Anvelopele auto sunt vulnerabile la perforari si multe alte defectiuni. Daca observati galme sau o uzura necorespunzatoare a anvelopei, mergeti de urgenta la un specialist.
Este o obisnuinta sa vezi masini parcate pe marginea drumului atunci cand conduci pe orice sosea. Pentru o durata de viata cat mai indelungata, rotirea cauciucurilor trebuie facuta cu regularitate. Cat de des mergeti cu anvelopele la un specialist? Probabil ca nu foarte des.
Iata 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar trebuie sa le cunoasca.
Citeste si despre: tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope
Acest lucru se poate intampla pe distante scurte. Masina dumneavoastra este proiectata pentru a fi condusa atunci cand anvelopele sunt umflate la presiunea corespunzatoare.
Daca anvelopele sunt dezumflate, nu numai ca ele vor fi distruse atunci cand conduci, dar masina nu va actiona cum trebuie in conditii corespunzatoare. Fiecare lovitura si fiecare fisura vor ingreuna condusul, iar controlul franarii este compromis.
Multi oameni cresc presiunea in anvelope pentru a reduce rezistenta la rulare, ceea ce creste usor eficienta combustibilului. Nu este o practica recomandata deoarece scade aderenta pe drum.
Nu numai ca acest lucru reduce tractiunea pe sosea, dar daca o anvelopa umflata in exces, loveste o denivelare, o bordura sau orice alt obiect de pe sosea, se poate sparge mult mai usor decat anvelopele umflate corespunzator.
Anvelopele umflate mai putin nu sunt o practica obisnuita, insa presiunea aerului din anvelope fluctueaza datorita schimbarilor de temperatura din exterior. Cand conduceti cu anvelope sub umflate, nu numai ca aveti o scadere a eficientei consumului de combustibil, dar exista si implicatii in materie de siguranta.
O anvelopa subumflata poate avea mult mai usor un impact brusc cu o bordura sau un sant si poate cauza o uzura excesiva. Presiunea in anvelope trebuie verificata si ajustata de-a lungul fiecarui anotimp, pentru a evita problemele potentiale legate de siguranta.
Cand vedeti ca anvelopele nu ruleaza uniform, sau daca o anvelopa este mult mai uzata decat celelalte, asta inseamna ca este o problema cu automobilul dumneavoastra şi el nu va rula in parametrii normali.
Uzura necorespunzatoare a anvelopei poate fi o indicatie a adancimii benzii de rulare sau poate fi un simptom al unei probleme de directie a autovehiculului.
Intervalul de incarcare a anvelopelor dumneavoastra este potrivit abilitatilor si utilizarilor autovehiculului dumneavoastra.
Daca aveti anvelope care nu sunt evaluate suficient pentru utilizarea de catre dumneavoastra, puteti avea o multime de simptome legate de acestea, cum ar fi uzura anormala, explozii si desprinderea anvelopei. Acest lucru se intampla, de obicei, mai mult la vehiculele cu remorca sau la camioane, dar nu este foarte sigur.
Citeste si despre: cum sa prelungesti viata anvelopelor masinii tale
Nu sunteti in siguranta cand conduceti cu pneurile uzate. Acestea sunt susceptibile la explozii, nu pot fi reparate, dar cel mai important, pneurile uzate nu au tractiune.
In timpul franarii, al schimbarii directiei si al acceleratiei, anvelopele trebuie sa aiba o tractiune normala pentru o functionare eficienta. Anvelopele uzate vor face ca vehiculul dumneavoastra sa alunece mult mai usor pe suprafete umede.
Multi oameni au obiceiul sa conduca un autovehicul folosind timp indelungat roata de rezerva. Anvelopele de rezerva compacte sunt proiectate pentru o utilizare pe termen foarte scurt la viteze de sub 80 de km/h si pe o distanta maxima de 80 de km.
Rularea zilnica cu roata de rezerva poate avea doua consecinte: exista riscul ca aceasta sa se dezumfle mai repede si in felul acesta veti conduce un autovehicul care nu mai are alta roata de rezerva, lucru care nu este indicat.
Daca se vor folosi pneuri de dimensiuni inegale pot avaria grav autovehiculul dumneavoastra. Anvelopele cu o diferenta de jumatate de centimetru in diametru pot provoca daune sistemului de suspensie.
R.A.R-ul considera ca o reparatie adecvata a anvelopelor este o combinatie intre un dop si un petic pentru o punctie de pana la 0.5 cm. Pentru gaurile mai mari decat acestea si reparatiile in afara combinatiei dop-petic nu sunt permise. De asemenea, o anvelopa nu poate fi reparata pe peretele lateral al anvelopei. Toate aceste lucruri pot duce la o pierdere brusca a presiunii in anvelope.
