Se poate stinge martorul Check-Engine de la sine?

Se poate stinge martorul Check-Engine de la sine?

Asa cum am mentionat in repetate randuri, martorul Check-Engine este unul foarte important, deoarece poate simboliza o multitudine de defectiuni, atat grave, cat si uzuale si nu ar trebui sa trecem niciodata cu vederea aparitia acestuia. In cazul in care ati efectuat o reparatie sau o interventie asupra motorului dumneavoastra, iar mecanicul a uitat sa stearga si sa reseteze martorul de bord, probabil va intrebati daca problema persista sau pur si simplu lumina urmeaza sa se stinga singura.

In cadrul acestui articol va vom explica in ce situatii va disparea singur indicatorul Check-Engine.

In mod normal, in momentul in care efectuati o revizie tehnica deoarece pe tabloul de bord al masinii ati observat aparitia martorului Check-Engine, dupa remedierea problemei, mecanicul auto ar trebui sa stearga martorul si sa realizeze din nou o diagnoza pentru a verifica daca defectiunea a fost indepartata. In cazul in care acest proces nu are loc, dar problema a fost reparata, majoritatea modelelor de masini vor reseta singure martorul de bord dupa o anumita perioada de timp. De obicei, orice autoturism are nevoie de 10-20 de cicluri reusite inainte de a sterge singur lumina de avertizare.

Din punct de vedere teoretic, un ciclu complet este considerat atunci cand porniti un autoturism care are motorul rece, il conduceti pana la temperatura optima de 90 de grade celsius, dupa care opriti motorul pentru o perioada de timp suficienta racirii acestuia. Acestea fiind spuse, 10-20 de cicluri pot dura chiar si 15-20 de zile, asa incat va recomandam cu caldura sa efectuati o verificare cu un scaner OBD2 si sa stergeti eroarea, pentru ca in acest fel veti sti sigur daca problema a fost remediata sau nu.

De asemenea, in unele cazuri mai rare, nu toate modelele de autoturisme vor reseta singure lumina de verificare a motorului, asa incat in unele cazuri resetarea manuala a acestora este obligatorie. Resetarea cu ajutorul unui scaner OBD2 este o operatiune foarte simpla, pe care o poate realiza rapid orice sofer, asa incat va recomandam sa cititi articolele noastre pe aceasta tema. Mai mult, asa cum probabil banuiti, este necesar sa reparati in primul rand defectiunea, inainte de a reseta martorul de bord, in caz contrar acesta va aparea din nou imediat dupa ce a fost sters.

Asa cum am mentionat si la inceputul articolului, consideram ca nu trebuie sa treceti cu vederea niciodata aparitia martorului Check-Engine. De cele mai multe ori problema poate sa fie una minora, dar este esential sa o remediati in timp util, inainte ca aceasta sa se agraveze. Majoritatea autoturismelor moderne sunt echipate cu tehnologii avansate de diagnosticare a problemelor autoturismului. Computerul auto monitorizeaza in permanenta o multitudine de senzori care transmit in timp real informatii despre starea sistemelor autoturismului. Atunci cand masina prezinta o defectiune, computerul de bord afiseaza imediat martorul aferent sistemului problematic.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...