Totul despre anvelopele All-Season

Totul despre anvelopele All-Season

In functie de clima zonei in care locuiti, schimbarile de anotimp pot fi minore sau pot fi extreme. In unele regiuni din Romania, clima este foarte temperata, cu un sezon ploios si unul canicular.

Alte regiuni pot avea o vara scurta si caniculara, urmata de o iarna foarte lunga, foarte geroasa si cu multa zapada. Clima zonei in care locuiti determina decizia dumneavoastra in legatura cu anvelopele pentru toate anotimpurile.

Cauciucurile pentru toate anotimpurile sunt anvelope care teoretic functioneaza performant in orice conditii. Cand le comparam cu un cauciuc de iarna sau cu unul special de vara, anvelopele pentru toate anotimpurile au parametri de functionare mai buni in diverse conditii meteo.

Cum sunt proiectate cauciucurile pentru toate anotimpurile ?

Cand fabricantii proiecteaza un cauciuc pentru toate anotimpurile, principalii factori pe care ii iau in considerare sunt:

  • longevitatea stratului benzii de rulare;
  • capacitatea de a respinge apa in conditii de umiditate’
  • zgomotul de rulare;
  • confortul calatoriei.

Alti factori, cum ar fi performantele pe vreme rece, sunt importanti, dar intr-o masura mai mica.

Daca ati vazut o reclama la anvelope sau un pliant publicitar, ati observat ca multe cauciucuri au un rating de viata utila (de exemplu, 96 de mii de kilometri). Longevitatea stratului caii de rulare se estimeaza pe baza unei utilizari medii, in conditii normale de rulare, pentru diverse tipuri de vehicule.

Se are in vedere, mai ales, compozitia si densitatea cauciucului; capacitatea de a mentine tractiunea in acelasi timp cu reducerea uzurii la minimum. Un compus de cauciuc mai dur va avea o viata mai lunga pe calea de rulare, dar va pierde tractiunea mai usor, in timp ce un compus de cauciuc mai moale va avea o tractiune mai buna in diverse conditii, dar e mai predispus la uzura.

Capacitatea unui cauciuc de a elimina apa previne fenomenul numit acvaplanare. Acvaplanarea apare cand zona de contact a anvelopei nu poate taia apa de pe sosea suficient de rapid pentru a obtine tractiunea si, practic, se merge pe deasupra suprafetei apei.

Fabricantii de cauciucuri concep blocurile pe calea de rulare astfel incat acestea sa directioneze apa de pe mijlocul caii de rulare spre exterior. Canalele si liniile taiate in blocurile de pe calea de rulare se numesc santuri. Aceste santuri se intind si asigura aderenta pe suprafata drumului.

Modelul de pe calea de rulare a cauciucului joaca, de asemenea, un rol in nivelul de zgomot care se aude in cabina vehiculului. Design-ul anvelopei include blocuri alternante sau de esalonare, pentru a reduce la minimum zgomotul zumzaitor de la contactul cu soseaua. Problema zgomotului este mai acuta in special la viteza de autostrada, iar anvelopele proiectate prost sunt semnificativ mai zgomotoase decat cele de calitate mai buna.

Cauciucul folosit in anvelopele pentru toate anotimpurile este rigid si poate antrena o rulare mai dura care transmite vibratiile de la denivelari in compartimentul pasagerilor. Pentru a imbunatati confortul calatoriei, fabricantii de anvelope concep, in mod strategic, peretele lateral mai moale, astfel incat sa amortizeze mai mult denivelarile.

Sunt cauciucurile pentru toate anotimpurile intr-adevar bune pentru orice anotimp?

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt cea mai buna optiune pentru condusul in orice conditii, dar au performante mai bune la o temperatura de peste 6 grade Celsius. Sub aceasta temperatura, compusul de cauciuc din anvelopa se intareste semnificativ, fapt care mareste distanta de oprire si creste riscul pierderii tractiunii.

Daca mergeti cu masina doar ocazional in conditii de zapada si temperaturi scazute, anvelopele pentru toate anotimpurile ar putea fi cea mai buna optiune pentru dumneavoastra.

Daca locuiti si conduceti intr-o zona in care sunt cateva luni de vreme rece si zapada, luati in calcul un set separat de cauciucuri de iarna pentru temperaturi de sub 6 grade Celsius. Ele vor imbunatati tractiunea cand e frig si se aluneca.

Sursa foto: tires-easy.com, goodyear.ca, autotrader.ca

Citeste si...
O lista cu toate lichidele de care are masina nevoie
O lista cu toate lichidele de care are masina nevoie

Fiecare autoturism are in componenta anumite lichide care deservesc sistemele din angrenajul acestuia si fara de care masina nu po...

Resoftare ECU: toate beneficiile pe care trebuie sa le stii
Resoftare ECU: toate beneficiile pe care trebuie sa le stii

Indiferent de vehicul, nu exista niciodata suficienta putere pentru un adevarat pasionat de viteza. Imbunatatirea masinii cu piese...

Se schimba toate buletinele. Ce se intampla cu permisul in 2023?
Se schimba toate buletinele. Ce se intampla cu permisul in 2023?

NOILE CARTI ELECTRONICE DE IDENTITATE SE VOR EMITE GRATUIT! DOCUMENTELE CU CIP vor permite efectuarea de calatorii, in Uniunea Eur...

Este mai bine sa inlocuiesti una sau toate bobinele de inductie?
Este mai bine sa inlocuiesti una sau toate bobinele de inductie?

In momentul in care motorul masinii dumneavoastra incepe sa piarda din caii putere, cel mai probabil bobina este cea care cauzeaza...