Autonomia vehiculelor electrice si economia care poate fi facuta cu astfel de masini

Autonomia vehiculelor electrice si economia care poate fi facuta cu astfel de masini

Achizitia unui autoturism electric la mana a doua reprezinta o reala necunoscuta pentru conducatorii auto romani, in conditiile in care acestea sunt intrate relativ recent pe piata. Astfel, indiferent de faptul ca acest gen de autoturisme au devenit din ce in ce mai populare in ultima perioada, cei interesati de o astfel de achizitie nu cunosc care sunt aspectele esentiale pe care trebuie sa le monitorizeze atunci cand vine vorba de cumpararea unei masini electrice second hand.

Tocmai de aceea, am decis sa ne raportam, in articolul de fata, la modalitatea de achizitionare a unei masini electrice la mana a doua, luand drept reper analiza celor de la carvertical.com, citati de ziare.com.

Investitia intr-o masina electrica este justificata

In conditiile in care costurile carburantului sunt in continua crestere, vehiculul electric reprezinta o modalitate de economisire in timp. Indiferent de faptul ca nici electricitatea nu este la indemana oricui, estimarile specialistilor vorbesc despre o economie de pana la 1000 de dolari intr-un an, in conditiile utilizarii unui vehicul electric.

Este important de stiut faptul ca preturile vehiculelor electrice sunt destul de ridicate, net superioare masinilor obisnuite, ceea ce poate reprezenta un indicator al calitatii.

Potrivit surselor citate, „in mod surprinzator, vehiculele electrice rulate sunt adesea intr-o stare mai buna decat vehiculele traditionale, deoarece au mai putine piese mobile. Nu e nimic mai rau decat sa cumperi o masina second-hand si apoi sa trebuiasca sa investesti o suma semnificativa de bani in reparatii“.

Trebuie amintit faptul ca masinile electrice cu o vechime mai mare prezinta, totusi, un dezavantaj de luat in seama, respectiv performanta limitata a bateriei, ceea ce conduce la o autonomie redusa. „Odata cu imbunatatirea tehnologiilor, noile VE pot fi conduse pe distante mai mari decat precursoarele lor. Aceasta inseamna ca persoanele care aleg o masina second-hand ar putea fi nevoite sa o incarce mai des“.

Durata de viata a acumulatorilor vehiculelor electrice

Indiferent ca ne raportam la un autovehicul alimentat cu benzina sau la o masina electrica, bateria pierde din performanta in timp, situatie in totalitate ireversibila. Astfel, fluctuatiile de temperatura, incarcarile repetate si numarul mare de kilometri parcursi reprezinta factori esentiali care contribuie la deteriorarea bateriei.

Potrivit celor de la carvertical.com, citati de ziare.com, „majoritatea producatorilor de masini ofera garantie la baterii timp de opt ani sau 160.000 km. Daca un vehicul a trecut de acest prag, sunt sanse ca performanta bateriei sale sa fie mai slaba in comparatie cu o masina noua.

Starea bateriei depinde, de asemenea, de clima. Bateriile litiu-ion utilizate de vehiculele electrice nu functioneaza bine pe caldura. Un vehicul rulat din sudul Spaniei ar putea avea o capacitate redusa a bateriei, in timp ce o masina din Tarile de Jos sau Germania ar putea oferi soferilor o performanta mult mai buna a bateriei“.

Potrivit specialistilor in domeniu, se recomanda verificarea raportului privind starea bateriei vehiculului electric, in prealabil achizitionarii unei astfel de masini. Schimbarea unei astfel de baterii este deosebit de scumpa, astfel ca recomandarea noastra este sa va asigurati de faptul ca respectiva masina de care sunteti interesati nu dispune de un acumulator uzat.

Reteaua statiilor de incarcare

Va aducem la cunostinta faptul ca inainte de a hotari achizitionarea unei masini electrice nu trebuie sa neglijati, sub nicio forma, infrastructura locala de incarcare.

