Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Supapa de expansiune A/C se gaseste in sistemul de aer conditionat al unui vehicul. Scopul supapei este de a gestiona fluxul de lichid ce curge prin sistem.

Ori de cate ori exista o abundenta de agent frigorific, nucleul evaporatorului va deveni prea rece si in cele din urma va ingheta, daca nu exista suficient agent frigorific, nucleul ar deveni prea cald si s-ar supraincalzi. Pentru a preveni oricare scenariu, supapa de expansiune A/C controleaza debitul pe baza temperaturii evaporatorului si a cererii de aer rece care vine din sistem.

Citeste si despre: cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e pe cale sa cedeze

5 simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Cand aveti o supapa de expansiune defecta, simptomele vor aparea imediat. Aceste simptome se vor referi in mare parte la functionarea sistemului de aer conditionat.

Daca este o zi caniculara si porniti aerul conditionat, veti observa ca ceva nu este in regula daca nu primiti aerul rece pe care il asteptati. In continuare vom prezenta primele 5 simptome ale unei supape de expansiune defecte.

Aerul conditionat baga aer cald

Simptomul cel mai cunoscut al unei supape de expansiune defecta, este atunci cand porniti aerul conditionat si aerul cald incepe sa iasa prin orificiile de aerisire. Acest lucru inseamna, in mod evident, ca agentul frigorific nu este suficient in nucleul evaporatorului.

Din pacate, majoritatea oamenilor vor descoperi aceasta problema atunci cand este foarte cald afara. Trebuie sa testati aparatul de aer conditionat in apropierea lunilor de vara, pentru a nu fi pusi in situatia ca aerul conditionat sa nu functioneze exact atunci cand aveti cea mai mare nevoie de el.

Gheata pe gurile (orificiile) de ventilatie

Aparatul de climatizare al unui automobil nu trebuie sa fie suficient de rece pana la punctul in care se formeaza gheata pe orificiile de ventilatie. Daca aveti guri de aerisire inghetate, acestea indica faptul ca vaporizatorul dumneavoastra este inghetat.

Aerul care iese prin orificiile de aerisire va fi, de asemenea, mult mai rece decat in mod normal. S-ar putea sa credeti ca acest lucru e de bine, dar de fapt va deteriora performanta generala a sistemului. Evident, in aceasta situatie, supapa de expansiune nu a fost capabila sa opreasca depasirea unui flux de agent frigorific.

Citeste si despre: ce este si ce face radiatorul aerului conditionat

Compresorul A/C este intotdeauna pornit

Daca supapa de expansiune AC ramane deschisa si nu se inchide, agentul frigorific este pompat continuu in sistemul aerului conditionat.

Compresorul va continua sa pompeze acest agent frigorific fara sa se opreasca vreodata, astfel compresorul este suprasolicitat. Odata ce se intampla acest lucru, alte componente ale sistemului aerului conditionat se vor deteriora.

Fluxul de aer inconsistent

O supapa de expansiune defecta va oferi o performanta inconsecventa in capacitatea sa de a regla fluxul agentului frigorific in intregul sistem.

Daca acest lucru se intampla, aerul care iese prin gurile de aerisire va fi ori prea rece, ori prea cald. Daca aerul trece de la rece la cald, verificati imediat supapa de expansiune A/C.

Defectiunea sistemului A/C

Daca intampinati oricare dintre simptomele prezentate mai sus si le veti ignora, in cele din urma va duce la defectarea intregului sistem A/C.

Cu alte cuvinte, unele componente vitale ale sistemului vor fi deteriorate. Chiar daca inlocuiti supapa de expansiune, va trebui sa reparati si celelalte componente ce au fost deteriorate.

Citeste si despre: cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii

Sursa foto: cartreatments.com, 123rf.com, cargurus.com

Articole similare
Pericolele unei suspensii defecte

Pericolele unei suspensii defecte

Afla care sunt cele mai comune defectiuni ale sistemului de suspensie si la ce pericole te expui daca mergi cu o piesa a sistemului de suspensie defecta.

Simptomele unei volante cu masa dubla defecte

Simptomele unei volante cu masa dubla defecte

Semnele sunt foarte asemanatoare cu ale unui ambreiaj defect. Sfatul nostru este: daca experimentati simptomele din articol mergeti la un mecanic.

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Costul mediu de inlocuire a senzorilor de viteza este intre 100 lei si 200 lei, uneori exista senzori la 70-80 lei, dar si la 400 lei.

Simptome ale unui rapel de frana defect

Simptome ale unui rapel de frana defect

Desigur, s-ar putea sa existe situatii in care rapelul de franare se va defecta. Simptomele s-ar putea sa nu para destul de grave la inceput.

Simptome ale unui electromotor defect

Simptome ale unui electromotor defect

In continuare va vom prezenta 5 simptome pe care le puteti observa si care indica faptul ca electromotorul dumneavoastra este defect.

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Vas expansiune: Ce este si ce face?

