Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Anvelopele auto sunt vulnerabile la perforari si multe alte defectiuni. Daca observati galme sau o uzura necorespunzatoare a anvelopei, mergeti de urgenta la un specialist.

Este o obisnuinta sa vezi masini parcate pe marginea drumului atunci cand conduci pe orice sosea. Pentru o durata de viata cat mai indelungata, rotirea cauciucurilor trebuie facuta cu regularitate. Cat de des mergeti cu anvelopele la un specialist? Probabil ca nu foarte des. 

Iata 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar trebuie sa le cunoasca.

Citeste si despre: tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope

1. Nu esti niciodata in siguranta sa conduci o masina cu anvelopele dezumflate

Acest lucru se poate intampla pe distante scurte. Masina dumneavoastra este proiectata pentru a fi condusa atunci cand anvelopele sunt umflate la presiunea corespunzatoare.

Daca anvelopele sunt dezumflate, nu numai ca ele vor fi distruse atunci cand conduci, dar masina nu va actiona cum trebuie in conditii corespunzatoare. Fiecare lovitura si fiecare fisura vor ingreuna condusul, iar controlul franarii este compromis. 

2. Anvelopele umflate in exces pot duce la explozii

Multi oameni cresc presiunea in anvelope pentru a reduce rezistenta la rulare, ceea ce creste usor eficienta combustibilului. Nu este o practica recomandata deoarece scade aderenta pe drum.

Nu numai ca acest lucru reduce tractiunea pe sosea, dar daca o anvelopa umflata in exces, loveste o denivelare, o bordura sau orice alt obiect de pe sosea, se poate sparge mult mai usor decat anvelopele umflate corespunzator.

3. Subumflarea anvelopelor va poate distruge anvelopele din interior spre exterior

Anvelopele umflate mai putin nu sunt o practica obisnuita, insa presiunea aerului din anvelope fluctueaza datorita schimbarilor de temperatura din exterior. Cand conduceti cu anvelope sub umflate, nu numai ca aveti o scadere a eficientei consumului de combustibil, dar exista si implicatii in materie de siguranta.

O anvelopa subumflata poate avea mult mai usor un impact brusc cu o bordura sau un sant si poate cauza o uzura excesiva. Presiunea in anvelope trebuie verificata si ajustata de-a lungul fiecarui anotimp, pentru a evita problemele potentiale legate de siguranta.

4. Uzura inegala a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme mult mai grave

Cand vedeti ca anvelopele nu ruleaza uniform, sau daca o anvelopa este mult mai uzata decat celelalte, asta inseamna ca este o problema cu automobilul dumneavoastra şi el nu va rula in parametrii normali.

Uzura necorespunzatoare a anvelopei poate fi o indicatie a adancimii benzii de rulare sau poate fi un simptom al unei probleme de directie a autovehiculului.

 

5. Reducerea gradului de incarcare a anvelopelor dumneavoastra poate duce la defectiuni ale anvelope de toate tipurile

Intervalul de incarcare a anvelopelor dumneavoastra este potrivit abilitatilor si utilizarilor autovehiculului dumneavoastra.

Daca aveti anvelope care nu sunt evaluate suficient pentru utilizarea de catre dumneavoastra, puteti avea o multime de simptome legate de acestea, cum ar fi uzura anormala, explozii si desprinderea anvelopei. Acest lucru se intampla, de obicei, mai mult la vehiculele cu remorca sau la camioane, dar nu este foarte sigur.

Citeste si despre: cum sa prelungesti viata anvelopelor masinii tale

6. Cea mai importanta caracteristica de siguranta pentru anvelopele dumneavoastra este banda de rulare

Nu sunteti in siguranta cand conduceti cu pneurile uzate. Acestea sunt susceptibile la explozii, nu pot fi reparate, dar cel mai important, pneurile uzate nu au tractiune.

In timpul franarii, al schimbarii directiei si al acceleratiei, anvelopele trebuie sa aiba o tractiune normala pentru o functionare eficienta. Anvelopele uzate vor face ca vehiculul dumneavoastra sa alunece mult mai usor pe suprafete umede.

7. Nu utilizati zilnic anvelopa de rezerva

Multi oameni au obiceiul sa conduca un autovehicul folosind timp indelungat roata de rezerva. Anvelopele de rezerva compacte sunt proiectate pentru o utilizare pe termen foarte scurt la viteze de sub 80 de km/h si pe o distanta maxima de 80 de km.

