Pana acum 10 ani, inainte de nebunia cu social media, cand te plictiseai la volan te uitai in gol sau mai admirai peisajul, acum toti stam cu ochii in telefoane si de multe ori nu suntem atenti la traficul din fata, mai ales in conditii de trafic bara la bara.
Sistemul automat de frana este un sistem care ajuta la reducerea accidentelor cauzate mai ales in caz de neatentie si a coliziunilor la viteza mica. Acest sistem combina senzori si sistemul de franare pentru a preveni accidentele. Unele sisteme automate de franare sunt gandite pentru a preveni accidentele, insa majoritatea doar reduc viteza inainte de un accident.
Tinand cont de asta, daca ai o masina cu un sistem automat de franare este imperios sa cunosti ce tip de sistem este. Alte sisteme sunt gandite sa functioneze doar dupa o anumita viteza limita, deci in trafic de bara la bara nu vor functiona.
Logica constructorilor este foarte simpla, accidentele la viteza mare sunt cauzeaza mai multe decese decat coliziunile in trafic. Unele sisteme ajuta soferul la franare, si altele sunt capabile sa actioneze frana fara ca soferul sa puna piciorul pe pedala.
Citeste si despre: ce este asistenta la franare sau brake assist
Fiecare producator are propriul sistem automat de franare, insa toate se bazeaza pe un cumul de senzori. Acesti senzori folosesc fie lasere, tehnologie radar sau chiar video. Aceste informatii transmise de senzori anunta daca in fata vehiculului se afla vreun obstacol. In cazul in care senzorii depisteaza ceva, urmatorul pas pe care sistemul il face este acela de a determina daca obiectul se deplaseaza cu o viteza mai mare sau mai mica decat vehiculul tau.
In cazul in care obiectul se deplaseaza mult mai incet, sistemul banuieste ca o coliziune va avea loc si va actiona automat franele. Aici apar unele probleme. Pe sistemele rudimentare apar multe informatii eronate care vin de la senzori si uneori masinile franeaza brusc fara motiv.
Aditional fata de datele transmise de senzori, unele sisteme de franare automate folosesc informatii primite de la GPS.
Unii constructori ofera clientilor si optiunea de a scoate temporar acest sistem, mai ales in cazul masinilor sport, care o data cu dezactivarea ESP-ului dezactiveaza si sistemul de franare automata.
Cum am spus si mai sus, multe din sisteme actioneaza franele numai in caz de coliziune iminenta si in cazul in care soferul nu apasa frana. Asa ca daca conduci vigilent si nu te pui in pericol, nici nu o sa observi ca masina ta are aceasta dotare.
Totusi, sistemul de franare automata iti poate salva viata. Sistemul a fost gandit din cauza sau mai bine zis datorita tehnologiei din ce in ce mai avansate si a sistemelor multimedia care distrag atentia soferilor, dar si pentru cazuri in care soferul adoarme la volan. Multi soferi nu vor avea niciodata nevoie de aceasta dotare, dar o singura data este nevoie sa te salveze, asa ca nu este o dotare de neglijat.
Franarea automata este folosita pentru sistemele de precrash si evitarea coliziunii. Acestea atentioneaza soferul prin semnale luminoase in bord, sunete in boxe, strangerea centurii de siguranta si alte actiuni gandite sa te faca sa previi accidentul sau pentru a reduce daunele in caz de coliziune.
Si cruise control se foloseste de sistemul de franare automata, cum am spus si mai sus, senzorii stiu cu ce viteza se deplaseaza masina din fata ta si aceste informatii sunt transmise cruise control-ului.
Astfel masina ta isi poate adapta viteza in functie de ce face cel din fata ta, reduce viteza, schimba vitezele in cazul unei masini automate si actioneaza franele, uneori si pana la 0 km/h, fara vreo actiune din partea soferului.
Majoritatea producatorilor ofera aceasta dotare pe cel putin o masina din gama lor. Primele sisteme pre-crash au aparut in 2002 si 2003, introduse de Honda si Mercedes-Benz, asa ca dupa acesti ani, majoritatea producatorilor au fost fortati sa introduca si ei acest sistem.
