4 mituri despre uleiul de motor

4 mituri despre uleiul de motor

Exista multe mituri in ceea ce priveste masinile si componentele acestora, precum si metodele de intretinere aferente.

Probabil ca cel mai des intalnit mit este acela cum ca ar trebui sa-ti schimbi uleiul de motor dupa fiecare 5000 de kilometri parcursi.

Lista este una destul de lunga si nu se termina aici astfel ca mai sunt numeroase lucruri care sunt considerate a fi neaparat intocmite atunci cand intra in discutie buna functionare a automobilului tau.

sursa foto: https://www.allstarcolumbia.com

Citeste si despre: semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

1. Schimbati uleiul de fiecare data cand plecati intr-o calatorie lunga

Aceasta afirmatie nu este una complet gresita. Ideea este ca, in afara de uleiul de motor, ar trebui sa faceti o inspectie totatala a masinii, lucru pe care, in general, toti il facem atunci cand plecam in calatorie, pe o distanta mai lunga.

Nimeni nu vrea sa se gaseasca in situatia in care masina sa ii fac o supriza neplacuta la 500 km distanta de casa si sa isi petreaca concediul la mecanic. Daca nu este inca momentul sa schimbati uleiul, atunci nu este nevoie sa o faceti prematur.

sursa foto:https://www.fvsd.co.uk

2. Daca uleiul de pe joja este negru, schimbati-l

Orice motor necesita o anumita cantitate de ulei pentru a functiona in parametrii ideali. Aceasta cantitate este redata de joja de ulei care are doua gradatii, minim si maxim.

Nu trebuie sa fii cel mai mare cunoscator in materie de autovehicule pentru a sti ca daca nivelul uleiului scade sub cel minim pot aparea probleme destul de serioase.

Revenind la aceasta afirmatie, expertii in domeniu nu au confirmat inca acest mit. Este ca si in celalalt mit care sustine ca masina necesita o schimbare a uleiului de motor in functie de mirosul pe care il emana.

Inca un aspect foarte important, uleiul inchis nu indica neaparat ca este murdar. Aditivii prezenti in uleiul de motor sunt responsabili de o astfel de schimbare a culorii. Deci, indiferent de culoarea uleiului, masina mai poate parcurge kilomeri buni, inainte de ca acesta sa fie epuizat complet.

sursa foto: https://www.gohansel.com

3. Odata ce ati mers pe ulei sintetic, ar trebuit sa va mentineti asa pentru totdeauna

Cu totii stim ca uleiul de motor poate fi de mai multe feluri si poate avea diferite vascozitati. Cunoscatorii in acest domeniu stiu si ca acesta poate fi mineral, sintetic sau semi-sintetic. Se spune ca uleiul sintetic este cel mai bun.

In perspectiva, acest lucru s-a dovedit a fi un mit, nimic mai mult decat atat.  Si asta pentru ca amestecarea produselor pe baza de petrol si a uleiului sintetic este o practica obisnuita.

Uleiul sintetic, ca si componenta, este un lubrifiant fabricat din substante chimice sintetizate. Intr-adevar, are o durata de viata mai lunga si se adapteaza temperaturilor de lucru ale fiecarui motor, are o vascozitate mult mai redusa, face fata atat la temperaturi scazute cat si la cele ridicate, insa nu se recomanda in cazul motoarelor rulate, cu un numar mare de kilometri deoarece favorizeaza patinarea. Asadar, puteti reveni oricand doriti la uleiul obisnuit, atata timp cat respecta cerintele masinii dumneavoastra, asa cum se prevede in manualul acesteia. 

sursa foto: https://mobiloil.com

Citeste si despre: cum interpretam corect codul uleiului de motor

4. Dupa cumpararea unei masini noi, schimbati uleiul dupa 1500 de kilometri

Potrivit expertilor in domeniu, acest aspect depinde strict de producator si recomandarile acestuia. Pentru unele automobile, cum ar fi Honda, care dispune de o configuratie care nu necesita schimbarea uleiului la 1500 de kilometri.

Cu toate acestea, in alte cazuri, nu este exclus sa fie necesar sa schimbati uleiul de motor pentru a va mentine motorul in stare buna. Nefiind o generalitate, si aceasta afirmatie este considerata a fi pur si simplu un alt mit si nicidecum o regula de urmat. 

In concluzie, doar pentru ca unele persoane au trecut prin anumite experiente neplacute in ceea ce priveste masina lor si uleiul de motor pe care l-au folosit, si ulterior au tinut sa comunice drept fapt clar ceea ce au li s-a intamplat, nu inseamna ca acest lucru este valabil pentru orice model de masina. Fiecare masina are caracteristicile ei, astfel ca, fiecare model trebuie tratat in conformitate cu recomandarile producatorului.  

Articole similare

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.

Ce este termostatul si ce probleme poate avea?

Termostatul este o componenta extrem de importanta pentru bunastarea motorului, iar din acest motiv este necesar sa se deschida atunci cand trebuie.

Sistem servodirectie: cat de des trebuie servisat?

Afla de la Dailydriven cat de trebuie sa inspectezi sistemul de servodirectie? Din ce este compusa directia masinii?

Cod eroare OBD2 P0342

Acest cod se refera la eroarea senzorului pozitiei arborelui cu came - senzorul "A", bancul 1.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.