Plusuri si minusuri ale tractiunii integrale

Plusuri si minusuri ale tractiunii integrale

In ultima vreme exista o cerere ridicata pentru autovehiculele avand in dotare tractiune integrala. Multe modele de autoturisme dispun de tractiune 4x4, recunoscuta pentru pretul semnificativ mai mare decat tractiunea 2x4.

Opinia generala a conducatorilor de autovehicule este aceea ca tractiunea integrala este o tehnologie care are numai avantaje, in realitate lucrurile nefiind intocmai adevarate.

Acesta este motivul pentru care am ales sa dezbatem acest subiect in articolul nostru de astazi, incercand sa va prezentam, in cele ce urmeaza, atat plusurile, cat si minusurile acestei tehnologii.

Plusurile tractiunii integrale in dotarea autovehiculelor

Tractiunea integral este recunoscuta pentru senzatia pe care o ofera conducatorului auto, aceea ca autovehiculul se comporta impecabil indiferent de conditiile de drum. Astfel, indiferent de faptul ca asfaltul este ud sau uscat sau ca vorbim de conditii de drum cu ploaie sau ninsoare abundenta, autoturismul are aderenta necesara, tractiunea facandu-si simtita prezenta.

Mai mult, masina in sine este mai grea, varianta ca soferul sa piara controlul acesteia fiind mai improbabila. Autovehiculul este mai usor de stapanit in curbe, avand stabilitate net superioara, demarajul in sine pe perioada sezonului rece fiind mult mai bun decat in cazul unei masini 2x4.

In aceste conditii, detinerea unui autoturism avand tractiune integrala confera un plus de siguranta la volan, statisticile in domeniu aratand inclusiv faptul ca in eventualitatea unei ciocniri in trafic autoturismul cu greutate mai mare se dovedeste a fi mai sigur.

Minusurile tractiunii integrale in dotarea autovehiculelor

Potrivit playtech.ro, greutatea superioara a unui autoturism nu constituie intotdeauna un avantaj. Astfel, trebuie stiut faptul ca un sistem de tractiune integrala aduce un surplus de 80, pana la 100 kg, consumul masinii cu tractiune 4x4 fiind clar mai mare. Diferentele inregistrate sunt astfel de pana la 1l. la 100 km.

Astfel, autoturismele cu tractiune integrala nu sunt pentru cei care fac eforturi majore de a strange suma de bani necesara achizitionarii unui autovehicul, diferenta de cost fata de o masina 2x4 ridicandu-se la cateva mii de euro.

Un alt dezavantaj inregistrat in cazul autoturismelor cu tractiune integrala este acela al intretinerii. Astfel, intretinerea unei masini 4x4 este mult mai costisitoare, numarul de componente in sine fiind mai mare decat in cazul masinilor 2x4 (flanse, articulatii, rulmenti etc.

Va recomandam sa acordati atentie situatiei in care faceti pana cu un autovehicul avand in dotare sistem de tractiune integrala. Astfel, nu considerati ca puteti rula pe o distanta mare odata instituita pana, rezultatele putand sa fie mai costisitoare decat ati crede, costurile de reparatie putand fi mult mai mari.

In ceea ce priveste terminologia utilizata, tractiunea integrala apare sub diferite nume la fiecare producator in parte. Astfel, la Subaru poarta numele de AWD, la BMW poarta numele de xDrive, la Mercedes este cunoscuta drept 4Matic, la Audi se numeste Quattro, iar la VW este cunoscuta sub numele de 4motion.

Este necesara tractiunea integrala in dotarea autoturismului personal?

Raspunsul la aceasta intrebare depinde de nevoile si pretentiile fiecarui proprietar de autoturism. Astfel, necesitatea detinerii unui astfel de autovehicul vine de la relieful si locurile unde este necesar a fi rulat, bugetul detinut, de ce nu chiar de la placerile in sine ale conducatorului auto.

sursa foto:

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...