Sfaturi de intretinere pentru discurile de frana

Sfaturi de intretinere pentru discurile de frana

Asa cum am mentionat intotdeauna, consideram ca este obligatoriu sa verificati periodic starea tuturor sistemelor de pe autoturismul dumneavoastra pentru a putea realiza lucrarile de intretinere in timp util, inainte ca o defectiune sa se agraveze. Sistemul de franare al unui automobil este unul dintre cele mai importante, deoarece participa in mod activ la siguranta celor din trafic, iar in cadrul acestui articol vom vorbi despre modul in care putem intretine discurile de frana ale masinii noastre, asa incat acestea sa functioneze mereu la nivel optim.

Este important sa stim cum sa intretinem sistemul de franare al unui automobil, atat pentru a ne asigura ca acestea functioneaza corect in permanenta, dar si pentru a sti cand este necesar sa inlocuim anumite piese, deoarece este vorba despre componente consumabile, cu o durata de viata limitata. Procesul de verificare a discurilor de frana este foarte simplu si poate fi realizat usor de catre orice sofer.

Majoritatea soferilor, mai ales daca nu sunt pasionati de domeniul auto si nu au realizat niciodata o interventie singuri asupra autoturismului sunt familiarizati doar cu componentele cu care au contact direct, in cazul sistemului de fata cu pedala de frana. In realitate, sistemul de franare are mult mai multe componente in angrenaj, iar pedala de frana este doar piesa care face legatura intre sistem si sofer. In cadrul acestei structuri vom regasi: pedala de frana, cilindrul principal, cilindrii de la roata, pistoanele, placutele de frana, discurile, tuburile metalice si furtunurile flexibile prin care trece lichidul de frana.

In momentul in care soferul realizeaza procesul de franare, lichidul hidraulic din conductele de frana se presurizeaza, ceea ce va angrena pistonasele si va impinge placutele de frana cater disc. Cu cat apasarea este mai puternica, cu atat presiunea este mai mare si placulete sunt impinse cu o putere mai mare. In momentul in care ridicam piciorul de pe pedala de frana, lichidul hidraulic se va depresuriza si placutele se vor retrage in etrier.

Cel mai probabil majoritatea soferilor, mai ales daca nu au cunostiinte de specialtiate in domeniul auto, nu se vor simti confortabili sa intervina singuri asupra sistemului de franare al automobilului. Recomandarea noastra este sa nu interveniti singuri daca nu detineti informatiile si echipamentele necesare pentru o astfel de lucrare, mai ales daca detineti un automobil foarte modern, care are o multitudine de senzori de bord care trebuie resetati dupa o astfel de interventie. Pe de alta parte, exista o multitudine de obiceiuri pe care le puteti urma pentru a va asigura ca prelungiti considerabil durata de viata a franelor dumneavoastra.

Unul dintre cele mai daunatoare obiceiuri la care trebuie sa renuntati este franatul brusc. Desigur, atunci cand in trafic are loc un eveniment neprevazut veti fi obligat sa franati brusc pentru a evita un accident, dar in restul situatiilor, trebuie sa adaptati stilul de condus asa incat sa anticipati urmatoarele miscari pe care le veti realiza si sa nu fie nevoie sa franati brusc. In aceeasi categorie includem si accelerarea brusca, deoarece de cele mai multe ori veti fi nevoit sa franati brusc dupa aceea. Cu cat franati mai brusc cu atat veti uza mai rapid discurile de frana.

Atunci cand vine vorba despre un autoturism, lichidele care fac parte din sistemul acestuia au roluri vitale, iar lichidul de frana nu face exceptie. Trebuie sa stim ca acest lichid are o durata de viata limita, care se poate modifica in functie de stilul de condus al soferului, dar necesita periodic inlocuire atunci cand isi pierde proprietatile fizico-chimice.

De asemenea, in functie de zonele in care conduce, lichidul se poate contamina ceea ce il va face sa functioneze mult mai prost. In cazul in care nivelul lichidului de frana este insuficient din cauza unei scurgeri sau calitatea acestuia a scazut semnfiicativ, va recomandam sa il inlocuiti de urgenta pentru a va asigura ca conduceti in conditii de siguranta. Atunci cand vine vorba de lichidul de frana va sfatuim sa optati pentru un produs de inalta calitate.

Chiar daca suna ciudat, o multime de probleme ale autoturismului pot fi evitate sau remediate in timp util in cazul in care ascultati sunetele si urmariti semnalele transmise de catre masina. Atunci cand diucurile de frana prezinta o problema veti auzi un suierat sau un scartait evident in momentul in care apasati pedala de frana. In aceasta situatie va recomandam sa verificati timpul de raspuns al franelor si sa efectuati o revizie tehnica de urgenta daca acesta este crescut.

In momentul in care apasam pedala de frana, placutele de frana au rolul de a reduce viteza autoturismului prin contact cu rotorul. In timp, acest contact va uza semnificativ placutele de frana si acestea vor necesita inlocuire. Practic, in momentul in care incepeti sa auziti acel scartait care vine de la roti, inseamna ca placutele dumneavoastra sau uzat semnificativ, iar intre acestea si discuri exista un contact intre metale, ceea ce este un semn clar ca placutele necesita inlocuire, inainte de a uza si discurile.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Care este diferenta intre discurile de frana striate si cele perforate?
Care este diferenta intre discurile de frana striate si cele perforate?

Discurile de frana sunt o componenta vitala a sistemului de franare. Cu cat masina este mai puternica cu atat discul de frana treb...

Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...

Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?
Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Auzisem de la un mecanic pe care il cunoastem de mult timp ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam fra...