Boala cronica a samsarilor: modificarea kilometrajului masinilor

Boala cronica a samsarilor: modificarea kilometrajului masinilor

Ce ar fi viata fara samsari … „categorie“ aparte in nomenclatorul ocupatiilor din Romania?! Baieti buni, ce-i drept, numa’ sa nu ai de a face … cu negocierea si arta manipularii in sange, insa cu un cusur groaznic – acela al atractiei fatale pentru kilometrajul autoturismelor.

In rest … numai de bine, pentru ca loc sub soare e pentru toata lumea, insa credem noi ca e corect ca si potentialii cumparatori de masini sa fie la curent cu cele practicate de acestia. Nu de alta, dar e pacat sa iti iei autoturism in care doar sa te adapostesti de ploaie.

Este bine-cunoscuta temerea referitoare la kilometrajul „masluit“ in cazul autovehiculelor achizitionate la mana a doua, piata auto fiind plina de persoane interesate de obtinerea unui profit indiferent de mijloacele folosite si de riscurile pe care le implica o astfel de tranzactie.

Aceste riscuri privesc siguranta si integritatea corporala a celor care aleg, fara sa stie, sa intre in posesia unei masini reprezentand un real pericol in trafic, punandu-se astfel in situatii de reala primejdie atat pe ei, cat si pe participantii la trafic.

Nu ca ar fi o noutate pentru multa lume (insa e bine de repetat la anumite intervale, astfel incat cei rau intentionati sa duca lipsa de musterii fara numar), insa samsarii nu se pot abtine de la manipularea kilometrajului masinilor de care se ating. E adevarat ca iese arta din mana lor … insa nu intotdeauna acest gen de arta prinde in trafic, cu atat mai mult in ceea ce priveste siguranta rutiera si protejarea vietii si sanatatii celor implicati.

Adevarata magie … ar spune cei din bransa, parere cu care specialistii nu sunt deloc de acord. Astfel, potrivit news.ro, citat de stirimondene.fanatik.ro, „Se pare ca sapte din zece automobile second-hand date spre vanzare in tara, fiind verificate in baza InspectorAuto.ro in perioada anului ianuarie-august, au avut kilometri dati inapoi! Cu acest truc, dar nu magic, samsarii reusesc sa castige milioane bune de euro“.

Mihai Cune, cel care a fondat InspectorAuto.ro, a efectuat o analiza care prezinta castigurile fabuloase ale samsarilor, acesta mentionand urmatoarele:

„Motivul real al samsarilor este pur financiar pentru ca orice ar avea ei, kilometrajul mai mic face masina vandabila mai repede si la un pret mai mare. Daca facem un calcul simplu si consideram ca aproximativ 65% din masinile second-hand care se importa anual in Romania(aproximativ 200.000 in ultimii ani) sunt destinate revanzarii, iar 70% dintre acestea au kilometri dati inapoi, rezulta ca aproximativ 90.000 masini sunt vandute anual cu kilometrajul masluit“.

Referitor la profit, acesta a adus urmatoarele completari: „La aceste tranzactii, daca punem un minim de 500 de euro cresterea de pret din cauza kilometrajului mai mic rezulta un profit de 45.000.000 de euro“.

Cateva sondaje au aratat faptul ca in piata exista 1 persoana din 2 dispusa sa achizitioneze un autoturism avand in bord 200000 kilometri, cu conditia ca pretul de vanzare al acestuia sa fie real, raportat la vechimea masinii.

Acelasi Mihai Cune numeste practicile samsarilor ca fiind manipulari de marketing. „Umblarea la kilometraj a intrat atat de mult in sangele samsarilor incat acestia dau inapoi chiar si cateva mii de kilometri. Noi le numim “manipulari de marketing” care fac masina vandabila mai repede si la un pret cu 500-1.500 de euro mai mult“.“

Serviciul RAR eXpert al Registrului Auto Roman a picat greu samsarilor

Acesta a fost si unul dintre motivele pentru care a aparut RAR eXpert al Registrului Auto Roman, serviciu cu rol de suport al conducatorilor auto in vederea parcurgerii unei evaluari complete a masinii pe care doresc sa o achizitioneze; aceasta evaluare se finalizeaza cu un raport de expertiza tehnica. Aceasta initiativa a fost consecinta necesitatii unei certitudini la momentul achizitiei de autovehicule second, in conditiile in care 2 din 10 autoturisme intrate la verificarea RAR prezinta mari dificultati legate de identificare.

Registrul Auto Roman explica initiativa crearii serviciului de verificare RAR eXpert prin prisma experientei acumulate in ani de verificare a atator autovehicule: „Inginerii RAR au vazut de-a lungul timpului cat de vulnerabili sunt clientii atunci cand cumpara un autovehicul. Pentru ca nu au pregatirea de specialitate necesara, oamenii pot fi usor pacaliti de cei care, cu rea credinta, pun la bataie masini cu defectiuni ascunse, cu kilometrajul masluit sau, si mai grav, cu probleme de identificare. Acestea din urma ii pot pune in situatia nedorita de a cumpara un autovehicul pe care sa nu il poata folosi“.

Acestea fiind spuse, recomandam potentialilor cumparatori de autoturisme second sa se documenteze serios inainte de a face o achizitie, propria sanatate si integritate corporala cantarind mai mult decat orice pret care pare a fi bun la prima vedere pentru un „cazan pe patru roti“.

Citeste si...
Asigurare auto expirata - ce risti daca conduci asa?
Asigurare auto expirata - ce risti daca conduci asa?

Platesti luna de luna asigurarea, desi nu pare ca te ajuta cu ceva. Daca nu ai fost implicat niciodata intr-un accident, sau esti...

Scut auto metalic vs scut auto de plastic
Scut auto metalic vs scut auto de plastic

Expus in permanenta conditiilor de drum si celor meteorologice, motorul masinii pe care o conduci este, fara doar si poate, cea ma...

Impozit auto 2021: Cat costa si unde il platesti
Impozit auto 2021: Cat costa si unde il platesti

Autovehiculul personal sau al unei persoane juridice este bun pentru care, daca este inmatriculat in Romania trebuie sa se plateas...

Prelata auto Petex
Prelata auto Petex

Daca va parcati masina in afara garajului, intr-un spatiu descoperit sau pe strada, va trebui sa o ingrijiti mai des pentru a-i me...