Cat trebuie sa lasi masina la ralanti pentru a se raci turbina?

Cat trebuie sa lasi masina la ralanti pentru a se raci turbina?

DailyDriven iti pune la dispozitie servicii de reparatie, verificare si reconditionare turbine.

Daca nu vrei sa citesti tot articolul, poti intra direct cu noi in contact folosind una din cele doua iconite din josul ecranului, sau telefonic 0790449291.

Toate lucrarile noastre vin cu o garantie de 12 luni, fara limita de kilometri.

Daca vrei sa te contactam noi, lasa datele in formularul de mai jos.

[[turbo-lead-generator]]

Indiferent de tipul de autoturism pe care il detinem si de asigurarea de care beneficiem, atunci cand conducem o masina cu turbo trebuie sa ne asiguram ca respectam anumite reguli de baza pentru a prelungi durata de viata a acestuia. O masina cu o turbina nefunctionala cel mai probabil nu va mai functiona sau va functiona la performante foarte reduse. In cele ce urmeaza, va vom explica cum trebuie sa procedati pentru a avea grija de turbina masinii dumneavoastra, pentru a scadea gradul de uzura al acesteia si a ne asigura ca nu se distruge niciodata din cauza neglijentei dumneavoastra.


Majoritatea producatorilor auto si mecanicilor care se ocupa de reparatia motoarelor ne recomanda ca atunci cand conducem un autoturism cu turbocompresor, mai ales in situatia in care tocmai am parcurs un drum lung, sa acordam masinii inca 30-45 de secunde de mers la ralanti dupa ce am ajuns la destinatie, inainte de a opri motorul. Aceasta recomandare este facuta deoarece temperatura turbinei creste in mod semnificativ, mai ales atunci cand conducem cu viteze mari si la turatii inalte, iar sistemul masinii o poate raci rapid atunci cand stam la ralanti. In cazul in care nu respectam acest sfat, ne putem trezi ca dupa 20.000 km turbina noastra s-a ars si nu mai putem utiliza masina.

Poate ca putini soferi stiu, dar rolul uleiului de motor nu este doar de a lubrifia piesele din angrenajul motorului. Acesta participa in mod activ si la procesul de racire, iar atunci cand masina este la relanti, uleiul trece prin turbina si preia caldura acesteia, dar turboul nu mai functioneaza, deci temperatura acestuia va scadea foarte rapid prin cateva recirculari ale uleiului.

Asa cum am zis anterior, majoritatea specialistilor recomanda cel putin 30 secunde de asteptare inainte de a opri motorul, dar aceasta durata de timp este in legatura directa cu modul si durata in care ati condus masina. Daca ati facut un drum de 5 km in oras, probabil si 15 secunde sunt suficiente pentru a raci turbo-ul, in timp ce daca ati facut un drum de 500 km si ati circulat doar la turatii ridicate, suntem de parere ca ar trebui sa aveti rabdare chiar si 2 minute pentru a va asigura ca protejati corespunzator turbina si piesele din angrenajul motorului.

Cel mai probabil nu este ceva ce va doriti sa faceti si poate uneori nu aveti timpul si rabdarea necesara sau pur si simplu uitati, dar trebuie sa va ganditi ca mai bine pierdeti un minut dupa fiecare drum mai lung, decat sa pierdeti zile in sir cu masina in service si sa cheltuiti foarte multi bani pentru inlocuirea turbinei sau sa va treziti ca aceasta nu mai functioneaza si sunteti la jumatatea drumului.

Ce garantam:

[[turbo-whatsapp-call]]

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...