In momentul in care ai masina trebuie sa fii mereu pregatit pentru neprevazut. Uneori neprevazutul poate veni sub forme de mici defectiuni, sau poate chiar defectiuni majore la care vei avea nevoie de asistenta specializata. Insa una dintre cele mai populare probleme de care orice sofer se va lovi mai devreme sau mai tarziu este o pana.
Astfel, pentru a nu fi lasat in aer cand ti-e lumea mai draga, in mijlocul lui nicaieri, trebuie sa ai un habar despre uneltele pe care le poti folosi pentru a-ti schimba roata. Si chiar daca nu vei schimba tu personal roata, pe oricine ai chema va avea nevoie de acest chit de unelte specializate, altfel poti ramane pe marginea drumului. Astfel, pentru viteza si eficienta maxima, hai sa arunam o privire asupra acestor unelte necesare oricarui sofer.
Citeste si despre: cat de mult poti merge pe pana
Trebuie sa ai habar despre cele mai populare unelte de care ai avea nevoie in cazul in care intampini o pana sau ai o problema la vreo roata si necesita reparatii imediate.
O unealta pe care sigur ai mai utilizat-o si in alte scopuri nu doar pentru a-ti repara cauciucurile. Te poate ajuta sa tragi, sa tai sau pur si simplu sa mentii un obiect stabil, pe loc. In cazul in care ai avut ghinionul sa dai peste o piatra mai ascutita, un cui care s-a inserat in cauciucul tau sau orice altceva vei avea nevoie de un astfel de cleste pentru a elimina, in primul rand, corpul strain.
Astfel, nu uita sa adaugi un cleste la chitul tau de zi cu zi pe care sa il ai la tine cu orice drum, deoarece nu stii niciodata in ce situatii vei avea nevoie de el.
Orice chit de reparatii ai avea in masina, trebuie sa ai macar doua astfel de chei in tip T, una speciala pentru insertie si una pentru a scoate eventuale obiecte straine. Trebuie sa folosesti cea de-a doua cheie pentru a te asigura ca vei curata zona cu probleme din cauciuc, tot ce trebuie sa faci este sa inserezi efectiv cheia in gaura creata si sa repeti miscarea de cateva ori.
Pe urma tot ce trebuie sa faci este sa inserezi dopul de reparatie in gaura creata, 2/3 din adancimea totala a spatiului.
Aceste dopuri sunt doar un fel de piese din cordaj care pot fi utilizate pentru a neutraliza zona afectata de un obiect ascutit. Daca se formeaza o gaura in cauciuc, poti folosi un astfel de dop pentru a limita daunele pana in momentul in care ajungi la o vulcanizare. Astfel nu poti avea niciodata prea putine in masina, nu stii cand se va ivi situatia sa le folosesti.
Poate este prima data cand ai auzit de aceasta componenta, care are de fapt la baza o combinatie de latex cu un alt solvent (care poate fi si acetona). Se foloseste in special pentru a sigila zona in care ai introdus dopul.
Chiar daca nu pare o componenta puternica la prima vedere, formeaza un compus perfect pentru a asigura zona afectata, formand o legatura puternica intre cele doua obiecte.
Niciodata nu poate lipsi din portbagajul tau un compresor, care va deveni cel mai bun prieten al tau in momentul in care ai probleme la o roata. Nu trebuie sa te gandesti la un compresor de dimensiuni foarte mari, unul portabil este mai mult decat indeajuns pentru a readuce roata la stare functionala dupa procesul de reparatie.
E clar ca nu poate sa iti lipseasca cricul din portbagaj. Se poate ca in momentul producerii punctiei la roata sa nici nu fie nevoie sa scoti roata complet ci pur si simplu sa ridici masina pe cric si sa procedezi conform pasilor mentionati mai sus. Insa daca trebuie sa schimbi roata cu roata de rezerva, cu siguranta vei avea nevoie de cric pentru a face aceasta miscare.
Pe scurt, nu vorbim de unelte greu de gasit sau scumpe. In mare parte fiecare masina este dotata cu aceste scule populare si de baza care iti pot servi la nevoie in mai multe cazuri, nu doar la o pana de cauciuc. Astfel, nu le neglija si asigura-te inainte de oricare drum ca ai trusa completa si functionala, pentru orice eventualitate.
