10 lucruri enervante pe care le fac ceilalti soferi in trafic

10 lucruri enervante pe care le fac ceilalti soferi in trafic

Indiferent de tipul de sofer care esti, cat de des conduci sau cum obisnuiesti sa te comporti in trafic, cu siguranta exista obiceiuri ale celorlalti participanti la trafic care te enerveaza, asa cum cel mai probabil si tu ii enervezi pe altii. Unele persoane conduc in scop de serviciu, altele de nevoie pentru a isi rezolva anumite probleme, iar unii doar pentru placerea condusului si pentru a evada din rutina zilnica.

Indiferent de situatie, modul in care conduci ii poate enerva din varii motive pe cei din jur, iar aceasta stare nu este benefica pentru siguranta participantilor la trafic. In cele ce urmeaza va vom prezenta cele mai enervante zece obiceiuri pe care le-am identificat in trafic, iar daca va regasiti printre ele ati putea incerca sa le corectati.

Vorbitul la telefon

De cele mai multe ori atunci cand vorbim la telefon aceasta este o modalitate de distragere care nu ne va mai permite sa ne concentram total asupra condusului. Mai ales in situatiile cand este o convorbire importanta, cel mai probabil vom conduce mult mai incet sau neatent si vom fi un pericol pentru cei din jur. Atat pentru siguranta ta, cat si pentru ce din jur, ar trebui sa eviti acest obicei periculos.

Mancatul in timp ce conducem

Un obicei care intra tot in clasa celor care ne distrag atentia de la condus este mancatul atunci cand suntem la volan. Fiecare sofer a trecut cel putin o data prin asta, mai ales atunci cand a simtit ca este necesar si nu a avut timpul pentru a opri. Cu toate acestea, concentrarea scade mult atunci cand suntem ocupati cu alte activitati si nu este o activitate pe care ar trebui sa o facem daca dorim sa conducem in siguranta.

Tailgating-ul sau nepastrarea distantei regulamentare

Indiferent daca cel din fata ta conduce incet pentru ca este obosit sau pentru ca ii este frica de viteza, nu este deloc indicat sa presam soferul din fata noastra si sa stam foarte aproape de el. In situatia in care acesta va pune o frana brusca pentru a evita un obstacol, nu vom putea opri la timp pentru a evita coliziunea. Mai mult, in cazul in care soferul este incepator, acest comportament il va stresa si mai mult si este mai probabil sa greseasca. In cazul unui accident, dumneavoastra veti fi considerat vinovat pentru ca nu ati pastrat distanta de siguranta.

Neutilizarea semnalizarii

Chiar daca in unele situatii poate parea enervant sa semnalizezi la fiecare schimbare de banda sau ocolire a unui obstacol, semnalizarea are un rol foarte important si a fost implementata cu un scop. Foarte multe accident sunt produse deoarece soferul nu semnalizeaza si in acest mod nu arata intentiile sale fata de ceilalti participanti la trafic. Adoptand aceasta masura simpla ne va scutii de o gramada de probleme.

Utilizarea incorecta a franarii

Sistemul de franare are un rol foarte important in timpul condusului, dar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa abuzam de el. In primul rand pentru a prelungi durata de viata a autoturismului nostru, dar si pentru a fluidiza traficul. Incearca sa adaptezi viteze la conditiile de mers in timp util, nu accelera inainte de o curba sau un semafor pentru a nu fi nevoie sa franezi si ridica piciorul de pe acceleratie in timp util, asa incat sa nu mai fie necesar sa folosesti frana.

Incearca sa conduci adaptandu-te la trafic

Da, este de inteles ca atunci cand esti la inceput de drum sa conduci mai precaut sau pur si simplu sa ai un comportament defensiv in trafic, dar daca observi ca toti soferii circula cu 80 de km/h, iar tu nu depasesti 50 de km/h, atunci cand drumul o permite, cel mai probabil vei crea o aglomeratie inutila si ii vei enerva pe cei din jur. Mai mult, nu utiliza niciodata banda de viteza daca stii ca preferi sa conduci incet.

Conducerea si depasirea in unghiul mort

La fel ca si in cazul tailgainting-ului, foarte multi soferi care se grabesc sau au un stil agresiv de condus se apropie foarte mult de autoturismul din fata si stau in unghiul mort al acestuia pana gasesc o oportunitate de depasire. Cu toate acestea, pe langa faptul ca acest stil de condus este foarte periculos, nici nu vei avea posibilitatea sa accelerezi si sa controlezi masina asa cum ti-ai dori.

Comportamentul defensiv/preventiv in trafic

Poate unul dintre cele mai enervante obiceiuri pe care le au soferii agresivi in trafic este sa nu iti permita sa schimbi banda sau sa depasesti. Legea prevede clar ca nu trebuie sa ii blochezi pe cei din trafic, indiferent ca acestia respecta sau nu legile de circulatie. Indiferent daca soferul de langa tine greseste sau nu, trebuie sa te comporti in asa fel incat sa eviti orice accident si sa pastrezi siguranta in trafic.

Utilizara incorecta a luminilor

Fiecare tip de lumina cu care este echipat un autoturism are un rol anume si trebuie folosita in diferite situatii. De multe ori cand circulam pe vreme rea sau pe un drum intunecat vom avea tendinta sa utilizam faza lunga pentru a avea vizibilitate mai buna, dar daca in acest tip ii deranjam pe ceilalti participanti la trafic, acest lucru poate deveni foarte periculos si putem chiar sa primim si o amenda pentru un astfel de comportament.

Conducerea ezitanta

Este adevarat ca fiecare sofer are un stil de condus diferit si cu siguranta ne enerveaza foarte tare un sofer agresiv, dar poate si mai rau un sofer care este ezitant si nu are incredere in sine. Este foarte important sa te hotarasti din timp pe ce banda vrei sa circuli si cand doresti sa virezi si sa nu te razgandesti in ultimul moment pentru ca ii poti pune pe toti in pericol.

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...