Rularea zilnica cu roata de rezerva poate avea doua consecinte: exista riscul ca aceasta sa se dezumfle mai repede si in felul acesta veti conduce un autovehicul care nu mai are alta roata de rezerva, lucru care nu este indicat.

8. Dimensiunile inegale ale pneurilor pot distruge vehiculele 4WD si AWD

Daca se vor folosi pneuri de dimensiuni inegale pot avaria grav autovehiculul dumneavoastra. Anvelopele cu o diferenta de jumatate de centimetru in diametru pot provoca daune sistemului de suspensie.

9. Anvelopele cu petice necorespunzatoare pot exploda

R.A.R-ul considera ca o reparatie adecvata a anvelopelor este o combinatie intre un dop si un petic pentru o punctie de pana la 0.5 cm. Pentru gaurile mai mari decat acestea si reparatiile in afara combinatiei dop-petic nu sunt permise. De asemenea, o anvelopa nu poate fi reparata pe peretele lateral al anvelopei. Toate aceste lucruri pot duce la o pierdere brusca a presiunii in anvelope.

10. Un cui in anvelopa nu inseamna intotdeauna o anvelopa dezumflata

Apropiindu-te de masina si vazand ca ceva straluceste pe cauciuc nu iti pica tocmai bine. Dar nu va pierdeti inca speranta. Banda de rulare a anvelopei este de aproximativ 1 cm grosime cand este noua. Adaugati la aceasta grosimea straturilor interioare si structurale, iar anvelopa dumneavoastra este de aproximativ un centimetru grosime.

O multime de suruburi, cuie, capse si multe alte obiecte ascutite sunt mai scurte decat acestea si nu vor patrunde pana la capat, pentru a provoca o pana. Conducerea in siguranta este primordiala, mai mult decat performanta vehiculului. Daca aveti nelamuriri cu privire la starea anvelopelor dumneavoastra sau nu sunteti siguri daca sunt in siguranta, contactati un expert in anvelope.

Citeste si despre: este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope

Sursa foto: carmudi.com.ph, pakwheels.com, allstate.com, consumerreports.org, rensselaerhonda.com, hondaofbaycounty.com

Articole similare
5 lucruri importante pe care trebuie sa le stii despre gropi

5 lucruri importante pe care trebuie sa le stii despre gropi

Exista un mit auto conform caruia daca treci cu viteza peste o groapa, impactul acesteia nu va fi atat de dramatic.

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Un lucru este cert si anume faptul ca anvelopele sunt singurul punct de contact intre vehicul si carosabil.

Anvelope de iarna: cand trebuie sa le montezi

Anvelope de iarna: cand trebuie sa le montezi

Cand trebuie sa schimbi cauciucurile de vara cu cele de iarna? Care este diferenta dintre ele?

TOP 10 dotari ale masinii pe care nu vrei sa dai bani

TOP 10 dotari ale masinii pe care nu vrei sa dai bani

Pretul multor masini noi este umflat excesiv cu tot felul de dotari inutile. Exemplu scurt: optiunea de a ajusta volumul la BMW doar gesticuland.

Totul despre anvelopele la mana a doua

Totul despre anvelopele la mana a doua

Ghid complet despre ce trebuie sa stii cand vrei sa cumperi anvelope la mana a doua.

3 detalii cheie pe care trebuie sa le stii despre masina ta

3 detalii cheie pe care trebuie sa le stii despre masina ta

Motorul este inima masinii tale, el are o multitudine de piese care lucreaza impreuna pentru a deplasa masina.

Pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a realiza schimbul de ulei

Pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a realiza schimbul de ulei

Schimbarea uleiului de motor permite o lubrifiere corecta a partilor componente ale acestuia, astfel incat nu se vor supraincalzi.

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Ignorarea problemelor masinii va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului!

3 lucruri pe care trebuie sa le stii inainte sa cobori suspensia masinii

3 lucruri pe care trebuie sa le stii inainte sa cobori suspensia masinii

Hai sa fim seriosi, o masina lasata 5-10 cm mai jos arata genial. Dar oare este si mai practica, cel putin pentru Romania? Hai sa discutam un pic si sa luam lucrurile pe rand.

10 sfaturi pentru condusul pe timp de iarna

10 sfaturi pentru condusul pe timp de iarna

In continuare va vom prezenta 10 sfaturi pentru a conduce in siguranta pe timp de iarna, cand zapada si gheata isi fac aparitia pe carosabil.

