BMW E60 (2003 – 2010) pareri si probleme comune

BMW E60 (2003 – 2010) pareri si probleme comune

A cincea generatie a BMW Seria 5 este formata din masinile BMW E60 (versiunea sedan) si BMW E61. Generatia E60/E61 a fost produsa din 2003 pana in 2010 si este adesea denumita in mod colectiv E60.

Generatia E60 a introdus diverse noi functii electronice, inclusiv sistemul de infotainment iDrive, head up display, farurile adaptive, viziunea nocturna, avertizarea de iesire a benzii si controlul vocal. E60 a fost prima serie 5 care a fost disponibila cu un motor pe benzina turbo, transmisie automata cu 6 trepte si franare regenerativa.

Modelul M5 a fost introdus in 2005 si este alimentat de motorul BMW S85 V10. A fost vandut in caroserie sedan si vagon, majoritatea masinilor folosind transmisia SMG III cu 7 trepte. A fost primul si singurul model M5 care a fost vandut cu un motor V10.

In ianuarie 2010, BMW Seria 5 (F10) a inceput productia ca succesor al E60.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini si sa intram in mai multe detalii despre ea. Cum putem afla cat mai multe lucruri despre acest model? Ei bine, noi, cei de la DailyDriven, am cumulat mai multe raspunsuri, de la posesorii de E60, pe care acestia le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW 5er 520d (177 Hp)?”:

Dumitrean Florin a raspuns: “A fost un vis dintotdeauna si va ramane masina mea de suflet. Din 2004 de cand am vazut-o prima data am stiut ca vreau sa detin una. Mi se pare ca are mai multa personalitate decat cele noi.”

Elcean Emmanuel a raspuns: “Datorita aspectului care iti ofera eleganta combinata cu sportivitate si comfortul pe care il ofera atunci cand masina este in modul Drive.”

Popa Nicolae a raspuns: “Am ales acest model pentru ca am in familie urmatorul model de seria 5 (f10) si tinand cont ca E60 este a 2a masina pentru mine am zis ca ar fi ok sa cumpar o masina incapatoare datorita fizicului meu, 1.98m, a fost o alegere pe care nu o regret.”

Sa trecem si la alta motorizare. La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW 5er 520d (163 Hp)?”:

Florin Stefan a raspuns: “Este o masina spatioasa, comoda pot spune ca este si sportiva in ciuda greutati si a motorului de 163 cp, o masina care nu consuma mult tinand cont ca este totusi un Bmw iar motorul n47 este foarte reusit.”

Sa vedem ce a determinat-o pe doamna Andreea Sandu sa-si cumpere un M5. La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW M5 5.0i V10 (507 Hp) Automatic?”:

Andreea Sandu raspunde: “Am ales-o pentru numarul de caluti ?.”

Probleme comune BMW E60 (2003-2010)

Cele mai des intalnite probleme la E60 sunt:

Motorizari disponibile

E60 ofera o gama larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Dar pana la va prezenta cateva motorizari sa vorbim putin despre modelul sport al acestei masini. Modelul M5 al generatiei E60 a fost introdus in 2005 si produs in caroserie sedan si vagon. E60 M5 este alimentat de motorul BMW S85 V10, care produce 500 CP la 7.750 RPM si 520 Nm la 6.100 RPM avand 8.250 RPM in bord. Timpul de accelerare 0-100 km/h este de 4,7 secunde.

Majoritatea M5-urilor au fost vandute cu o transmisie automata cu 7 trepte (SMG III), cu toate acestea pe anumite piete s-a vandut si cu transmisie manuala cu 6 trepte.

Productia totala a modelului M5 a fost de 20.548 de unitati, formate din 19.523 de berline si 1.025 break-uri.

In continuarea va prezentam si alte motorizari pentru a va forma o idee despre ce poate sa ne ofere un E60:

  • 520i, 2.0 L N43, 4 cilindri - acest motor are o putere de 168 CP si un cuplu de 210 Nm;
  • 523i, 2.5 L N53, 6 cilindri - acest motor are o putere de 188 CP si un cuplu de 240 Nm;
  • 525i, 3.0 L N53, 6 cilindri - acest motor are o putere de 215 CP si un cuplu de 270 Nm;
  • 540i, 4.0 L N62, V8 - acest motor are o putere de 302 CP si un cuplu de 390 Nm;
  • 550i, 4.8 L N62, V8 - acest motor are o putere de 362 CP si un cuplu de 490 Nm;
  • 520d, 2.0 L N47, 4 cilindri - acest motor are o putere de 174 CP si un cuplu de 350 Nm;
  • 525d, 3.0 L M57, 6 cilindri - acest motor are o putere de 194 CP si un cuplu de 400 Nm;
  • 530d, 3.0 L M57, 6 cilindri - acest motor are o putere de 232 CP si un cuplu de 500 Nm;
  • 535d, 3.0 L M57, 6 cilindri - acest motor are o putere de 282 CP si un cuplu de 580 Nm.

Cum se conduce si ce consum are un BMW E60?

Pentru a sti cel mai bine cum se conduce un E60, am intrebat posesorii acestei masini despre cum se conduce o astfel de masina atat in oras cat si in afara lui. Posesorii au raspuns:

Ionita Alin: “In oras superb. Mai ales ca e automata. Este o fericire maxima sa fii la volanul ei la drum lung. Tinuta impecabila. Iubeste autostrada la fel de mult pe cat o iubesc eu pe ea.”

Tabacaru Mihael: “In oras se conduce relativ usor, este o masina de dimensiuni destul de mari, dar nu am probleme. La drum lung se conduce foarte bine. Este o masina stabila, sigura si confortabila.”

Andreea Sandu: “Conducerea acestei masini in oras este foarte simpla. In momentul in care pleci cu acesta masina la drum lung trebuie sa ai buzunarul plin.”

Pop Florin: “In oras foarte usor chiar daca are 1600kg si 4861 cm lungime pachetul de senzori de parcare fata-spate te ajuta foarte mult sa parchezi masina in locuri de parcare inguste si sa treci prin niste spatii inguste fara emotii. Cutia automata ofera un plus de confort in oras si directia activa ajuta la o manevrabilitate excelenta. La drum lung foarte bine fiind o masina mare si relativ grea, se simpte foarte inchegata, insonorizarea ajuta foarte mult si ergonomia interioara impreuna cu sistemul CCC este superior oricarui competitor.”

Sa lasam la o parte experienta de condus si sa vorbim despre consumul unui E60. La intrebarea “Ce consum are BMW 5er 520d (177 Hp)?”:

Popa Nicolae a raspuns: “Urban: 11% (sportiv, pentru a nu infunda filtrul de particule si alte cele) Extra urban: 6,2% ( 130, 140km/h) Mediu: 7.7% Test de economie: 190km parcursi cu viteza pana in 90km/h in treapta a 6a, consum 4.2%. Dar nu merita, o chinui.”

Monu Marian a raspuns: “8.5 -10.5 /100km pe oras, in functie de mers. Aproximativ 6.5 /100km in afara.”

La intrebarea “Ce consum are BMW 5er 525d (177 Hp)?”:

Ionita Alin a raspuns: “10-12 l/100km in oras, in functie de trafic si stilul de mers.”

Tabacaru Mihael a raspuns: “Urban 10-12%, iar in exterior 7-8%.”

Fiabilitate

Dupa cum stim, mai ales in Romania, pe toate drumurile gasim BMW-uri. Dar oare este fiabila aceasta masina. La ce sa ne asteptam cand cumparam un E60? Am intrebat posesorii de E60 despre fiabilitatea masinii si despre ce probleme au intampinat la acest model.

La intrebarea “Cat de fiabil este BMW 5er 520d (177 Hp)? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Florin Stefan a raspuns: “Foarte nefiabila, mai ales motorul N47. Am achizitionat-o din germania la 280 000km si in drum spre Romania s-a rupt o clapeta de admisie care a ajuns in cilindrul 4 si s-a facut praf motorul. Am schimbat cu alt motor care dupa 6 luni din cauza pompei de ulei care nu mai facea suficienta presiune ( becul de la ulei nu s-a aprins nici macar o data) s-au invartit cuzinetii pe arbore. Intre timp in cele 6 luni a trebuit sa reconditionez convertizorul + schimbul de ulei in cutie, reconditionat turbina, schimbat galeria de admisie cu una noua. Am rectificat al doilea motor plus o pompa de ulei noua si masina tot nu merge bine. Cand accelerez mai puternic intre 1700 si 2400RPM se simpt niste trepidatii puternice in caroserie, desi masina nu are nici un fel de joc in cardan sau flansa sau rulment sau diferential sau planetare)…nu stiu ce sa ii mai fac.”

Tuta Iulian a raspuns: “Este destul de fiabila daca stii sa o intretii. Probleme ce am avut cu ea chiar de curent, a fost o problema la turbina ce a necesitat reconditionare turbinei. Si am decis ca daca tot am desfacut pe acolo, am schimbat si cureaua de la accesorii, fulia de la motor, un surub de la fulie, rola intinzatoare si rola de ghidaj.”

La intrebarea “Cat de fiabil este BMW M5 5.0i V10 (507 Hp) Automatic ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Andreea Sandu a raspuns: “Singura problema minora pe care am avut-o a fost o simpla garnitura, care a avut o valoare nesemnificativa, de aceea pot spune ca este foarte fiabila.”

La intrebarea “Cat de fiabil este BMW 5er 525d (177 Hp)? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Tudor Razvan a raspuns: “Probleme majore nu a avut in principal in consumabile. Am investit in ea si in cunoscuta boala a modelului bujiile incandescente si releul, galeria de evacuare trebuie schimbata momentan, este iar o problema a modelului si cam atat.”

Tabacaru Mihael a raspuns: “Detin masina de 6 luni, iar pana acum in afara de consumabile si un filtrul epurator nu am schimbat nimic. Pe viitor vor fi si alte piese de schimbat datorate varstei.”

Cat costa un BMW E60 (2003 – 2010) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o parere despre pretul unui E60. Am observat ca preturile oscileaza intre 6000 de euro si pot ajunge pana la 12.000 de euro, in functie de anul fabricatiei si dotarile pe care le are. De exemplu un BMW E60, 520d, 2.0l, din anul 2010 cu 280.000 de km la bord, are un pret de 8000 de euro.

Sfaturi achizitie

In continuarea va prezentam cateva sfaturi de achizitie lasate de catre posesori in review-urile lor la noi pe site. La intrebarea “Ce ii sfatuiti pe cei care vor sa cumpere un BMW E60”:

Andreea Sandu a raspuns: “Ca posesor al automobilului marca BMW ii sfatuiesc pe cei dornici de aventura si confort sa aleaga aceasta marca. In momentul in care te hotarasti sa-ti achizitionezi un autoturism marca BMW trebuie sa-ti asumi toate riscurile. In principiu km si accidente.”

Monu Marian a raspuns: “Sa aiba grija foarte mare la achizitionarea ei ,deoarece sunt multe care nu au fost intretinute corespunzator si este o masina destul de pretentioasa si nu foarte ieftina la intretinere. Daca se duc caine surd la vanatoare, sanse mari sa isi ia teapa si dupa sa mai bage inca o data banii de a dat pe ea inapoi in masina. Sa fie atenti in primul rand o diagnoza buna ,mersul motorului sa fie in parametrii, eventualele scurgeri ( sa nu fie motorul spalat, ascunde ceva ), foarte atent la cutie, daca este hidramata ( trebuie verificata individual ).”

Ionita Alin a raspuns: “Fata de Logan, se simte diferenta in pretul pieselor, dar e o masina care merita 100%. Consumul este mai ridicat, dar cand conduci un BMW 525d de 5 metri lungime pe strada, nimic altceva nu mai conteaza. Frumusete, confort, fiabilitate si putere cat cuprinde. Sa fie atenti sa nu fi fost detinuta de cineva sub 25 de ani.”

Dima Andrei a raspuns: “Intai sa te interesezi daca o poti intretine, recoand o masina mai ieftina la intretinere decat un Bmw e60 prost intretinut. Sa puna testerul pe ea, verificat toata electronica, modulele, apoi injectoare rampa de inalte, turbo, intr-un cuvand o verificare amanuntita.”

Sursa foto: drivemag.com, youtube.com

Citeste si...
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...

Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?
Ce tip de ulei sintetic este recomandat pentru masina ta?

Cu totii stim faptul ca o masina care a rulat peste 160.000 km va avea nevoie de anumite masuri de intretinere specifice, comparat...

Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...