Totul despre anvelopele All-Season

Totul despre anvelopele All-Season

In functie de clima zonei in care locuiti, schimbarile de anotimp pot fi minore sau pot fi extreme. In unele regiuni din Romania, clima este foarte temperata, cu un sezon ploios si unul canicular. 

Alte regiuni pot avea o vara scurta si caniculara, urmata de o iarna foarte lunga, foarte geroasa si cu multa zapada. Clima zonei in care locuiti determina decizia dumneavoastra in legatura cu anvelopele pentru toate anotimpurile.  

Cauciucurile pentru toate anotimpurile sunt anvelope care teoretic functioneaza performant in orice conditii. Cand le comparam cu un cauciuc de iarna sau cu unul special de vara, anvelopele pentru toate anotimpurile au parametri de functionare mai buni in diverse conditii meteo.  

Citeste si despre: sfaturi despre siguranta anvelopelor

Cum sunt proiectate cauciucurile pentru toate anotimpurile ? 

Cand fabricantii proiecteaza un cauciuc pentru toate anotimpurile, principalii factori pe care ii iau in considerare sunt: 

  • - longevitatea  stratului benzii de rulare;
  • - capacitatea de a respinge apa in conditii de umiditate'
  • - zgomotul de rulare;
  • - confortul calatoriei.

Alti factori, cum ar fi performantele pe vreme rece,  sunt importanti, dar intr-o masura mai mica.

Daca ati vazut o reclama la anvelope sau un pliant publicitar, ati observat ca multe cauciucuri au un rating de viata utila (de exemplu, 96 de mii de kilometri). Longevitatea stratului caii de rulare se estimeaza pe baza unei utilizari medii, in conditii normale de rulare, pentru diverse tipuri de vehicule.

Se are in vedere, mai ales, compozitia si densitatea cauciucului; capacitatea de a mentine tractiunea in acelasi timp cu reducerea uzurii la minimum. Un compus de cauciuc mai dur va avea o viata mai lunga pe calea de rulare, dar va pierde tractiunea mai usor, in timp ce un compus de cauciuc mai moale va avea o tractiune mai buna in diverse conditii, dar e mai predispus la uzura. 

Capacitatea unui cauciuc de a elimina apa previne fenomenul numit acvaplanare. Acvaplanarea apare cand zona de contact a anvelopei nu poate taia apa de pe sosea suficient de rapid pentru a obtine tractiunea si, practic, se merge pe deasupra suprafetei apei. 

Fabricantii de cauciucuri concep blocurile pe calea de rulare astfel incat acestea sa directioneze apa de pe mijlocul caii de rulare spre exterior. Canalele si liniile taiate in blocurile de pe calea de rulare se numesc santuri. Aceste santuri se intind si asigura aderenta pe suprafata drumului. 

Modelul de pe calea de rulare a cauciucului joaca, de asemenea, un rol in nivelul de zgomot care se aude in cabina vehiculului. Design-ul anvelopei include blocuri alternante sau de esalonare, pentru a reduce la minimum zgomotul zumzaitor de la contactul cu soseaua. Problema zgomotului este mai acuta in special la viteza de autostrada, iar anvelopele proiectate prost sunt semnificativ mai zgomotoase decat cele de calitate mai buna.  

Cauciucul folosit in anvelopele pentru toate anotimpurile este rigid si poate antrena o rulare mai dura care transmite vibratiile de la denivelari in compartimentul pasagerilor. Pentru a imbunatati confortul calatoriei, fabricantii de anvelope concep, in mod strategic, peretele lateral mai moale, astfel incat sa amortizeze mai mult denivelarile. 

Sunt cauciucurile pentru toate anotimpurile intr-adevar bune pentru orice anotimp? 

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt cea mai buna optiune pentru condusul in orice conditii, dar au performante mai bune la o temperatura de peste 6 grade Celsius. Sub aceasta temperatura, compusul de cauciuc din anvelopa se intareste semnificativ, fapt care mareste distanta de oprire si creste riscul pierderii tractiunii.  

Daca mergeti cu masina doar ocazional in conditii de zapada si temperaturi scazute, anvelopele pentru toate anotimpurile ar putea fi cea mai buna optiune pentru dumneavoastra. 

