Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Auzisem de la un mecanic pe care il cunoastem de mult timp ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam frana de mana decat daca este necesar.

Dupa aproximativ 15 ani de condus, suntem inca curiosi sa intelegem care este abordarea ideala pentru a parca masina (cu/fara frana de mana actionata).

De-a lungul timpului, am realizat cateva lucruri si am respectat aceste reguli simple:

Cu foarte mult timp in urma, am auzit de la un mecanic priceput ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam frana de mana decat daca este necesar. Logica lui era ca durata de viata a anvelopei va creste (marginal) atunci cand nu lasi frana de mana sa puna presiune asupra rotilor din spate, mai ales dupa drum lung cand sunt incalzite.

Cat de adevarat este acest lucru nu stiu cu exactitate deoarece nu avem date/analize concludente, desi inca urmam cu religiozitate sfatul sau atunci cand parcam pe suprafete plane in zone cunoscute.

Ce reguli urmeaza alte persoane ca practica standard atunci cand isi parcheaza masinile?

Multi soferi cred ca cel mai bine este sa folositi frana de mana, dar ar fi bine si sa verificati manualul de utilizare si veti vedea ca cel mai adesea se numeste frana de parcare. Pentru ca acesta este scopul ei in sistemul complex care permite functionarea masinii in viata de zi cu zi.

Exista doar cateva motive pentru care nu trebuie sa actionati frana de parcare:

Atunci cand parcati, iar temperaturile sunt foarte scazute, deoarece frana de parcare ar putea ingheta complet. Sau cand lasati masina parcata pentru perioade prelungite, cel mai bine este sa o puneti in marsarier, deoarece franele de parcare ar putea ramane blocate. Ar putea exista situatii cand coborati pe pante foarte abrupte in care ar putea fi nevoie sa actionati frana de parcare si in marsarier. Dar, pe orice panta usoara, frana de parcare, atunci cand este trasa strans, ar trebui sa ofere o putere de retinere mai mult decat suficienta. Daca nu o face, ar fi bine sa duceti masina la niste verificari.

In rest, puteti folosi frana de parcare dupa bunul plac.

Sa lasi o masina parcata in marsarier nu serveste la nimic altceva decat in cele doua conditii pe care le-am descris mai devreme.

Argumentul mecanicului tau nu are nici un sens pentru mine. Nimic nu se freaca de anvelope, janta rotii dumneavoastra este montata pe ceea ce este in esenta tamburul de frana. Mecanismul de franare propriu-zis se afla tot in interiorul tamburului. Nici macar nu il puteti vedea.

Exista doua variante de mecanisme de frana de parcare. Fie o frana cu tambur, care ar putea fi deasupra franei cu disc sau sa se foloseasca de acelasi lucru ca si frana obisnuita. Sau pe o frana pe disc, frana de parcare este activata prin impingerea mecanica a pistoanelor de frana in afara, identic cu modul in care pedala de frana o face in mod hidraulic. A doua versiune este mult mai putin susceptibila la blocaje sau inghet.

In concluzie, multa lume crede ca cel mai bine este sa actionati intotdeauna frana de parcare/frana de mana.

Daca autovehiculul dumneavoastra are transimie automata, precum si pornire cu buton - Este mai bine sa indreptati rotile, sa aplicati mai intai frana de parcare, iar apoi sa mutati selectorul de transmisie in parcare si sa opriti motorul.

In concluzie, de ce trebuie folosita frana de parcare?

Nu intotdeauna oamenii se afla in cea mai buna stare de spirit in timp ce se urca pe scaunul soferului - i se poate intampla oricui. Uneori suntem obositi sau distrasi. Deci, daca vehiculul este in marsarier si este parcat pe o panta, de indata ce soferul apasa instinctiv pedala de ambreiaj - ar incepe sa se rostogoleasca si s-ar putea sa nu existe suficienta putere in mecanismul de franare pentru a va oferi oprirea adecvata. Urmeaza, bineinteles, panica si stres - pana cand vehiculul se izbeste de ceva si se opreste singur.

A doua treapta de viteza este cea pe care o folosim pentru o pornire prin impingere, iar in timpul parcarii folositi prima treapta sau marsarierul.

Alti soferi de pe internet interactioneaza si sustin ca nuu sunt sigure de ce garniturile de frana ar intra in contact cu cauciucul fierbinte, asa ca sfatul oferit de mecanic nu reprezinta o garantie. Tragerea franei de mana aplica franele rotilor din spate. Deoarece majoritatea masinilor din India au frane cu tambur in spate, garnitura de frana este presata de tambur.

Pe suprafete plane, multa lume se obisnuieste sa foloseasca doar frana de mana. Pe pante, daca se inclina spre spate, folosesc frana de mana si prima treapta de viteza. Daca este inclinata in fata, folosesc frana de mana si marsarierul. Sunt metode simple si clare si, de obicei, isi fac treaba.

Dar trebuie sa fii atent daca folosesti vitezele la parcare, deoarece trebuie sa treci inapoi la punctul mort inainte de a porni motorul. Mi-am format obiceiul de a folosi ambreiajul de fiecare data cand pornesc motorul (indiferent daca o treapta de viteza este angrenata sau nu), prin urmare, nu am avut niciodata surprize neplacute.

Un alt sofer de pe internet a concluzionat cu doua reguli foarte simple: el foloseste treapta 1 de viteza + frana de parcare, intotdeauna. Iar daca masina este parcata pe o panta (masina cu fata in jos), marsarier in loc de 1.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?
Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur. In prezent maj...

Care este durata de viata a placutelor de frana?
Care este durata de viata a placutelor de frana?

Placutele de frana sunt prezente in sistemul de franare cu disc. Cand rotile vehiculului se rotesc, discurile de frana se rotesc s...

Frana electronica de mana
Frana electronica de mana

Va permite sa parcati repede si usor, doar prin atingerea unui buton. Nimic nu e mai usor decat sa folositi frana electronica de m...