Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Anvelopele auto sunt vulnerabile la perforari si multe alte defectiuni. Daca observati galme sau o uzura necorespunzatoare a anvelopei, mergeti de urgenta la un specialist.

Este o obisnuinta sa vezi masini parcate pe marginea drumului atunci cand conduci pe orice sosea. Pentru o durata de viata cat mai indelungata, rotirea cauciucurilor trebuie facuta cu regularitate. Cat de des mergeti cu anvelopele la un specialist? Probabil ca nu foarte des.

Iata 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar trebuie sa le cunoasca.

1. Nu esti niciodata in siguranta sa conduci o masina cu anvelopele dezumflate

Acest lucru se poate intampla pe distante scurte. Masina dumneavoastra este proiectata pentru a fi condusa atunci cand anvelopele sunt umflate la presiunea corespunzatoare.

Daca anvelopele sunt dezumflate, nu numai ca ele vor fi distruse atunci cand conduci, dar masina nu va actiona cum trebuie in conditii corespunzatoare. Fiecare lovitura si fiecare fisura vor ingreuna condusul, iar controlul franarii este compromis.

2. Anvelopele umflate in exces pot duce la explozii

Multi oameni cresc presiunea in anvelope pentru a reduce rezistenta la rulare, ceea ce creste usor eficienta combustibilului. Nu este o practica recomandata deoarece scade aderenta pe drum.

Nu numai ca acest lucru reduce tractiunea pe sosea, dar daca o anvelopa umflata in exces, loveste o denivelare, o bordura sau orice alt obiect de pe sosea, se poate sparge mult mai usor decat anvelopele umflate corespunzator.

3. Subumflarea anvelopelor va poate distruge anvelopele din interior spre exterior

Anvelopele umflate mai putin nu sunt o practica obisnuita, insa presiunea aerului din anvelope fluctueaza datorita schimbarilor de temperatura din exterior. Cand conduceti cu anvelope sub umflate, nu numai ca aveti o scadere a eficientei consumului de combustibil, dar exista si implicatii in materie de siguranta.

O anvelopa subumflata poate avea mult mai usor un impact brusc cu o bordura sau un sant si poate cauza o uzura excesiva. Presiunea in anvelope trebuie verificata si ajustata de-a lungul fiecarui anotimp, pentru a evita problemele potentiale legate de siguranta.

4. Uzura inegala a anvelopelor poate fi un semn al unei probleme mult mai grave

Cand vedeti ca anvelopele nu ruleaza uniform, sau daca o anvelopa este mult mai uzata decat celelalte, asta inseamna ca este o problema cu automobilul dumneavoastra şi el nu va rula in parametrii normali.

Uzura necorespunzatoare a anvelopei poate fi o indicatie a adancimii benzii de rulare sau poate fi un simptom al unei probleme de directie a autovehiculului.

5. Reducerea gradului de incarcare a anvelopelor dumneavoastra poate duce la defectiuni ale anvelope de toate tipurile

Intervalul de incarcare a anvelopelor dumneavoastra este potrivit abilitatilor si utilizarilor autovehiculului dumneavoastra.

Daca aveti anvelope care nu sunt evaluate suficient pentru utilizarea de catre dumneavoastra, puteti avea o multime de simptome legate de acestea, cum ar fi uzura anormala, explozii si desprinderea anvelopei. Acest lucru se intampla, de obicei, mai mult la vehiculele cu remorca sau la camioane, dar nu este foarte sigur.

6. Cea mai importanta caracteristica de siguranta pentru anvelopele dumneavoastra este banda de rulare

Nu sunteti in siguranta cand conduceti cu pneurile uzate. Acestea sunt susceptibile la explozii, nu pot fi reparate, dar cel mai important, pneurile uzate nu au tractiune.

In timpul franarii, al schimbarii directiei si al acceleratiei, anvelopele trebuie sa aiba o tractiune normala pentru o functionare eficienta. Anvelopele uzate vor face ca vehiculul dumneavoastra sa alunece mult mai usor pe suprafete umede.

7. Nu utilizati zilnic anvelopa de rezerva

Multi oameni au obiceiul sa conduca un autovehicul folosind timp indelungat roata de rezerva. Anvelopele de rezerva compacte sunt proiectate pentru o utilizare pe termen foarte scurt la viteze de sub 80 de km/h si pe o distanta maxima de 80 de km.

Rularea zilnica cu roata de rezerva poate avea doua consecinte: exista riscul ca aceasta sa se dezumfle mai repede si in felul acesta veti conduce un autovehicul care nu mai are alta roata de rezerva, lucru care nu este indicat.

8. Dimensiunile inegale ale pneurilor pot distruge vehiculele 4WD si AWD

Daca se vor folosi pneuri de dimensiuni inegale pot avaria grav autovehiculul dumneavoastra. Anvelopele cu o diferenta de jumatate de centimetru in diametru pot provoca daune sistemului de suspensie.

9. Anvelopele cu petice necorespunzatoare pot exploda

R.A.R-ul considera ca o reparatie adecvata a anvelopelor este o combinatie intre un dop si un petic pentru o punctie de pana la 0.5 cm. Pentru gaurile mai mari decat acestea si reparatiile in afara combinatiei dop-petic nu sunt permise. De asemenea, o anvelopa nu poate fi reparata pe peretele lateral al anvelopei. Toate aceste lucruri pot duce la o pierdere brusca a presiunii in anvelope.

10. Un cui in anvelopa nu inseamna intotdeauna o anvelopa dezumflata

Apropiindu-te de masina si vazand ca ceva straluceste pe cauciuc nu iti pica tocmai bine. Dar nu va pierdeti inca speranta. Banda de rulare a anvelopei este de aproximativ 1 cm grosime cand este noua. Adaugati la aceasta grosimea straturilor interioare si structurale, iar anvelopa dumneavoastra este de aproximativ un centimetru grosime.

O multime de suruburi, cuie, capse si multe alte obiecte ascutite sunt mai scurte decat acestea si nu vor patrunde pana la capat, pentru a provoca o pana. Conducerea in siguranta este primordiala, mai mult decat performanta vehiculului. Daca aveti nelamuriri cu privire la starea anvelopelor dumneavoastra sau nu sunteti siguri daca sunt in siguranta, contactati un expert in anvelope.

Sursa foto: carmudi.com.ph, pakwheels.com, allstate.com, consumerreports.org, rensselaerhonda.com, hondaofbaycounty.com

Citeste si...
Care este diferenta dintre anvelopele de rezerva si cele normale?
Care este diferenta dintre anvelopele de rezerva si cele normale?

Cu exceptia cazului in care conduceti unul dintre cele cateva vehicule care sunt echipate cu o anvelopa de rezerva de dimensiuni c...

Cum sa-ti intretii anvelopele noi?
Cum sa-ti intretii anvelopele noi?

Ti-ai echipat masina cu un set de anvelope noi, inlocuind setul uzat. Anvelopele vechi faceau zgomot si de fiecare data cand trebu...

Totul despre anvelopele la mana a doua
Totul despre anvelopele la mana a doua

Anvelopele la mana a doua pot avea mai multe probleme, precum uzura, durata de folosire si urmele de mucegai. Achizitionarea unei...

De ce anvelopele noi au peri de cauciuc pe ele?
De ce anvelopele noi au peri de cauciuc pe ele?

Exista peri de cauciuc pe care ii puteti vedea pe orice tip de anvelopa noua. Teoretic, acestia sunt numiti bavuri, termen care in...