Daca locuiti si conduceti intr-o zona in care sunt cateva luni de vreme rece si zapada, luati in calcul un set separat de cauciucuri de iarna pentru temperaturi de sub 6 grade Celsius. Ele vor imbunatati tractiunea cand e frig si se aluneca.  

Citeste si despre: cum sa prelungesti viata anvelopelor masinii tale

Sursa foto: tires-easy.com, goodyear.ca, autotrader.ca

Articole similare
Totul despre anvelopele la mana a doua

Totul despre anvelopele la mana a doua

Ghid complet despre ce trebuie sa stii cand vrei sa cumperi anvelope la mana a doua.

Anvelope de iarna: cand trebuie sa le montezi

Anvelope de iarna: cand trebuie sa le montezi

Cand trebuie sa schimbi cauciucurile de vara cu cele de iarna? Care este diferenta dintre ele?

Adevarul despre anvelopele resapate

Adevarul despre anvelopele resapate

Poti apela cu incredere la cauciucuri resapate (care au costuri mai reduse decat cele noi) sau ar trebui sa optezi pentru varianta de cauciucuri noi?

Cat timp poti conduce cu o anvelopa peticita?

Cat timp poti conduce cu o anvelopa peticita?

Este ok sa merg cu o anvelopa cu petec? Pot face explozie?

Cum sa pregatiti masina pentru iarna

Cum sa pregatiti masina pentru iarna

Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul.

Anvelope radiale: anvantaje si dezavantaje

Anvelope radiale: anvantaje si dezavantaje

In mod evident anvelopa radiala va fi mai indicata datorita faptului ca prezinta aspecte superioare in ceea ce priveste siguranta si flexibilitatea.

Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.

Adevarata conexiune intre presiunea la roti si temperatura

Adevarata conexiune intre presiunea la roti si temperatura

Cand vine vorba de rotile si cauciucurile de pe masina pe care o conducem, cat stim cu adevarat secretele acestora si intelegem procesele care se intampla?

Care sunt cele mai potrivite anvelope pentru condusul pe autostrada?

Care sunt cele mai potrivite anvelope pentru condusul pe autostrada?

Faci naveta pe autostrada? Afla de la noi ce tip de anvelope iti trebuie, dar si de ce trebuie sa tii cont cand le achizitionezi.

Cum sa cumperi anvelope de calitate buna ?

Cum sa cumperi anvelope de calitate buna ?

Ce trebuie sa stii cand alegi anvelope noi pentru masina ta.

Tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope

Tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope

Afla de la noi cum sa obtii cel mai bun pret pentru noile tale anvelope.

Sunt anvelopele late mai bune?

Sunt anvelopele late mai bune?

Vrei sa alegi anvelope mai late pentru masina ta? Citeste asta!

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

Ce amenda risti daca n-ai anvelope de iarna?

Ce amenda risti daca n-ai anvelope de iarna?

Amenda pentru fapta mentionata este prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni (de la 9 la 20 puncte-amenda, respectiv intre 1.305 si 2.900 de lei).

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Ca sa prelungesti viata anvelopelor tale este ideal sa le rotesti la fiecare 10.000 de kilometri parcursi.

Cand trebuie montate anvelopele de iarna?

Cand trebuie montate anvelopele de iarna?

Desi afara nu este zapada tot trebuie sa stim in ce conditii si cand trebuie sa purtam cauciucurile de iarna pe masina.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Cum sa-ti intretii anvelopele noi?

Cum sa-ti intretii anvelopele noi?

Ingrijirea adecvata a pneurilor le va prelungi viata. Daca banuiti ca aveti probleme cu uzura, verificati anvelopele cat mai curand.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

De ce se uzeaza anvelopele neuniform ?

De ce se uzeaza anvelopele neuniform ?

Asta e problema legata de uzura neuniforma a cauciucurilor. Poate nu observati cand se intampla, dar anvelopele se uzeaza constant.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi anvelopele masinii?

Cum iti dai seama ca trebuie sa schimbi anvelopele masinii?

Cand iti dai seama ca un pneu trebuie schimbat? 4 motive sa schimbi anvelopele cand trebuie.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre senzorul presiune turbo

Totul despre senzorul presiune turbo

Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si reguleaza presiunea aerului din galeria de admisie.