Simptome ale unui cilindru de frana defect

Simptome ale unui cilindru de frana defect si costul inlocuirii lui

Cand apasati pedala de frana pentru a opri vehiculul, sistemul sau de franare foloseste un cilindru principal de frana pentru a transforma presiunea pe care o puneti pe pedala de frana in presiune hidraulica. Conversia presiunii are loc deoarece cilindrul principal al franei transfera lichidul de frana in circuitul de franare, pe masura ce apasati pedala de frana. Cilindrul principal al franei va face acest lucru indiferent daca vehiculul utilizeaza sistem de franare cu tambur sau cu disc. Nu exista sistem de franare fara un cilindru de frana.

 

 

 

5 simptome care arata ca cilindrul principal al franei este defect

Cand cilindrul de frana va incepe sa se uzeze, cu siguranta vor aparea simptome. In continuare va vom prezenta 5 simptome ale unui cilindru de frana defect.

 

 

 

Martor de avertizare aprins in bordul masinii

Primul simptom, care este si cel mai usor de recunoscut, este aprinderea martorului sistemului de franare in tabloul de bord al masinii. Acest lucru indica faptul ca exista o problema cu sistemul de franare, nu neaparat cu cilindrul de frana. Daca senzorii sistemului de franare detecteaza ca presiunea lichidului de frana scade, probabil este din cauza cilindrului de frana. Acest lucru va duce la aprinderea martorului sistemului de franare, in bordul masinii.

 

 

 

Scurgeri ale lichidului de frana

Cilindrul principal al franei are nevoie de un anumit nivel de lichid de frana pentru a crea presiunea hidraulica necesara pentru incetinirea vehiculului. In cazul in care cilindrul franei are scurgeri de lichid de frana sau daca rezervoarele cilindrului de frana au scurgeri de lichid de frana, atunci nivelul lichidului de frana va fi scazut. Acest lucru va afecta capacitatea de a incetini vehiculul, in aceasta situatie va trebui sa inlocuiti cilindrul de frana.

 

 

 

Pedala de frana moale

Cand pedala de frana va incepe sa fie moale cand apasati cu piciorul, acest lucru va insemna ca cilindrul de frana are problema. Cilindrul contine garnituri de cauciuc care mentin lichidul de frana in interiorul acestuia. Daca aceste garnituri sunt uzate, atunci va avea loc o scurgere de lichid de frana. Rezultatul va fi o pedala de frana moale.

 

 

 

 

Lichid de frana contaminat

O alta problema care ar putea aparea din cauza garniturilor de cauciuc uzate, este contaminarea lichidului de frana. Garniturile nu numai ca nu va impiedica ca lichidul de frana sa iasa din cilindru, dar din cauza lor lichidul de frana va lua contact cu murdaria sau cu praf si astfel va deveni contaminat. Daca se intampla acest lucru, presiunea franei nu ar fi la fel de puternica cand apasati pedala de frana. Veti avea nevoie de o apasare mai puternica pe pedala de frana pentru a opri vehiculul.

 

 

 

 

Pedala de frana blocata la podea

In urma acestor simptome, o sa observati ca pedala de frana nu se va intoarce la pozitia initiala dupa ce ati luat piciorul de pe ea. Aceasta va ramane blocata la podea. Acest lucru ar putea deveni un real pericol, deci va trebui sa schimbati cat mai repede cilindrul de frana.

 

 

 

 

Costul mediu de inlocuire

Daca aveti un cilindru de frana defect, costul mediu de inlocuire va fi de 400-700 lei, fara mana de lucru. Tineti minte ca manopera schimbarii cilindrului de frana este destul de scumpa.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate