Presiune scazuta de ulei in motor

Presiune scazuta de ulei in motor

Presiunea scazuta a uleiului poate reprezenta una dintre cele mai mari probleme cu care este posibil sa se confrunte soferii. In cazul in care veti fi pus intr-o astfel de situatie, trebuie sa stiti ca o presiune prea mica a uleiului va poate deteriora motorul in doar cateva secunde, iar paguba poate fi una foarte mare.

Cu siguranta acum ca ati citit aceste detalii mai sus, veti incepe sa va puneti anumite semne de intrebare, si veti dori sa stiti care sunt cauzele care pot duce la aparitia acestei probleme.

Cu siguranta va veti intreba cat timp veti putea circula cu masina in aceste conditii. Va vor veni o multime de intrebari in minte atunci cand va veti confrunta cu o asemenea problema, asa ca in cele ce urmeaza veti putea descoperi raspunsurile pe care le asteptati.

Citeste si despre: presiune ridicata a uleiului

Asadar, in ceea ce priveste presiunea scazuta a uleiului la ralanti exista mai multe cauze importante, iar una dintre acestea este legata de nivelul scazut de ulei.

In acest caz este neaparat sa verificati nivelul uleiului, asa ca trebuie sa deschideti capota masinii si sa verificati joja. Este foarte important ca uleiul sa nu fie sub marcajul minim.

In cazul in care nivelul uleiului este unul scazut, atunci pompa de ulei poate sa aspire aer, motiv pentru care apare presiunea scazuta de ulei, iar problema cu siguranta este una care necesita rezolvare urgenta.

Utilizarea unui tip gresit de ulei pentru motor

Utilizarea unui tip gresit de ulei pentru motor poate fi o alta cauza privind aparitia unei asemenea probleme.

In cazul in care de exemplu masina dumneavoastra are nevoie de un ulei de tip 5W-40, iar dumneavoastra ii oferiti masinii un ulei de motor 0W-30, atunci cand motorul este fierbinte sunt sanse mari ca presiunea sa fie scazuta.

In cazul in care masina dumneavoastra se confrunta cu o asemenea problema si banuiti ca din cauza uleiului de motor folosit a aparut problema, atunci trebuie sa inlocuiti de urgenta uleiul de motor, pentru a nu fi nevoie apoi sa duceti masina in service pentru o reparatie mult mai costisitoare.

Pompa de ulei imbacsita

In cazul in care v-ati asigurat de faptul ca masina are suficient ulei, se poate ca presiunea scazuta de ulei sa i se datoreze pompei de ulei care prezinta foarte multa murdarie.

In cazul in care considerati ca din aceasta cauza presiunea de ulei este scazuta, va fi nevoie sa indepartati baia de ulei a masinii si sa verificati pompa de ulei. In cazul in care aceasta este imbacsita, fie puteti alege sa o curatati, fie puteti alege sa inlocuiti pompa de ulei.

Pompa de ulei deteriorata

In conditiile in care filtrul de colectare a uleiului se prezinta in cea mai buna stare, atunci se poate ca presiunea de ulei sa i se datoreze pompei de ulei care are sanse mari sa fie deteriorata.

Pentru a stii daca din aceasta cauza presiunea de ulei este scazuta, cu siguranta nu va ramane altceva de facut decat sa inlocuiti pompa de ulei cu una noua.

In cazul in care doriti sa faceti acest lucru, mai ales daca nu sunteti prieten cu mecanica, ar fi indicat sa optati pentru serviciile unui mecanic auto pentru a va inlocui pompa de ulei.

Citeste si despre: ce sa faci cand se aprinde martorul de ulei

O scurgere interna a uleiului sau lagare deteriorate

Exista, mai rar dar exista si cazuri in care presiunea uleiului este scazuta din cauza unei scurgeri interne de ulei in interiorul motorului. Se poate ca uleiul sa patrunda in interiorul motorului datorita unei garnituri uzate sau datorita unei mici fisuri, iar problema necesita rezolvare rapida.

Se poate ca presiunea uleiului sa fie scazuta si din cauza faptului ca deja rulmentii au cedat, insa in acest caz trebuie sa se auda un zgomot de la motor.

Ei bine, acum ca ati aflat si care sunt motivele pentru care poate exista problema presiunii scazute de ulei, cu siguranta veti dori sa aflati cum se verifica presiunea uleiului.

Asadar, mai intai de toate este necesar sa verificati daca indicatorul de presiune a uleiului este afisat corect.

Sunt sanse mari ca presiunea uleiului sa fie buna insa senzorul sa nu functioneze la parametri normali, motiv pentru care ofera valori gresite.

In acest caz, se poate verifica presiunea de ulei cu un manometru manual pentru obtinerea rezultatului exact.

Presiunea de ulei se poate masura si cu un set de instrumente pentru testele de diagnosticare a uleiului de 8 mm, iar in cazul in care se dovedeste ca presiunea este scazuta, trebuiesc verificate mai multe cauze pentru ca intr-un final sa se remedieze problema.

Ce se poate intampla atunci cand presiunea uleiului este prea mica?

De regula, motoarele in 4 timpi au o viata foarte lunga dat fiind faptul ca folosesc o presiune inalta asupra pieselor rotative.

De exemplu, un rulment poate esua in timp, asa ca aceste motoare folosesc presiunea uleiului dintre rulmenti pentru ca metalele sa nu aiba contact intre ele.

Ei bine, in conditiile in care presiunea uleiului scade, in cel mai scurt timp motorul va fi distrus complet.

Pentru a nu trece prin situatia neplacuta de a va distruge motorul, trebuie sa tineti cont de urmatoarele concluzii.

Asadar, este necesar ca de fiecare data sa verificati senzorul de presiune a uleiului pentru a stii sigur daca acesta functioneaza sau nu corect. Doar daca acesta functioneaza corect trebuie cautata cauza pentru care presiunea uleiului este scazuta.

In cazul unei presiuni scazute a uleiului, este necesar sa aveti uleiul de motor potrivit la indemana. 

Cel mai important insa este faptul ca presiunea redusa a uleiului va poate distruge motorul, asa ca daca va confruntati cu o asemenea problema, trebuie sa duceti masina cat mai rapid intr-un service auto pentru remedierea problemei.

Citeste si despre: semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Sursa foto: carfromjapan.com, youtube.com, zigwheels.com

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0080

Cod eroare OBD2 P0080

Acest cod se refera la eroarea circuitul electromagnetic de control al supapei de evacuare – nivel ridicat ( Cilindrul 1 ).

Cod eroare OBD2 P0382

Cod eroare OBD2 P0382

Acest cod se refera la eroarea circuitului "B" al bujiilor pre-incalzite (bujii incandescente).

Cod eroare OBD2 P0343

Cod eroare OBD2 P0343

Acest cod se refera la eroarea senzorului pozitiei arborelui cu came - senzorul "A", bancul 1 - tensiune de intrare ridicata.

Cod eroare OBD2 P0478

Cod eroare OBD2 P0478

Acest cod se refera la eroarea supapei de control a presiunii de evacuare - tensiunea circuitului ridicata.