Orice firma de transport are ca si scop eficientizarea afacerii prin reducerea costurilor, fara a afecta calitatea muncii. In acest articol incercam sa prezentam cateva idei care pot avea un impact pozitiv asupra dezvoltarii afacerii.
Probabil ca primul astfel de aspect este starea vehiculelor aflate in posesia firmei. Nu spunem nimic nou, daca afirmam ca un camion nou va avea un cost mai redus la transport decat un camion care are deja la activ cativa ani de munca.
Putem pune totul pe seama tehnologiei avansate a camioanelor noi si care an de an evolueaza din ce in ce mai mult. Costurile mici ale unui vehicul nu vin insa doar din tehnologia avansata ci si de la starea camionului despre care vorbim.
Reguli de intretinere
Nu toate firmele de transport isi pot permite sa-si schimbe flota de camioane cu vehicule noi, au nevoie de o metoda de a reduce costurile prin intretinerea regulata a celor vechi.
Altfel spus, fiecare firma de transport, mai devreme sau mai tarziu, daca doreste sa ramana competitiva pe piata, trebuie sa adopte unele reguli care sa-i permita reducerea cheltuielilor.
Intretinerea camioanelor nu inseamna doar ca reparam ceva care s-a stricat ci e o strategie mai larga care va avea efect in timp. Strategia are ca si scop reducerea uzurii pieselor si prelungirea duratei de viata a mecanismelor.
Am creat o lista cu cateva reguli importante pentru intretinerea camioanelor:
- conduceti o fisa tehnica la zi pentru fiecare vehicul
- faceti la timp revizia periodica a camionului, (schimbati consumabilele, lichidele, uleiurile)
- alegeti un service camioane de incredere
- utilizati la reparatii, piese de schimb de calitate
Fisa tehnica este un reper dupa care trebuie sa ne ghidam in momentul in care dorim sa facem o intretinere regulata si eficienta a unui vehicul.
Aceasta contine absolut orice schimbare sau reparatie care s-a facut pe camion. Fisa tehnica e foarte utila ca si reper atunci cand trebuie facute programari pentru schimbarile periodice de uleiuri, lichide si filtre.
Putem utiliza un software specializat pentru a tine evidenta fiecarui vehicul, km parcursi de acesta, consumul general, revizii etc. Din aceste statistici tragem concluzii si intelegem unde e nevoie sa facem imbunatatiri pentru ca vehiculul sa functioneze mai bine.
Utilizarea unui software management flote camioane, creste eficienta si punctualitatea in programarea vehiculului la verificarile periodice. Stim insa cu totii ca nu ajunge sa tinem evidenta a ce trebuie facut ci chiar trebuie sa facem acele revizii.
Un service camioane de incredere, orientat spre beneficiile clietului, poate fi cea mai importanta veriga a afacerii. Pentru reparatii mai dificile, este bine sa apelam la specialisti chiar daca acestia locuiesc in alt oras. De exemplu pentru reparatii cutii viteze manuale este mai important ca service-ul cu care colaboram sa fie de incredere si sa lucreze bine decat distanta la care este acest service.
Distanta la care e un service, nu mai este o problema. Sistemul de curierat rapid este atat de bine dezvoltat incat foarte usor poti trimite o cutie de viteze la reparat. Important este ca reparatia sa fie facuta rapid, cu piese de calitate.
Intretinerea preventiva a unui vehicul va fi intotdeauna mai ieftina decat reparatia unei defectiuni grave. De exemplu, schimband uleiul din cutia de viteze, cand acesta si-a pierdut proprietatile, poti reduce uzura pieselor din cutia de viteze, prelungind durata de viata a acesteia.
Mai devreme sau mai tarziu, in mod sigur vei avea nevoie de reparatii. Piesele se uzeaza in timp si este nevoie sa fie schimbate. In acest caz este important sa alegem pentru reparatii, piese de schimb de calitate care sa functioneze mult timp dupa reparatie.
Piesele de slaba calitate se uzeaza mai repede si pot afecta alte piese cu care conlucreaza, cauzand astfel defectiuni majore camionului.
Odata ce punem la punct un program de intretinere si il si aplicam, avem sanse mari sa reducem cheltuielile de reparatii ale vehiculului nostru.
sursa foto: cutiivitezezf.ro