Senzor presiune ulei defect

Senzor presiune ulei defect

Cele mai frecvente semne care pot indica o defectiune la nivelul senzorului de presiune al uleiului sunt reprezentate de aprinderea martorului rosu de ulei in bord sau de faptul ca acest martor clipeste intermitent, cu toate ca nivelul de ulei se incadreaza in limitele normale si ca indicatorul de presiune este pe zero.

In cazul in care cantitatea de ulei din carter ( baia de ulei ) este insuficienta, exista riscul sa apara defectiuni majore la motor. Majoritatea componentelor auto sunt realizate de asa maniera incat sa functioneze pentru a mentine nivelul corespunzator de ulei, dar si o presiune adecvata a acestuia.

Computerul masinii trebuie sa regleze fluxul de ulei, dar pentru a-si indeplini aceasta functie este necesar ca senzorul de ulei sa functioneze conform normelor indicate de producator si sa ii transmita informatii corecte.

Senzorul de presiune este conectat la indicatorul de ulei situat la nivelul panoului de instrumente. Atunci cand se detecteaza un nivel mai redus decat ar trebui, senzorul de presiune va reflecta aceasta problema prin intermediul manometrului/indicatorului de presiune. De multe ori, acest tip de problema este semnalizata si prin aprinderea la bord a martorului de ulei. Martorul se poate aprinde cu galben, poate sa se aprinda intermitent sau in cazul cel mai rau veti avea un martor de ulei rosu aprins in bord.

Ca orice alta componenta de la nivelul motorului, si senzorul de presiune poate sa se defecteze intr-un anumit moment si sa fie nevoie sa fie reparat. Necunoasterea semnelor care ne pot indica defectiunea acestui senzor, pot duce la scaderea nivelului de ulei, o problema care poate avea implicatii extrem de grave la nivelul motorului.

Cele mai frecvente semne ale unui senzor de ulei defect

Aprinderea martorului de presiune a uleiului (galben, rosu, intermitent)

Indicatorul de presiune al uleiului din masina poate fi un bun criteriu de evaluare al nivelului de ulei de la nivelul motorului. In cazul in care se aprinde martorul de ulei, este bine sa verifici nivelul uleiului la motor. Daca nivelul este normal, este posibil sa ai de-a face cu un senzor care s-a defectat.

Atunci cand intervine aceasta defectiune, o sa apara probleme cu citirile parametrilor uleiului de motor. Atunci cand parametrii nu se incadreaza in standarde, la bord se va aprinde un martor luminos. Este bine sa se intervina cat mai urgent pentru a schimba senzorul defect, pentru a nu afecta citirile ulterioare ale uleiului de motor.

Martorul ulei aprins intermitent

In anumite cazuri, este posibil ca acest martor sa clipeasca intermitent in momentul in care senzorul se defecteaza. Acest lucru poate in anumite cazuri sa alarmeze conducatorul auto, datorita riscurilor care exista atunci cand uleiul de motor are un nivel mai scazut decat este normal.

Verificarea periodica si reparatiile dese pot fi consumatoare de timp si o sursa de stres, dar sunt esentiale pentru a mentine nivelul uleiului la cote normale. In cazul in care este suspectata o defectiune, este mai indicat sa se intervina pentru schimbarea de urgenta a senzorului in cauza.

Indicatorul de presiune a uleiului este pe zero

Cele mai multe dintre masinile mai vechi sunt prevazute cu un indicator de presiune al uleiului. Atunci cand acest indicator indica zero, chiar si cand nivelul uleiului la motor este corespunzator, cel mai probabil avem de-a face cu un senzor defect.

Masinile moderne sunt prevazute cu un indicator care foloseste un semnal electronic. Pozitia acestuia poate indica zero, full sau sa dea citiri eronate atunci cand presiunea nu e corecta.

Este indicat sa verifici nivelul, dar si presiunea uleiului la intervale periodice pentru a preveni aparitia oricaror defectiuni grave la motor.

Martor ulei galben vs martor ulei rosu, care este diferenta dintre ele?

Este imperios ca atunci cand martorul de ulei ti se aprinde in bord sa stii exact ce vrea sa insemne.

Un martor rosu anunta o problema cu presiunea uleiului si este indicat sa tragi pe dreapta si sa opresti imediat masina. Daca vei completa cu ulei nu are nicio relevanta, cum am spus mai sus martorul rosu al uleiului poate insemna o pompa de ulei defecta, asa ca mai mult ulei nu inseamna ca va ajuta pompa sa funtioneze mai bine.

Un martor galben al uleiului este cu totul si cu totul alta poveste. El iti spune ca nivelul uleiului a scazut sub minimul cerut de producator. In cazul asta ar fi ideal sa ai 1 litru de ulei in plus, sa tragi pe dreapta si sa completezi nivelul. Dupa poti merge mai departe.

De ce se aprinde becul la ulei?

Martorul de ulei este aprins ori pentru ca presiunea uleiului este scazuta si in cazul asta partile interne nu vor primii lubrifierea necesara, ori in situatia in care pompa de ulei are o problema si nu mai recircula uleiul suficient sau chiar deloc.

Motive pentru care se aprinde martorul de ulei:

  • nivel scazut al uleiului
  • in motor ai pus alt ulei decat cel indicat de producatorul masinii
  • nu faci reviziile la timp, uleiul este foarte vechi, masina este nepornita de ani, filtru de ulei imbacsit
  • senzor de presiune al uleiului defect
  • pompa de ulei defecta
  • rulmenti uzati sau distrusi

Sursa foto: preludeaustralia.com, drivingtesttips.biz, carfromjapan.com, drivingtesttips.biz

Citeste si...
Care este cel mai indicat tip de ulei de motor pentru masina ta?
Care este cel mai indicat tip de ulei de motor pentru masina ta?

In acest moment pe piata exista o gama larga de optiuni cu privire la variantele de ulei de motor. Exista multi producatori de ule...

De ce pierde masina ulei atunci cand este parcata?
De ce pierde masina ulei atunci cand este parcata?

Atunci cand o persoana iese din garajul sau sau muta masina si vede o pata sub ea, una din primele intrebari pe care si le adresea...

Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?
Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?

Filtrul de ulei este o piesa de prea multe ori neglijata cand vine vorba de intretinerea masinii insa filtrul are un rol foarte im...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...