Uite cum sa ajungi in siguranta la prima vulcanizare, in caz ca ai facut pana

Uite cum sa ajungi in siguranta la prima vulcanizare, in caz ca ai facut pana

Pont care trebuie cunoscut de toti conducatorii auto pentru a ajunge in siguranta la prima vulcanizare, in caz de pana a autoturismului

Pneurile masinii reprezinta, plastic vorbind, adaptarea componentei tehnice la calea de rulare, respectiv la partea carosabila, acestea avand rolul de a facilita punerea in miscare a masinii atat in conditii de vara, cat si de iarna. Din acest motiv exista caucicuri dedicate sezonului cald si sezonului rece, tocmai in vederea unei stabilitati crescute a masinii la conditiile de drum si nu numai.

Ca orice alte componente din dotarea autovehiculului, si cauciucurile trebuie ingrijite corespunzator, presiunea in parametri optimi realizand aderenta necesara si incadrarea in valorile de franare stabilite de catre producatori, dumneavoastra, in calitate de conducator auto, neavand decat de castigat din toate punctele de vedere.

Problema intervine in momentul in care va confruntati cu o pana chiar in cel mai nepotrivit moment, respectiv in situatia in care nu aveti unde trage pe dreapta sau in care va vedeti nevoiti sa va deplasati pana la cea mai apropiata vulcanizare sau service auto.

Astfel, este de la sine inteles faptul ca respectiva deplasare trebuie sa se desfasoare in conditii de maxima siguranta, sfatul prezentat in cele ce urmeaza fiindu-va de real folos, drumul pana la prima vulcanizare putand fi astfel facut cu un pic de noroc.

Tocmai in vederea usurarii muncii soferilor incepatori, vesnic in cautare de raspunsuri pe forumuri si site-uri de specialitate, cei experimentati in domeniu au venit cu un sfat practic pentru astfel de situatii, pe care il punem la dispozitia cititorilor nostri, potrivit celor de la playtech.ro.

Soferii profesionisti stiu cum sa gestioneze situatiile de pana la autoturism, aceasta fiind foarte usor de constatat in momentul dezumflarii rotii cu pricina. Este adevarat faptul ca sunt putini cei care detin un kit de reparare si fixare a gaurilor in cauciucuri, in cele mai multe situatii apelandu-se la varianta scoaterii si inlocuirii rotii cu o roata de rezerva.

Referitor la roata de rezerva, suntem de acord cu faptul ca aceasta reprezinta un accesoriu cu o greutate considerabila (10 sau 20 kg.), plimbarea ei in masina de-a lungul anilor fiind, de multe ori, nejustificata, afectand inclusiv consumul.

Totusi, facem precizarea ca o astfel de conduita poate fi imbratisata doar in conditiile rularii autoturismului in mediu urban, unde se poate apela la ajutor fara probleme, ori de cate ori situatia o cere. In aceasta situatie nu se impune neaparat prezenta rotii de rezerva in autovehicul.

Din pacate, exista si situatii neplacute in care autovehiculul face pana in mediul extraurban, diferenta intre remedierea problemei si pierderea de timp pretios la ocazie sau tractare facand-o insasi existenta rotii de rezerva in dotarea masinii.

Potrivit sursei citate, tocmai pentru a nu se apela la varianta rotii de rezerva pana la prima vulcanizare, se poate proceda in felul urmator: „daca roata nu este perforata in partea din fata, ci in zona protectorului, atunci nu este necesar sa o schimbi cu una de rezerva. Un surub strans in gaura te poate ajuta sa ajungi in siguranta pana la statia de montaj. Acesta poate fi scos cu usurinta din cotiera. Baga surubul cu putere in gaura si mergi cu masina direct la vulcanizare.“

Sfaturi practice care nu se invata intotdeauna la scolile de soferi

Potrivit specialistilor, folosirea franei de urgenta, in vederea evitarii unui obstacol aparut brusc in drumul masinii, in locul unei schimbari periculoase de directie, poate reprezenta o manevra salvatoare, bineinteles cu respectarea unor conditii obligatorii legate de viteza de rulare si conditiile de drum;

Privirea conducatorului auto nu trebuie sa fie fixata in fata, aceasta trebuind sa bata la o distanta mai mare, astfel incat oprirea, in caz de urgenta, sa se faca in conditii optime;

Momentul parcarii masinii poate deveni o reala placere prin simpla folosire drept reper a stergatoarelor sau a oglinzilor: „poti sa te orientezi astfel daca parchezi cu spatele, iar daca vrei sa parchezi lateral lipeste pe stergatorul din stanga o banda adeziva care sa coincida cu linia bordurii“;

Acordati atentie semnalelor sau manevrelor vehiculelor mari, acesti conducatori auto observand mult mai bine traficul datorita pozitiei inaltate la volan;

Evitati depasirea unei masini care incetineste, acest gest putand fi cauzat de trecerea unui pieton sau ocolirea unui obstacol, care va poate aparea dumneavoastra in cale.

sursa foto: https://www.firestonecompleteautocare.com/

Citeste si...
Poate Politia sa dea o amenda pe baza unui filmulet postat pe internet?
Poate Politia sa dea o amenda pe baza unui filmulet postat pe internet?

Nu trece o zi in care sa nu vedem filmulete din trafic postate de catre diferiti soferi pe retelele de socializare. Discutam intr-...

Poate crapa parbrizul masinii de la frig?
Poate crapa parbrizul masinii de la frig?

Exista multe motive pentru care parbrizul unei masini poate ajunge sa se crape. De obicei, vom observa acest lucru doar atunci can...

Poate exploda o baterie de masina? Daca DA, din ce cauza?
Poate exploda o baterie de masina? Daca DA, din ce cauza?

În timpul funcționării și încărcării, bateriile cu acid plumb produc hidrogen și oxigen care ocupă spațiul de deasupra electrolitu...

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?
Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

Umflaturile pe suprafata anvelopelor sunt cauzate de lovirea unor obstacole sau de umflarea excesiva a anvelopei. Trebuie sa inloc...