Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Supapa de expansiune A/C se gaseste in sistemul de aer conditionat al unui vehicul. Scopul supapei este de a gestiona fluxul de lichid ce curge prin sistem.

Ori de cate ori exista o abundenta de agent frigorific, nucleul evaporatorului va deveni prea rece si in cele din urma va ingheta, daca nu exista suficient agent frigorific, nucleul ar deveni prea cald si s-ar supraincalzi. Pentru a preveni oricare scenariu, supapa de expansiune A/C controleaza debitul pe baza temperaturii evaporatorului si a cererii de aer rece care vine din sistem.

 

 

 

Citeste si despre: cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e pe cale sa cedeze

 

 

5 simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

 

Cand aveti o supapa de expansiune defecta, simptomele vor aparea imediat. Aceste simptome se vor referi in mare parte la functionarea sistemului de aer conditionat.

Daca este o zi caniculara si porniti aerul conditionat, veti observa ca ceva nu este in regula daca nu primiti aerul rece pe care il asteptati. In continuare vom prezenta primele 5 simptome ale unei supape de expansiune defecte.

 

 

Aerul conditionat baga aer cald

 

Simptomul cel mai cunoscut al unei supape de expansiune defecta, este atunci cand porniti aerul conditionat si aerul cald incepe sa iasa prin orificiile de aerisire. Acest lucru inseamna, in mod evident, ca agentul frigorific nu este suficient in nucleul evaporatorului.

Din pacate, majoritatea oamenilor vor descoperi aceasta problema atunci cand este foarte cald afara. Trebuie sa testati aparatul de aer conditionat in apropierea lunilor de vara, pentru a nu fi pusi in situatia ca aerul conditionat sa nu functioneze exact atunci cand aveti cea mai mare nevoie de el.

 

 

Gheata pe gurile (orificiile) de ventilatie

 

Aparatul de climatizare al unui automobil nu trebuie sa fie suficient de rece pana la punctul in care se formeaza gheata pe orificiile de ventilatie. Daca aveti guri de aerisire inghetate, acestea indica faptul ca vaporizatorul dumneavoastra este inghetat.

 

 

Aerul care iese prin orificiile de aerisire va fi, de asemenea, mult mai rece decat in mod normal. S-ar putea sa credeti ca acest lucru e de bine, dar de fapt va deteriora performanta generala a sistemului. Evident, in aceasta situatie, supapa de expansiune nu a fost capabila sa opreasca depasirea unui flux de agent frigorific.

 

 

Citeste si despre: ce este si ce face radiatorul aerului conditionat

 

 

Compresorul A/C este intotdeauna pornit

 

Daca supapa de expansiune AC ramane deschisa si nu se inchide, agentul frigorific este pompat continuu in sistemul aerului conditionat.

Compresorul va continua sa pompeze acest agent frigorific fara sa se opreasca vreodata, astfel compresorul este suprasolicitat. Odata ce se intampla acest lucru, alte componente ale sistemului aerului conditionat se vor deteriora.

 

 

Fluxul de aer inconsistent

 

O supapa de expansiune defecta va oferi o performanta inconsecventa in capacitatea sa de a regla fluxul agentului frigorific in intregul sistem.

Daca acest lucru se intampla, aerul care iese prin gurile de aerisire va fi ori prea rece, ori prea cald. Daca aerul trece de la rece la cald, verificati imediat supapa de expansiune A/C.

 

 

Defectiunea sistemului A/C

 

Daca intampinati oricare dintre simptomele prezentate mai sus si le veti ignora, in cele din urma va duce la defectarea intregului sistem A/C.

Cu alte cuvinte, unele componente vitale ale sistemului vor fi deteriorate. Chiar daca inlocuiti supapa de expansiune, va trebui sa reparati si celelalte componente ce au fost deteriorate.

 

Citeste si despre: cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii

 

 

Sursa foto: cartreatments.com, 123rf.com, cargurus.com

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate