Cand schimbi volanta, trebuie schimbat si ambreiajul?

Cand schimbi volanta, trebuie schimbat si ambreiajul?

Asa cum ar trebui sa stie orice sofer, ambreiajul este legat de volanta prin discul de presiune, iar ambele componente fac parte din kitul de ambreiaj si se inlocuiesc de multe ori impreuna. In acest articol vom vorbi despre necesitatea inlocuiri volantei atunci cand schimbam ambreiajul autoturismului nostru si va vom explica cum sa procedati.

Atat ambreiajul, cat si volanta sunt doua componente vitale pentru buna functionare a autoturismului, iar rolul principal al acestui angrenaj este de a transmite puterea de la motor la transmisie, asa incat schimbul de viteze sa se realizeze corect si masina sa ruleze lin. In cazul in care oricare dintre cele doua se uzeaza sau nu mai este in stare buna de utilizare, masina nu va putea fi condusa. Atunci cand apar primele semne de uzura, ambele componente vor transmite anumite semnale, pe care daca le identificati in timp util le veti putea remedia inainte de a aparea si alte probleme.

Ansamblul unui ambreiaj este format din trei piese de baza: bratul si cablu ambreiaj, discul de ambreiaj si soare, si rulmentul de presiune. In momentul in care actionam pedala de ambreiaj, bratul ridica discul de ambreiaj pentru a permite soferului sa schimbe treptele de viteza sa se puna schimbatorul in neutru.

Volanta este practic mijlocul de legatura intre mecanismul ambreiajului si sistemul de transmisie. In sine, aceasta piesa este un disc mare de metal, cu o serie de dinti in jurul marginii exterioare, care seamana cu un angrenaj mare. Scopul dintilor este de a permite demarorului sa il cupleze, asa incat sa poate sa porneasca motorul.

La fel ca si in cazul majoritatii componentelor auto si piesele din kitul de ambreiaj sunt consumabile si trebuie inlocuite uneori.

In general, discul de ambreiaj este o piesa rezistenta care ar trebui sa aiba o durata intre 50.000-100.000 de km, in functie de modul in care conducem si intretinem autoturismul. Cu cat va fi mai uzat, cu atat va “aluneca” mai tare, ceea ce va insemna ca schimbatorul de viteze va iesi singur din viteza, situatie care poate afecta grav cutia de viteze si care este foarte periculoasa.

Atunci cand ambreiajul este foarte uzat, acesta va pierde contactul cu volanta si transmiterea puterii de la motor la transmisie nu se va mai realiza corespunzator, in special cand acceleram puternic, situatie in care performantele autoturismului vor fi semnificativ afectate.

Atunci cand rulmentul de la ambreiaj se utilizeaza, mecanismul ambreiajului va functiona tot mai greu si vom auzi un zgomot specific, care de obicei dispare cand apasam pedala, dar este inlocuit de o vibratie puternica resimtitia in podea si volan.

In mod normal, in functie de tipul autoturismului dumneavoastra, de callitatea pieselor utilizate si de felul in care conduceti, nu ar trebui sa aveti probleme cu ambreiajul inainte de 60.000-70.000 de km, dar desigur ca acest numar poate sa difere si cel mai bine ar fi sa va consultati cu mecanicul dumneavoastra.

Cel mai indicat ar fi ca atunci cand inlocuiti una dintre piese sa le schimbati si pe restul, asa incat acestea sa se uzeze impreuna si sa nu platiti dublu pentru manopera, piesele fiind in sinea lor destul de ieftine. In mod normal, nu ar trebui sa inlocuiti volanta prea des, dar ar fi indicat sa o reparati de fiecare data cand inlocuiti ambreiajul pentru a va asigura ca ramane in stare buna de functionare.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...