Tractiune fata sau spate. Care e mai buna?

Tractiune fata sau spate. Care e mai buna?

Atunci cand vine vorba despre tractiunea unui autoturism, marea majoritatea a autoturismelor pe care le vom intalni pe sosea vor fi echipate cu un sistem de tractiune fata si foarte putine vor beneficia de tractiune spate. Opiniile sunt impartite intre soferi si nu putem sa spunem ca una dintre cele doua variante este mai buna, avand in vedere ca ambele prezinta atat avantaje cat si dezavantaje.

In acest articol vom realiza o comparatie intre cele doua tipuri de tractiune, asa incat dumneavoastra sa o puteti alege pe cea potrivita stilului de condus pe care il aveti.

Atunci cand vine vorba despre un autoturism, cand ne referim la tractiune, practic acest lucru indica care din rotile autovehiculului au rolul de a deplasa autoturismul, deci in consecinta care sunt rotile motoare ale masinii, cele din fata sau cele din spate.

In general, rotile care realizeaza tractiunea sunt responsabile de preluarea a aproximativ 80% din puterea transmisa de catre motorul masinii.

Asa cum am mentionat initial, majoritatea autoturismelor din ziua de azi sunt echipate cu un sistem de tractiune fata, ceea ce le permite constructorilor auto sa plaseze motorul transversal, in loc de longitudinal, ceea ce va elibera mai mult loc sub capota pentru alte componente. De asemenea, puterea se transmite mult mai usor catre rotile din fata care sunt imediat sub motor si nu este necesara construirea unui sistem de transmisie a puterii catre spatele masinii.

Din punct de vedere al avantajelor in cazul autoturismelor cu tractiune fata putem aminti faptul ca acestea sunt mult mai stabile, ofera mai mult spatiu pentru pasageri in habitaclu, prezinta un nivel de aderenta sporita pentru rotile motoare si transmit puterea mult mai usor. Pe de alta parte, dezavantajele acestui tip de tractiune sunt presiunea mult mai mare asupra rotilor din fata, care trebuie sa se ocupe si de tractiune si de directie si autoturismul nu este la fel de rapid, avand de multe ori tendinta de subvirare.

In ceea ce priveste varianta de tractiune spate, aceasta o regasim in general in cazul autovehiculelor sport sau a masinilor foarte puternice, in special la cele de productie europeana. Autoturismele care sunt echipate cu sistem de tractiune spate tind sa fie mai echilibrate si mult mai agile, dar acest lucru poate sa cauzeze supravirarea daca nu controlam corect autovehiculul.

In ceea ce priveste avantajele acestui tip de tractiune acestea sunt: echilibrul mai bun de manevrare, nivel de agilitate crescut si o placere mai mare in timpul condusului, in timp ce dezavantajele principale sunt: o tendinta crescuta de supravirare, care poate fi periculoasa atunci cand carosabilul este umed sau inghetat, grupul propulsor este mai putin eficient, fiind legat la un arbore de transmisie pe care se pierde putere si necesitatea unui tunel de transmisie care ocupa loc in interiorul masinii.

sursa foto:

Citeste si...
Cand e necesar sa dezactivezi controlul tractiunii?
Cand e necesar sa dezactivezi controlul tractiunii?

Daca masina dumneavoastra a fost fabricata dupa anul 2012, atunci, mai mult ca sigur este echipata cu controlul tractiunii. Contro...

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii
Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Majoritatea masinilor moderne sunt dotate cu un sistem de control al tractiunii. Rolul principal al acestui sistem este de a urmar...