Verifica si starea conductei de cauciuc care intre in capatul vasului de expansiune, cu timpul se poate fisura sau taia si pe acolo se poate scurge lichid.

Simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti

Simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti

In acest articol va vom prezenta simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti.

Supape indoite si ruperea curelei de distributie

Supape indoite si ruperea curelei de distributie

Acum cunosti consecintele dezastruoase ale neglijarii curelei de distributie – pistoane distruse, supape indoite, chiulasa care trebuie inlocuita sau reconstruita.

Supapa de control a rapelului de frana

Supapa de control a rapelului de frana

Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete.

Simptome ale unui cilindru de frana defect

Simptome ale unui cilindru de frana defect

Cand cilindrul de frana va incepe sa se uzeze, cu siguranta vor aparea simptome. In continuare va vom prezenta 5 simptome ale unui cilindru de frana defect.

Simptome ale rulmentilor rotilor defecti

Simptome ale rulmentilor rotilor defecti

Stiti deja ca masina dumneavoastra nu poate functiona in siguranta sau in mod corespunzator fara roti bune si rezistente.

Semnele unei curele de transmisie nefunctionale

Semnele unei curele de transmisie nefunctionale

Citeste si afla cum observarea semnelor unei curele de transmisie care functioneaza incorect te pot ajuta sa economisesti o gramada de bani.

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Cu timpul, instalatia de alimentare cu combustibil poate suferi defectiuni. In articol o sa detaliem defectiunile si cauzele lor.

5 simptome ale unui catalizator defect

5 simptome ale unui catalizator defect

Catalizatorul este foarte important datorita faptului ca acesta se ocupa de gaze in asa fel incat ele sa nu mai fie atat de poluante.

Simptome ale pompei de ulei care ar trebui sa te ingrijoreze

Simptome ale pompei de ulei care ar trebui sa te ingrijoreze

Desi nu este una dintre reparatiile cele mai frecvent intalnite, schimbarea pompei de ulei s-ar putea sa survina la un moment dat.

Supapa de retinere a pompei de servofrana defecta?

Supapa de retinere a pompei de servofrana defecta?

Supapa de retinere a pompei de servofrana este importanta pentru sistemul de franare si actioneaza ca o componenta de siguranta.

Solutiile de etansare ale scurgerilor AC

Solutiile de etansare ale scurgerilor AC

Agentii de etansare sunt de doua tipuri (pulbere sau pe baza de compusi chimici) si pot sa fie foarte utili atunci cand exista fisuri mici.

Bara stabilizatoare: Simptome, rol si cost de inlocuire

Bara stabilizatoare: Simptome, rol si cost de inlocuire

Barele stabilizatoare reprezinta o parte cruciala a suspensiei unei masini, deoarece fara acestea controlarea masinii dumneavoastra ar fi dificila.

Pompa de servodirectie: Simptome, rol si cost de inlocuire

Pompa de servodirectie: Simptome, rol si cost de inlocuire

Aceasta pompa transporta un lichid special dintr-un rezervor dedicat si aplica presiune pentru a roti mecanismul de directie.

Simptome probleme la evacuarea masinii

Simptome probleme la evacuarea masinii

Ce se intampla atunci cand evacuarea masinii nu se mai aude ca inainte? Vezi ce probleme ascunse poate avea masina ta in acest caz.

Ce inseamna revizia unei masini?

Ce inseamna revizia unei masini?

Deci, ce presupune revizia in zilele noastre? In mod normal, face parte din ingrijirea permanenta de rutina, de obicei odata la aproximativ 15.000 de km.

Durata de viata a bujiilor normale

Durata de viata a bujiilor normale

Din pacate bujiile, cu timpul, se uzeaza si necesita inlocuirea. In acest articol vom vorbi despre durata de viata a bujiilor si despre ce provoaca uzura lor.

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Chiar daca probabil vi se pare greu de crezut ca este posibil acest lucru, exista diferite tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii.

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Sistemul de franare antiblocare sau ABS este o caracteristica avansata de siguranta gasita in aproape toate vehiculele din zilele noastre.

Senzorul de presiune a aerului conditionat  (AC)

Senzorul de presiune a aerului conditionat (AC)

In acest articol vom discuta despre senzorul de presiune a aerului conditionat, problemele acestuia cat si despre costul inlocuirii acestuia.

Transmisia automata: Simptome defectiune, rol si cost de inlocuire

Transmisia automata: Simptome defectiune, rol si cost de inlocuire

Acum apare intrebarea, este defecta transmisia masinii? Ei bine, pentru a afla cititi pe lista simptomelor si aflati singuri.

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Ignorarea problemelor masinii va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului!

Simptome unghi de fuga nealiniat

Simptome unghi de fuga nealiniat

Daca experimentati unul din simptomele scrise in articol, mergeti cu masina intr-un service pentru a regla geometria rotilor.

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Despre motorul VQ35DE de la Nissan

Motorul VQ35DE este unul dintre cele mai populare motoare Nissan. Acesta a fost dezvoltat pentru a inlocui motorul VQ30DE in anul 2000.

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?