Cruise controlul adaptiv este prezent de mai mult timp pe piata, insa de curand au inceput sa foloseasca sistemul de franare automata. In 2007, BMW a fost primul producator care a reusit sa opreasca masina la 0 folosind cruise control.
Concluzionand, acest sistem salveaza vieti asa ca nu exista niciun motiv sa nu il alegi.
Citeste si despre: cum functioneaza ABS-ul pe masina ta
Sursa foto: aarp.com, cars.usnews.com, blog.twwhiteandsons.co.uk
Senzorul de presiune combustibil este o veriga slaba a sistemului de alimentare cu combustibil, el putand sa cedeze de la temperaturi inalte.
Atunci cand capul de bara este defect suspensia fata se slabeste. Cu cat suspensia se slabeste mai mult, soferul o sa simta vibratii in volan.
Cele mai mult vehicule din ziua de azi sunt dotate cu sistemul pilotului automat. Scopul pilotului automat este acela de a stabili automat o anume viteza.
Vom incerca sa explicam ce este intercooler-ul, cum functioneaza, la ce ajuta masina si care ar fi simptomele atunci cand el se strica.
Controlul tractiunii este un sistem de siguranta al masinii, al carui scop este sa ajute mareasca aderenta anvelopelor pe suprafetele cu tractiune scazuta.
Cati stim exact ce inseamna sasiul unei masini si mai ales care sunt partile componente, fara de care masina nu ar putea functiona?
Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".
Sunt mai multe firme pe piata care produc aceste sisteme de incalzire auxiliara, dar cele mai cunoscute sunt Webasto, Eberspacher sau Airtronic.
Sistemul de franare al masinii este extrem de important, ei bine, placutele de frana reprezinta o componenta importanta a sistemului de franare a masinii.
In functie de nevoia voastra, de masina pe care o detineti si de mediul in care conduceti, puteti alege usor placutele de frana necesare.
Butucul rotii este singura parte a autoturismului care tine roata si de aceea este foarte important sa te asiguri ca rotile sunt montate corespunzator.
Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul masinii?
Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.
Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.
Conform statisticilor, cel putin o treime dintre accidente sunt cauzate de schimbarea patrunderea pe o drum cu trafic intens sau schimbarea benzii de mers.
Senzorul coloana de directie are rolul de a evalua stabilitatea si tractiunea autoturismului.
Chiar daca in momentul in care tu pui in functiune sistemul de franare al masinii tale apesi pe o singura pedala si observi efectele.
Ei bine, ambele componente au un scop similar, dar sunt proiectate diferit. In continuare vom discuta despre fiecare in parte pentru a observa diferenta.
Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).
In acest articol va vom prezenta simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti.
Un test de compresie va dezvalui starea pieselor motorului masinii, astfel vom sti ce piese trebuie schimbate si care inca sunt in stare buna.
Atunci cand functioneaza corespunzator, pedala de frana va fi resimtita ca opunand o anumita rezistenta in momentul in care este apasata.
P0006 se refera la circuitul de control al valvei "A" de inchidere fortata a alimentarii cu combustibil/ scazut.
Principalele cauze ale acestei probleme sunt placutele de frana, etrierele si discurile de frana dar astea nu sunt singurele cauze.
Ce este electromotorul masinii si cum functioneaza. Care sunt simptomele cand se defecteaza electromotorul?
In articolul de astazi vom vorbi despre urmarile pe care le va avea vopseaua de pe masina dumneavoastra daca ajunge antigel pe ea.
Jantele noi pot imbunatati performantele masinii dumneavoastra. Montarea corecta asigura compatibilitatea rotilor cu vehiculul.
Masinile folosesc un incalzitor al blocului motor (block heater).Acesta este un dispozitiv ce ajuta motorul si lichidele din interiorul acestuia sa se incalzeasca pe timp de iarna.
Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete.
P0005 se refera la circuitul de control al valvei "A" de inchidere fortata a alimentarii cu combustibil /Deschis
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login