Bielete bara stabilizatoare defecte sau avariate?

Bielete bara stabilizatoare defecte sau avariate

 

Semnele obisnuite ale bieletelor barei stabilizatoare defecte includ cloncanitul sau scartaitul in zona rotilor, o manevrare grea si un volan care joaca.

Responsabilitatea pastrarii stabilitatii si manevrarii usoare a masinii tale in diverse conditii de condus o are bara stabilizatoare sau bara antiruliu. Unitatea mecanica este formata din bara propriu-zisa care are montate bucse si bielete. Bieletele se ataseaza bratului inferior de control al suspensiei fata si au bucse de-a lungul lor pentru a asigura o calatorie lina.

Cand bieletele incep sa se uzeze, semnele pot varia de la abia observabile la semnificative si, daca nu le inlocuiesti, pot duce la avarii catastrofale ale partii din fata a masinii si chiar la accident.

 

Mai jos sunt cateva semne de avertizare care te vor anunta ca bieletele incep sa se uzeze si au nevoie de inlocuire de catre un mecanic calificat.

 

 

 

Cloncanitul sau scartaitul in zona rotilor

Bieletele sunt atasate de bratul inferior de control din partea din fata a celor mai multe masini si camioane. La anumite masini, exista bara stabilizatoare si pe spate. Totusi, cele care cauzeaza cele mai multe probleme sunt cele de pe fata si sunt localizate chiar in spatele rotilor din fata. Daca esti pe drum si incepi sa auzi un cloncanit, o bataie sau scartaituri metal pe metal este posibil ca bieletele sa provoace acest sunet. Bieletele trebuie sa se potriveasca foarte strans, fara joc sau miscare cu exceptia locului dintre bucsele de cauciuc.

Cand bieletele sunt uzate, bara stabilizatoare va incepe sa produca acele zgomote mai ales cand virezi sau treci peste vreun limitator de viteza. Cand auzi sunetele despre care vorbeam venind din fata masinii asigura-te ca iei legatura cu un mecanic calificat pentru a-ti verifica si inlocui bieletele si bucsele. Acest lucru necesita interventie si pe partea soferului si pe cea a pasagerului.

 

 

 

Manevrarea grea si jocul de volan

Deoarece bieletele sunt atasate de bratul inferior de control, virarea si manevrarea sunt afectate negativ cand acestea se uzeaza. De cele mai multe ori, vinovatul principal sunt bucsele care sunt in asa fel proiectate incat sa preia mare parte a impactului rotilor cu asfaltul si obiectele si sa ajute partile metalice sa nu se uzeze. Totusi, si bucsele pot provoca coroziune extinsa, mai ales daca ulei, unsoare si alte mizerii intra la bara stabilizatoare. Rezultatul direct al acestor probleme este ca masina nu mai poate fi manevrata asa cum te-ai obisnuit. Volanul va avea un joc, iar masina se va misca de la stanga la dreapta ( va avea ruliu ) din cauza ca bucsele si bieletele s-au uzat.

 

 

 

 

Verificare la schimbarea pneurilor sau la inspectia suspensiilor

O oportunitate buna pentru proprietarii de masini de a fi proactivi in legatura cu pastrarea barei stabilizatoare si a suspensiei fata protejate de distrugeri semnificative este sa ceri unui mecanic calificat sa le verifice in timpul unei inlocuiri de placute de frana, a pneurilor sau a altor lucrari la partea din fata. Cand se uita pe dedesubt, acesta va verifica si directia, suspensia, articulatiile duble impreuna cu bieletele, bucsele si alte componente. Este bine sa inlocuiesti bieletele si bucsele din fata in acelasi timp cu incheierea verificarilor pentru partea din fata.

Aceasta permite mecanicului sa faca o aliniere corecta a suspensiilor fata ceea ce fixeaza suspensiile in linie dreapta astfel incat masina sa mearga lin, sa uzeze cauciucurile in mod egal si sa nu traga stanga sau dreapta cand vrei sa conduci drept.

Orice inspectie sau service la suspensia fata trebuie facute de un mecanic specializat, la fel si inlocuirea bieletelor barei stabilizatoare.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate