9 secrete despre condus pe care nu ti le spune nimeni

9 secrete despre condus pe care nu ti le spune nimeni

In fiecare an numarul persoanelor care ajung sa primeasca carnet de sofer este tot mai mare. Chiar daca condusul a devenit mai simplu si autovehiculele sunt tot mai performante, exista anumite aspecte foarte importante pe care ar trebui sa le cunosti inca de la inceput. Daca le inveti gresit, este greu de crezut ca vei mai putea schimba ceva.

Astfel, ne-am gandit sa iti prezentam 9 secrete despre condus pe care cel mai probabil nu ti le spune nimeni. Nu le vei invata in scoala de soferi si nici nu le vei vedea la altii, pentru ca foarte putini soferi le cunosc. Rolul acestor mici sfaturi este de a te ajuta sa conduci in siguranta, cat mai confortabil posibil.

Uite care sunt secretele pe care ar trebui sa le cunosti si tu

Importanta pozitionarii oglinzilor laterale

Oglinzile laterale sunt mult mai importante decat oglinda retrovizoare, deoarece acopera o suprafata suplimentara din drum si reduc semnificativ unghiul mort. Este vital ca acestea sa fie pozitionate corect, pentru a putea vedea in timp util orice alt autovehicul. Ideea de baza este sa eliminati orice unghiu mort.

Cunoaste masina pe care o conduci

Chiar daca masinile sunt asemaanatoare, pot exista diferente semnificative intre diferite modele de auotutrisme. Astfel, cunoaste-ti cat mai bine masini si obisnuieste-te cu ea. O transmisie automata se conduce diferit fata de o manuala, iar un SUV este mai reu de stapanit decat o masina mica de oras. Invata sa apreciezi dimensiunile masinii pentru a te descurca mai bine in trafic.

Invata sa parchezi

Marile orase devin tot mai aglomerate, iar gasirea unui loc de parcare se poate dovedi o adevarata provocare. Este esential sa inveti sa parchezi bine si repede, pentru a profita chiar si de cel mai mic loc de parcare. De asemenea, este esential sa te asiguri ca vehiculul tau este parcat in conditii de siguranta.

Condu corect atunci cand treci printr-o balta

In primul rand, ar trebui sa eviti cu orice pret sa treci printr-o balta, doarece nu stii niciodata cat de adanca este groapa. Totusi, daca esti obligat sa iti continui astfel drumul este foarte important cum o faci. Este imporant sa reduci viteza cat mai mult cand te apropii de o balta, dar nu frana niciodata deasupra acesteia, deoarece risti sa stropesti pietonii si mai mult, risti ca apasa sa ajunga in admisia motorului tau. Nu in ultimul rand, exista mereu posibilitatea de acvaplanare.

Urmareste mereu restul vehiculelor si miscarile acestora

Trebuie sa urmaresti in permanenta toate autovehiculele de pe sosea, dar in special cele de mari dimensiuni. Acestea fiind mult mai inalte, soferii au o vizibilitate mai buna asupra traficului si sunt obligati sa faca manevre mai repede in orice situatie, pentru ca vehiculele lor se opresc mai greu. Practic, trebuie sa anticipezi miscarile soferilor si sa incerci sa le intelegi, pentru a ramane in siguranta.

Pozitioneaza corect oglinda retrovizoare

Chiar daca am inceput prin a mentiona ca oglinzile laterale sunt mult mai importante si oglinda retrovizoare are rolul ei. In primul rand, aceasta te ajuta sa vezi direct in spatele masinii, unde lateralele nu iti permit si pe o distanta foarte mare. In plus, este esential sa stii ca oglinda retrovizoare are doua moduri: unul de zi si unul de noapte, fapt care te ajuta sa nu fii orbit pe intuneric de farurile altor masini.

Foloseste corect frana de mana

In general, vei folosi frana de mana in momentul in care aprchezi autoturismul, mai ales daca este vorba de o rampa sau o panta. De asemenea, in situatii exceptionale, frana de mana se foloseste pe post de frana de urgenta. Pe de alta parte, trebuie sa stii ca in timpul sezonului rece sistemul poate sa inghete, mai ales daca vorbim de o masina mai veche. Astfel, ar fi indicat ca iarna sa folosesti modul de parcare sau sa bagi in viteza, atunci cand panta nu este prea mare.

Mentine distanta de siguranta

Un alt lucru la care trebuie sa fii foarte atent este distanta fata de vehiculul din fata ta. Aceasta este prima masina in care ai putea intra sau pe care ar trebui sa o ocolesti daca se intampla ceva. Adapteaza mereu viteza in functie de miscarile masinii din fata si nu te grabi sa depasesti daca aceasta incetineste, deoarece este posibil sa urmeze un obstacol.

Nu intoarce niciodata rotile inainte de viraj

Daca esti la inceput de drum, probabil vei avea tendinta sa intorci de volan inainte de a ajunge la viraj, pentru a te pregati de aceasta manevra. Rotile trebuie miscate doar atunci cand este momentul potrivit, dupa ce ai pornit de pe loc pentru a face virajul.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...