Citeste si despre: este posibil sa repari o pana de cauciuc
Sursa foto: girardnissan.com, pepboys.com, carhop.com, caranddriver.com
Asadar daca ai probleme cu caseta de directie, sau suspectezi ca ai avea probleme cel mai bine este sa ajungi la un service si sa rezolvi problema urgent.
Aici intervine redresorul cu impulsuri. Tehnica folosite de aceste redresoare este mult mai eficienta cand vine vorba de reinvierea bateriilor moarte.
O eroare care pare minora se poate transforma intr-un risc major. De aceea, e riscant sa conduceti un vehicul care are senzorii de turatie roata stricati.
In cazul in care deformarea are dimensiuni mari puteti achizitiona un sistem de tractiune pentru zonele deformate care va presupune perforarea caroseriei.
O spartura in parbriz poate aparea oricand, iar motivele pot fi numeroase: pietre care sar de la alte masini, schimbari de temperatura sau de presiune etc.
Exista 3 categorii de zgarieturi in functie de profunzimea lor - zgarieturi profunde, zgarieturi mici sau zgarieturi de suprafata.
Multimetrul este un dispozitiv care poate fi intotdeauna de ajutor. El te ajuta sa testezi diferite componente electrice ale masinii.
Cat este recomandat sa mergi cu roata de rezerva?Care este viteza maxima cu care ma pot deplasa cu un cauciuc de rezerva montat?
Senzorii pentru fluxul de aer nu au data de expirare si nu sunt inlcusi in lista de mentenanta a producatorului.
Cand conduci pe pana, janta pune presiune mare pe anvelopa, stranguland-o intre janta si sosea.
Asigurati-va ca faceti o rutina din a verifica starea rotii de rezerva si cu siguranta veti scapa de multe dureri de cap in timpul unei calatorii.
Daca pneul tau pierde aer usor poate e timpul sa inlocuiesti valva, o poti schimba chiar tu sau un mecanic autorizat.
Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.
A fi sofer e o responsabilitate mult mai mare decat a achizitiona o masina si a o conduce uneori.
Multi considera ca o data ce masina e achizitionata s-a terminat partea de cheltuieli. Insa adevaratele cheltuieli incep abia dupa.
Este indicat ca la fiecare revizie sa ceri ca si sistemul de aprindere sa fie evaluat. Orice defectiune constatata precoce te poate scuti de probleme.
Ce fel de daune minore poti sa repari de unul singur fara sa fie nevoie sa apelezi la ajutor specializat?
Motorul Duratec TI-VCT de 1.6 litri difera de versiunea originala 1.6 Duratec prin urmatoarele caracteristici.
Cu cat esti mai informat in privinta problemelor care pot interveni la sistemul de franare cu atat vei reusi sa identifici mai rapid o eventuala problema.
Niciun jurnalist auto nu ne poate spune mai multe despre o anumita masina, decat posesorul acesteia, cel care o intretine si o conduce zi de zi.
Manopera de inlocuire a placutelor de frana este una dintre acele proceduri pe care orice conducator auto este bine sa o cunoasca.
Ce se intampla daca se defecteaza senzorul ABS sau senzorul de turatie roata? Cum iti dai seama ca nu mai functioneaza?
Ce coduri apar pe tester cand senzorul de ulei este defect? Ce face senzorul de temperatura ulei si cand iti dai seama ca este defect?
Costurile detinerii, dar si intretinerii unui autovehicul pot ajunge destul de ridicate in ziua de azi ca urmare a cresterii costurilor combustibilului.
V-ati intrebat vreodata care este principiul de functionare al unei cutii de viteze automate? De ce nu mai exista pedala de ambreiaj?
Inainte sa fugi la prima scoala de soferi pe care o vezi in fata ochilor ar trebui sa iei in calcul anumite aspecte.
Geamurile masinii tale trebuie sa fie la fel de bine ingrijite ca orice alta parte a masinii tale. Curatatul lor este important, dar nu este indeajuns.
Cum verifici daca un rulment al masinii este defect? Auzi un huruit atunci cand masina ruleaza si creste odata cu viteza?
Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.
Afla de la noi cum sa obtii cel mai bun pret pentru noile tale anvelope.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login