Pedala de frana moale?

Pedala de frana moale?

Atunci cand functioneaza corespunzator, pedala de frana va fi resimtita ca opunand o anumita rezistenta in momentul in care este apasata.

Termenul de pedala elastica sau cu efect de burete se refera la situatia in care pedala de frana isi pierde caracterul de fermitate si este resimtita ca moale sau instabila.

Aceasta problema poate sa apara ca urmare a mai multor situatii posibile cum ar fi - patrunderea de aer la nivelul sistemului de frana, perforarea conductelor de frana sau uzarea exagerata a etrierilor.

In cazul in care se pare ca pedala de frana este moale, ar trebui sa verifici de urgenta

Care sunt cauzele care determina aparitia unei frane moi?

Aceasta problema poate fi determinata de un numar mare de factori sau situații. Iti prezentam in continuare cele mai frecvent intalnite cauze si modalitatea de a rezolva problema aparuta.

Existenta unei scurgeri la nivelul conductelor de frana

Conditiile de trafic, rugina, umiditatea pot duce la aparitia fenomenului de coroziune si a perforatiilor la nivelul conductelor de frana, situatie in care lichidul se va scurge la acest nivel.

In cazul in care apare aceasta problema, vei remarca faptul ca nivelul de lichid de frana va scadea si astfel va genera o scadere a presiunii hidraulice.

si sa le inlocuiesti in cazul in care observi existenta unei scurgeri, care ar putea genera fenomenul de frane moi. Inlocuieste cat de curand posibil conductele de frana avariate.

Nivelul scazut de lichid de frana

Daca observi ca nivelul de lichid de frana este scazut, vei observa si faptul ca franele devin moi/elastice. In acest caz, ceea ce poti face este sa ridici capota in primul rand si sa indepartezi capacul cilindrului master de frana.

Dupa ce ai indepartat acest capac, verifica nivelul de lichid de frana. Daca acesta este scazut, este bine sa completezi cu lichid de frana nou si sa verifici in acest moment situatia franelor.

Aer la nivelul conductelor de frana

Patrunderea aerului la nivelul conductelor de frana reprezinta cea mai frecventa cauza care duce la aparitia franelor moi.

Pentru a opri din rulare autovehiculul, sistemul de franare al acestuia se foloseste de presiunea hidraulica. Pentru ca intreg sistemul sa functioneze fara probleme este necesar ca la nivelul conductelor de frana sa existe doar lichid de frana.

In momentul in care aerul patrunde la acest nivel, perturbeaza fluxul lichidului din sistem, ducand la aparitia fenomenul de frana elastica. Singura rezolvare pentru aceasta situatie este sa aerisesti franele.

Etrieri de frana afectati de coroziune

Ca si in cazul conductelor de frana, etrierii pot sa fie afectati de asemeni de coroziune si rugina.

.

Probleme la nivelul cilindrului

Orice problema localizata la nivelul cilindrului ar trebui sa beneficieze de o atentie sporita. In anumite cazuri, s-ar putea sa fie nevoie ca anumite componente ale sistemului de franare sa fie schimbate.

Coroziunea si rugina pot determina aparitia de perforatii prin care lichidul de frana se va scurge. Dupa cum bine stii, ca urmare a acestei pierderi, presiunea hidraulica va scadea iar franele vor deveni moi.

Saboti de frana prost ajustati

Din cauza ca sabotii de frana nu sunt ajutati pe masura ce se uzeaza, poate sa apara fenomenul de frana elastica.

Sabotii ar trebui verificati periodic de uzura si ajustati in functie de necesitati. Recomandarea specialistilor este de a folosi periodic frana de mana pentru ca prin actionarea acesteia se produce o ajustare automata a sabotilor de frana.

Placute de frana uzate

Indeparteaza atat roata din fata cat si pe cea din spate pentru a verifica daca exista uzura accentuata la nivelul placutelor de frana.

Placutele de frana sunt acele parti componente ale unui autovehicul care sunt raspunzatoare pentru functionarea corecta a intregului sistem de franare.

Ele sunt cele permit oprirea instantanee a masinii in momentul in care actionam pedala de frana. Acesta este motivul pentru care este bine sa le inlocuiesti in cazul in care prezinta uzura accentuata.

Cum poti sa repari franele moi?

Daca frana ta a devenit elastica, cel mai bine ar fi sa permiti unui mecanic sa realizeze verificarea tehnica a acestora. Poti de asemenea sa te folosesti de aceste sfaturi atunci cand frana ta a devenit elastica.

1. Apasa pedala in mod repetat

Chiar si in cazul extrem in care exista o problema grava la nivelul sistemului de franare, apasarea repetata a acestei pedale va determina generarea unei presiuni suficiente care sa iti permita sa opresti masina in conditii de siguranta.

2. Verifica existenta unei scurgeri si incearca sa rezolvi aceasta problema - poti sa verifici daca exista o scurgere de lichid de frana in spatele rotilor masinii. De asemenea, poti sa arunci o privire si sub capota pentru a observa daca exista scurgeri la nivelul cilindrului master sau daca aceasta zona prezinta un anumit grad de umezeala.

Apoi este indicat sa verifici daca cilindrul master este umplut pana la marcajul de pe rezervor. In cazul in care nivelul este scazut, este bine sa adaugi lichid si sa apesi din nou pedala in mod repetat pentru a restabili presiunea la nivelul sistemului.

Chiar si in cazul in care obtii o remediere de scurta durata a problemei, este neaparat necesar sa te prezinti la un service auto pentru a verifica starea sistemului de franare.

3. Aerisirea franelor - o alta metoda pe care o ai la dispozitie pentru a elimina excesul de aer de la nivelul sistemului de franare este sa le aerisesti.

In cazul in care ai suprasolicitat franele fie prin modalitatea in care ai condus sau daca ai tractionat alte masini, fluidul de frana este posibil sa fi atins temperaturi de fierbere si sa fi emanat gaze care vor face ca pedala ta sa fie resimtita ca elastica.

Aceasta se intampla din cauza ca substantele gazoase, spre deosebire de fluide, pot fi comprimate. La nivelul etrierilor de frana si cilindrilor de frana vei observa ca exista suruburi care permit aerisirea sistemului in momentul in care actionezi pedala de frana.

In concluzie, orice problema aparuta la nivelul sistemului de franare poate sa duca la aparitia unor accidente mai mari sau mai mici.

Avand in vedere riscurile existente, cel mai indicat ar fi ca, in cazul in care franele ti se par elastice, sa verifici de urgenta starea sistemului de franare si sa identifici problema care a determinat aparitia acestei situatii.

Sursa foto: cartechhome.com, rlmotorservices.co.uk, carfromjapan.com, popularmechanics.com

Citeste si...
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...

Care este diferenta intre discurile de frana striate si cele perforate?
Care este diferenta intre discurile de frana striate si cele perforate?

Discurile de frana sunt o componenta vitala a sistemului de franare. Cu cat masina este mai puternica cu atat discul de frana treb...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?
Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur. In prezent maj...