Toate simbolurile de pe butoanele sistemului de aer conditionat explicate in detaliu

Toate simbolurile de pe butoanele sistemului de aer conditionat explicate in detaliu

Chiar daca in calitate de soferi folosim sistemul de climatizare intr-un mod foarte rudimentar, in spatele acestuia exista ceva mult mai complex decat simpla comutare intre cald si rece. Este putin probabil ca sti rolul tuturor simbolurilor de pe butoanele sistemului de aer conditionat, asa incat in cele ce urmeaza ti le vom descrie in detaliu.

Este important sa stim cum functioneaza sistemul nostru de aer conditionat pentru a putea sa il folosim in mod corect in permanenta. In caz contrar, fie nu vom beneficia de nivelul de confort pe care il dorim sau vom pune un nivel de presiune foarte ridicat si vom uza prematur componentele acestuia. Conform celor de la thenewswheel.com, in majoritatea autovehiculelor vom regasi urmatoarele simboluri.

Simbol cu inscriptia A/C

Cel mai simplu buton si cel care ne intereseaza cel mai mult in zilele toride de vara. Atunci cand il apasam masina va incepe sa raceasca aerul care intra in habitaclu. Daca folosim butonul “MAX A/C” acesta va raci la nivelul maxim de putere al masinii.

Simbol cu un fulg de nea

Chiar daca ai crede ca e un buton pe care il folosesti pe timpul iarnii sau atunci cand ninge, lucrurile nu stau chiar asa. Simbolul cu un fulg de nea este defapt doar un alt mod prin care producatorii auto identifica sistemul de aer conditionat al masinii.

Simbol cu inscriptia AUTO

Asa cum ii spune si numele, acest simbol face ca lucrurile sa mearga in mod automat. Atunci cand activam acest buton, vom seta temperatura pe care o dorim in interiorul habitaclului si computerul de bord se va ocupa sa o mentina in permanenta.

Simbol cu inscriptia SYNC

Multe autoturisme moderne vin cu un sistem dual de control al temperaturii interioare. Acesta este in asa fel conceput incat pe partea soferului sa poata fi setata o temperatura si pe cea a pasagerului din dreapta alta. Cu ajutorul acestui buton putem sincroniza cele doua zone atunci cand vrem sa readucem temperatura la egaliteate.

Simbol cu un mic ventilator

In fapt, putem considera ca sistemul de aer conditionat este un mic ventilator care ne racoreste masina. De obicei vom vedea acest simbol asezat pe o rotita zimbatata sau va avea in continuare cateva linii si butoane de plus-minus. Acest “mic ventilator” ne indica cat de tare functioneaza sistemul de ventilatie si cat aer intra in masina.

Simbol cu o mica masina cu o sageta inauntru in forma de “C”

Acesta este poate unul dintre cele mai importante simboluri pe ca le vom regasi in cadrul acestui sistem, dar unul pe care majoritatea soferilor nu stiu sa il foloseasca. Cand apasam acest buton admisia de aer din exterior este oprita si sitemul de ventilatie recircula aerul din habitaclu. Acesta este un mare avantaj atunci cand circulam intr-o zona cu aer poluat sau cand temperatura de afara este foarte calda, deoarece efortul sistemului A/C scade considerabil. Cu toate acestea, nu ar trebui sa il folosim la nesfarsit, deoarece reduce oxigenul din habitaclu.

Simbol cu o mica masina cu o sageta inauntru in linie dreapta

Am ajuns la simbolul care este exact opusul celui prezentat anterior. In acest caz aerul va intra in habitaclu din exterior. Aceasta situatie este buna atunci cand in extereior este un aer racoros si nu foarte umed. In situatia in care nu vedeti acest buton, inseamna ca masina procedeaza in acest fel standard.

Simbol cu un parbriz conic si trei sageti care merg de jos in sus

Acesta este un buton care ne ajuta foarte mult, mai ales pe durata anotimpurilor reci, pentru a dezaburi parbrizul masinii. Atunci cand il apasam, sistemul declimatizare va incepe sa transmita un suflu puternic de aer catre parbrizul din fata, de jos in sus, pentru a il dezaburi.

Simbol cu un parbriz dreptunghiular si trei sageti care merg de jos in sus

Similar simbolului prezentat anterior, acesta functioneaza in mod identic, dar este pentru parbrizul din spate. Exista posibilitatea ca unele autovehicule sa aiba incalzire directa in parbrizul din spate sau sa foloseasca si aer conditionat. In general insa, dezghetarea se face printr-un circuit electric.

Simboluri cu un pasager care sta pe scaun si sageti care merg in sus/mijloc/jos

Nu in ultimul rand, am ajuns si la aceste simboluri, care sunt niste pictograme cu un pasager asezat pe scaun si sageti care merg in diferite directii. Cu ajutorul acestora vom seta daca dorim ca aerul conditionat sa mearga in partea de sus sau catre picioare. Rolul acestuia este de a ne mari nivelul de confort.

sursa foto: https://thenewswheel.com/

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...