A murit bateria si nu poti da cutia pe liber/neutru?

A murit bateria si nu poti da cutia pe liber/neutru?

Speram ca este usor de inteles ca acest articol se refera la masinile cu cutie de viteze automata. La masinile manuale, daca ai ramas fara baterie, poti da cutia pe liber prin simpla apasare a pedalei de ambreiaj.

Sa zicem ca ai lasat masina mult timp in parcare sau garaj si acum ai nevoie de ea. Incerci sa o pornesti si surpriza, masina a ramas fara baterie. Din fericire ai o alta masina cu care ii poti da curent dar trebuie sa muti masina fara baterie afara din garaj. Cum faci asta cand cutia de viteze este blocata in park?

Cum poti trece o masina automata pe liber / neutru?

Masinile automate lucreaza cu sisteme performante ( mecatronic, convertizor de cuplu ) pentru a decide momentul perfect pentru schimbarea treptelor de viteze. Cutiile automate fac munca noastra mult mai simpla si ne ofera un bine-meritat confort, insa noi ca soferi, le putem strica daca incercam sa selectam drive, neutru sau reverse, prematur.

Pentru a preveni astfel de erori umane, multe cutii de viteze au un blocator automat. Acest blocator este un mic levier care blocheaza treapta. In America acest blocator este obligatoriu din 2010. Functia lui este simpla insa are nevoie de curent. Pentru a functiona normal trebuie ca cheia sa fie in contact sau in masina in cazul sistemului key-less go si contactul trebuie pus. Contactul trebuie sa fie pus pentru ca blocatorul de la cutia de viteze asteapta semnal de la pedala de frana pentru a debloca treapta.

Ce sa faci daca nu mai ai baterie la masina?

In cazul nostru, vorbim despre situatia cand ramanem fara baterie la masina. Daca apesi pe frana, niciun semnal nu se va transmite daca nu poti pune contactul. Avem nevoie sa punem masina pe liber pentru a o putea impinge afara din garaj. Nu toate masinile au blocator dar si daca au, trebuie sa incerci asta mai intai. Pune contactul, chiar daca ai sau nu baterie, si actioneaza frana de mana. Asta o sa previna orice miscare a masinii in fata sau in spate. Dupa, cu pedala de frana apasata, incearca sa pui cutia din N.

Daca nu merge atat de simplu, trecem la varianta mai complicata dar cu sanse de reusita de 100%. Uite-te acum la consola unde se afla schimbatorul de viteze. Trebuie sa cauti o mica deschizatura ( ca o gaura de pusculita ) dar mai mica, in care sa intre lejer capatul de o surubelnita dreapta. Daca nu o gasesti ( orice masian trebuie sa aiba ), foloseste manualul masinii pentru a o gasi.

Odata gasita deschizatura, trebuie sa iei o surubelnita si cu grija trebuie sa tragi acel capac afara. Incearca sa nu zgarii consola. Odata ce ai scos capacelul, pune-l in suportul de pahar sau intr-un loc sigura sa nu il pierzi. In spatiul pe care tocmai l-ai deschis, o sa gasesti un fel de buton. Ia din nou surubelnita sau cheia masinii si in timp ce apesi pedala de frana, actioneaza acest buton. Nu aplica prea multa presiune. Daca observi sa apasand pe el nu se intampla nimic, nu-l forta. In functie de modelul masinii se poate trage sau apasa. Poti cauta in cartea masinii care este directia exacta.

In timp ce butonul este actionat si frana presata, foloseste schimbatorul de la cutia de viteze pentru a pune cutia in neutru.

Asigura-te ca pui la loc capacelul fara sa il zgarii pentru ca el va fi tot timpul la vedere pe consola. Nu uita sa lasi frana de mana inapoi inainte de a impinde masina.

Citeste si...
Test de inteligență! Pentru a rezolva problema de trafic în imagine, care mașină trebuie să fie mutată sau scoasă? Timpul tău este limitat la 15 secunde.
Test de inteligență! Pentru a rezolva problema de trafic în imagine, care mașină trebuie să fie mutată sau scoasă? Timpul tău este limitat la 15 secunde.

Verifică-ți abilitățile! Pentru a rezolva blocajul din imagine, care dintre mașini trebuie să fie mutată sau eliminată? Ai la disp...

Trebuie sa lasi masina in viteza cand parchezi?
Trebuie sa lasi masina in viteza cand parchezi?

Un scenariu de cosmar, prin care probabil a trecut aproape orice sofer cel putin o data, fie din neatentie sau din oboseala, este...

Cat trebuie sa lasi masina la ralanti pentru a se raci turbina?
Cat trebuie sa lasi masina la ralanti pentru a se raci turbina?

DailyDriven iti pune la dispozitie servicii de reparatie, verificare si reconditionare turbine. Daca nu vrei sa citesti tot artico...

Cat de des trebuie sa spal masina si de ce?
Cat de des trebuie sa spal masina si de ce?

Masina reprezinta o investitie/cheltuiala destul de mare si anual cheltui foarte multi bani ca sa o intretii: schimburi de ulei, d...