorba de masina ta si sunt supuse presiunii lichidelor. Ruperea apare de fapt numai la furtunul radiatorului, in general furtunul superior se va rupe, si numai in anumite situatii.
In timpul functionarii normale, furtunurile vor arata la fel chiar daca motorul este incalzit sau nu.
Un furtun bombat sau rupt este semn ca exista o problema in sistem. Daca ati observat ca furtunul superior al radiatorului s-a rupt, exista cateva potentiale motive.
Prima problema ar putea fi aspiratia produsa de sistem pentru a ajuta motorul sa se raceasca. Daca capacul radiatorului nu elibereaza presiune, acesta nu poate produce aspiratie (freonul/agentul de racire nu poate sa ajunga in rezervor). Asta poate duce la ruperea furtunului.
Alta potentiala problema poate fi ca furtunul este blocat. Acest lucru va produce aceleasi simptome precum un capac de radiator defect. Mai poate exista un blocaj undeva in sistsemul de racire care va creea vid, iar furtunul se va rupe.
Cu toate acestea, cantitatea de vid creata de un blocaj al sistemului nu este indeajuns de puternic ca sa rupa un furtun – acesta poate fi un semn ca furtunul se deterioreaza si ar trebui schimbat.
Unele furtunuri au armatura de sarma in interior. Daca aceasta armatura este defecta sau rupta, va slabi furtunul, iar aceasta se va rupe.
Daca furtunul s-a rupt, atunci cu siguranta este un semn ca aveti o problema in sistemul masinii. Poate fi capacul radiatorului de vina sau vreun alt furtun rupt, insa exista si alte posibile motive care trebuie eliminate din schema. Un profesionist poate determina cu precizie cauza.
Sursa foto: gobdp.com