Este adevarat ca multi dintre soferi sunt inca in dubii in ceea ce priveste oportunitatea unei astfel de achizitii, cea mai mare problema reprezentand-o numarul redus de statii de incarcare, ceea ce face destul de grea utilizarea acestor masini in conditiile rularii in afara localitatilor, cel putin pentru unii dintre conducatorii auto.

Pentru multi dintre cei care locuiesc la curte situatia nu este atat de incomoda, incarcarea nemaifiind o problema atata timp cat pot incarca respectivele masini electrice in garaj sau pe alee, cel putin atata timp cat se afla in localitatea de domiciliu.

Din pacate, realitatea din teren este ca mare parte dintre orasele tarii nu beneficiaza de o infrastructura adecvata de incarcare a masinilor electrice, ceea ce este deosebit de frustrant.

Daca identificarea unei statii de incarcare este o activitate care ia timp, nici durata de incarcare a unui vehicul electric nu este o actiune mai usoara, aceasta putandu-se intinde pe durata a jumatate de zi. Nu mai facem referire la cozile care pot fi intalnite la statiile de incarcare, care complica major lucrurile.

Potrivit sursei citate, „unele companii ofera deja incarcatoare portabile pentru VE, destinate proprietarilor care nu isi pot incarca vehiculele acasa. Cu toate acestea, ele incarca bateriile numai pana la un anumit nivel, iar in prezent, aceste incarcatoare nu sunt o optiune valida“.

Verificarea istoricului masinii electrice este obligatorie

In baza celor mentionate de specialistii in domeniu, „toate masinile sunt diferite. Doua vehicule identice din acelasi model, fabricate in acelasi an, se pot afla in stari foarte diferite. Stilul de condus, accidentele si kilometrajul se numara printre factorii pe care cumparatorii trebuie sa ii ia in considerare.

Nu toti soferii sunt sinceri si dispusi sa dezvaluie toate secretele masinii lor. Daca un vehicul a fost implicat intr-un accident, acest lucru ii scade valoarea.

Majoritatea oamenilor nu doresc sa investeasca intr-o masina care a suferit un accident grav, deoarece este posibil sa nu poata fi condusa in siguranta, iar un astfel de eveniment ar putea cauza probleme mecanice in viitor“.

Ulterior introducerii numarului unic de inregistrare (VIN), viitorii cumparatori pot verifica situatia vehiculului, respectiv daca acesta a suferit sau nu accidente, observand realitatea celor afisate de kilometrajul masinii.

De asemenea, acestia pot verifica daca respectivul vehicul a fost furat, dar si istoricul de inmatriculare al masinii. Mai mult, „verificarea VIN-ului masinii ofera, de asemenea, cumparatorilor un avantaj in timpul negocierii pretului“, precizeaza specialistii auto.

Aspecte de luat in seama la achizitia unei masini electrice second hand

Franele masinii – „Atunci cand un VE nu accelereaza, acesta utilizeaza franarea regenerativa pentru a incetini vehiculul, ceea ce reduce utilizarea franelor“.

Actualizarile software ale masinii – Masinile electrice beneficiaza de actualizari de soft periodice, in acest mod fiind remediate erorile si introducandu-se noi caracteristici, in vederea imbunatatirii performantelor autovehiculelor.

Trebuie stiut faptul ca achizitia unui vehicul electric fara actualizari facute poate fi un indicator al lipsei de grija a proprietarului cu privire la respectiva masina.

Intretinerea masinii – Service-urile auto specializate in vehicule electrice sunt rare, astfel ca este necesara identificarea unor specialisti pentru situatii de risc.

Conform sursei citate, „Expertii VE recomanda dealerii oficiali, deoarece acestia utilizeaza piese originale si pot oferi o garantie pentru lucrarile efectuate. Inainte de a cumpara un VE rulat, soferii ar putea dori sa verifice daca toate reparatiile au fost efectuate intr-un atelier de reparatii auto respectabil“.

Citeste si...
VIDEO: Care este amenda în cazul în care ești prins cu suporturi de numere auto electrici?
VIDEO: Care este amenda în cazul în care ești prins cu suporturi de numere auto electrici?

Pe diverse platforme de socializare sunt postate anunțuri privind vânzarea de suporturi de numere auto electrice, care ascund nume...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...