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Dupa cum bine stii, motorul este esential pentru buna functionare a masinii tale. De aceea este bine sa il intretii pentru o perioada cat mai lunga.

5 Mituri de intretinere a masinilor care sunt de fapt false

5 Mituri de intretinere a masinilor care sunt de fapt false

Vezi 5 mituri false despre cum sa mentii masina tot timpul mai tanara.

10 moduri pentru a mentine pretul masinii

10 moduri pentru a mentine pretul masinii

In acest articol am dori sa va vorbim despre cum ati putea mentine masina dumneavoastra in conditii de top pentru a putea minimiza costurile cu reparatiile.

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist.

Defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur

Defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur

Exista anumite probleme sau defectiuni auto pentru a caror rezolvare este bine sa obtineti asistenta din partea unui mecanic autorizat.

Cinci trucuri pe care le poti folosi in masina pentru a-ti usura viata

Cinci trucuri pe care le poti folosi in masina pentru a-ti usura viata

Daca iti place sa sofezi, in mod sigur petreci o gramada de timp in masina. Prin urmare, este normal sa iti doresti sa ai o masina mai curata.

Ce sa facem pentru a prelungi viata cauciucurilor ?

Ce sa facem pentru a prelungi viata cauciucurilor ?

Majoritatea producatorilor recomanda sa faceti rotatia anvelopelor la fiecare 6 luni sau la fiecare aproximativ 10 mii de kilometri.

Top 12 cele mai comune probleme auto

Top 12 cele mai comune probleme auto

Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.

Cum sa cureti centurile de siguranta de la masina de unul singur

Cum sa cureti centurile de siguranta de la masina de unul singur

Pe langa scaunele care necesita continua protejare impotriva murdariei, urmatoarele pe lista sunt centurile de siguranta.

Ce piese trebuie verificate la o masina mai veche de 10 ani?

Ce piese trebuie verificate la o masina mai veche de 10 ani?

Cand trebuie verificate conductele sistemului de frana, cureaua de accesorii, rezervorul de carburant, planetarele si amortizoarele?

Despre conducerea preventiva pe timp de noapte

Despre conducerea preventiva pe timp de noapte

Un sofer bun este cel care cunoaste si respecta regulile de circulatie, dar si cum sa actioneze pentru a preveni orice situatie riscanta.

Cumpara anvelope de vara de la Velopa.ro pentru a circula in siguranta

Cumpara anvelope de vara de la Velopa.ro pentru a circula in siguranta

Trecerea la anvelope de vara se face in momentul in care pericolul inghetului. Nu exista insa o data fixa la care se poate face aceasta trecere. Totul tine de conditiile meteo.

Despre dispozitivul de pretensionare a centurii de siguranta

Despre dispozitivul de pretensionare a centurii de siguranta

Va trebui sa inlocuiti dispozitivul de pretensionare a centurii de fiecare data cand suferiti un accident. Nu va faceti griji, acesta nu este scump.

Ce trebuie sa faci ca sa tii masina departe de service?

Ce trebuie sa faci ca sa tii masina departe de service?

Sfaturi intretinere masina, ce trebuie sa verifici si sa intretii pentru a mentine cat mai mult masina in stare buna.

Cum poti sa verifici singur uzura anvelopelor ?

Cum poti sa verifici singur uzura anvelopelor ?

Verificati adancimea profilului cu un subler manual sau cu unul electronic. Introduceti sublerul in canelurile cele mai adanci

Cum sa alegi masina de familie potrivita?

Cum sa alegi masina de familie potrivita?

Cumpararea unei masini poate fi o experienta obositoare, fie ca este vorba despre o masina noua sau una second hand.

Semne care indica faptul ca e timpul sa schimbi uleiul de la motor

Semne care indica faptul ca e timpul sa schimbi uleiul de la motor

Fiecare posesor de autovehicul ar trebui sa cunoasca cateva informatii de baza referitoare la programul de mentenanta al masinii.

Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

In cazul in care iti doresti ca masina ta sa functioneze la parametrii optimi este indicat sa schimbi uleiul la termenul indicat de producator.

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Tuturor ne place mirosul de masina noua, pe care dorim sa il pastram cat mai mult timp. De cele mai multe ori acest miros nu persista pentru mult timp.

Despre alinierea rotilor si rotatia anvelopelor

Despre alinierea rotilor si rotatia anvelopelor

De multe ori, posesorii auto pot sa confunde cele doua notiuni – de aliniere a rotilor cu cea de rotatie a cauciucurilor.