Apropiindu-te de masina si vazand ca ceva straluceste pe cauciuc nu iti pica tocmai bine. Dar nu va pierdeti inca speranta. Banda de rulare a anvelopei este de aproximativ 1 cm grosime cand este noua. Adaugati la aceasta grosimea straturilor interioare si structurale, iar anvelopa dumneavoastra este de aproximativ un centimetru grosime.
O multime de suruburi, cuie, capse si multe alte obiecte ascutite sunt mai scurte decat acestea si nu vor patrunde pana la capat, pentru a provoca o pana. Conducerea in siguranta este primordiala, mai mult decat performanta vehiculului. Daca aveti nelamuriri cu privire la starea anvelopelor dumneavoastra sau nu sunteti siguri daca sunt in siguranta, contactati un expert in anvelope.
Citeste si despre: este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope
Sursa foto: carmudi.com.ph, pakwheels.com, allstate.com, consumerreports.org, rensselaerhonda.com, hondaofbaycounty.com
Un lucru este cert si anume faptul ca anvelopele sunt singurul punct de contact intre vehicul si carosabil.
Ghid complet despre ce trebuie sa stii cand vrei sa cumperi anvelope la mana a doua.
Pretul multor masini noi este umflat excesiv cu tot felul de dotari inutile. Exemplu scurt: optiunea de a ajusta volumul la BMW doar gesticuland.
Schimbarea uleiului de motor permite o lubrifiere corecta a partilor componente ale acestuia, astfel incat nu se vor supraincalzi.
Hai sa fim seriosi, o masina lasata 5-10 cm mai jos arata genial. Dar oare este si mai practica, cel putin pentru Romania? Hai sa discutam un pic si sa luam lucrurile pe rand.
Ignorarea problemelor masinii va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului!
In continuare va vom prezenta 10 sfaturi pentru a conduce in siguranta pe timp de iarna, cand zapada si gheata isi fac aparitia pe carosabil.
Este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist.
Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.
Majoritatea producatorilor recomanda sa faceti rotatia anvelopelor la fiecare 6 luni sau la fiecare aproximativ 10 mii de kilometri.
Soferii vor ca masinile sa se incalzeasca rapid ca sa poata conduce normal si sa plece cat mai repede cu masina de pe loc.
Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.
Un sofer bun este cel care cunoaste si respecta regulile de circulatie, dar si cum sa actioneze pentru a preveni orice situatie riscanta.
Va trebui sa inlocuiti dispozitivul de pretensionare a centurii de fiecare data cand suferiti un accident. Nu va faceti griji, acesta nu este scump.
Cumpararea unei masini poate fi o experienta obositoare, fie ca este vorba despre o masina noua sau una second hand.
Zgarieturile vopselei variaza de la zgarieturile usoare ale suprafetei care afecteaza doar stratul transparent, pana la zgarieturi adanci care ajung la partea metalica a masinii.
Conducerea masinii pe vreme ploioasa poate fi una dintre cele mai dificile situatii pe care un sofer o poate experimenta.
Tuturor ne place mirosul de masina noua, pe care dorim sa il pastram cat mai mult timp. De cele mai multe ori acest miros nu persista pentru mult timp.
Fiecare posesor de autovehicul ar trebui sa cunoasca cateva informatii de baza referitoare la programul de mentenanta al masinii.
Unghiul de fuga incorect poate provoca o multime de probleme legate de condus si de uzura prematura a anvelopelor si a sistemului de suspensie si directie.
In functie de perioada de inchiriere si de vehiculul ales, poti beneficia de reduceri substantiale. Economia si predictibilitatea pe termen lung se imbina echilibrat cu placerea condusului.
De ce este important sa verifici seria de sasiu a masinii inainte de a o cumpara, cum poti face o astfel de verificare, cat te costa si mai ales, de ce sa dai banii pentru a verifica vin-ul .
Afla ce tehnici trebuie sa folosesti pe timp de iarna la volan, cum sa controlezi un derapaj si cum sa faci corect frana de motor.
Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?
Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.
Vremea rece si umeda din Romania pe timp de iarna poate provoca mari daune asupra bateriilor, alternatoarelor, electromotoarelor etc.
O garnitura defecta poate duce la probleme mult mai mari pe viitor, incepand de la un consum ridicat de ulei pana la consumul excesiv de lichid de racire.
Pentru siguranta dumneavoastra si a celor din jur ar fi bine sa diagnosticati problema atunci cand un martor lumineaza in tabloul de bord al masinii.
Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.
Atunci cand vine momentul sau pur si simplu ne dorim sa schimbam masina, un intreg proces de gandire se dezlantuie.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login