Capac distribuitor defect si rotor defect

Capac distribuitor defect si rotor defect

Cand motorul este pornit, produce o cantitate mare de energie electrica care intra in bobinele de inductie.

La urma, aceasta energie electrica este transmisa unui electrod al rotorului distribuitorului.

Acest lucru face ca rotorul sa se invarta si sa transfere energia electrica la alti electrozi care sunt amplasati in interiorul capacului distribuitorului. De aici, capacul distribuitorului transfera electricitate bujiilor prin intermediul fiselor acestora.

Acest proces se intampla de fiecare data cand cilindrii motorului necesita o scanteie pentru a aprinde amestecul de aer si combustibil in camera de combustie.

Asadar, capacul distribuitorului si rotorul sunt parti foarte importante ale procesului de combustie interna.

Nu puteti permite sa aveti un vehicul cu un capac distribuitor defect sau cu un rotor defect. Daca acestea doua sunt defecte, pot provoca o multime de probleme motorului si a performantei vehiculului.

Simptome ale capacului distribuitorului defect si ale unui rotor defect

Cu siguranta veti recunoaste simptomele ale defectarii capacului distribuitorului si rotorului. Nu trebuie sa ignorati aceste simptome, deoarece s-ar putea sa ramaneti cu masina in pana pe drum.

Singura solutie este inlocuirea capacului distribuitorului si a rotorului. In continuare va vom prezenta cateva simptome ale capacului distribuitorului si ale unui rotor defect.

1. Masina nu porneste

Pentru ca masina sa porneasca, aveti nevoie de un capac al distribuitorului functionat cat si de un rotor bun. Fara scanteia electrica din camera de combustie, motorul nu va porni. Este posibil ca la inceput sa porneasca mai greu dupa care nu va mai porni deloc.

2. Zgomote ale motorului

Daca auziti zgomote de scartait, guitat dupa ce ati pornit masina, atunci este posibil sa aveti un capac al distribuitorului defect sau foarte murdar.

Daca auziti zgomote ca si cum ar bate ceva sau zgomote ca un click, atunci rotorul sau capacul distribuitorului sunt defecte.

3. Martorul “verifica motor/check engine” aprins in bord

Din moment ce capacul distribuitorului si rotorul defect afecteaza procesul de combustie interna a motorului, va puteti astepta ca martorul “check engine” sa se aprinda in bordul masinii.

Aprinderea acestui martor nu neaparat avertizeaza ca sunt probleme la capacul distribuitorului sau la rotor, asa ca trebuie sa fiti atenti la simptome.

4. Zdruncinare

Este posibil sa apara o zdruncinare intensa in vehicul atunci cand il porniti sau schimbati vitezele.

Aceasta zdruncinare este un semn ca aveti probleme la motor. In mod normal acest lucru se intampla atunci cand capacul distribuitorului este defect.

5. Oprirea motorului in mers

Un capac al distribuitorului defect poate provoca oprirea motorului in mers. Energia electrica trebuie produsa de rotorul distribuitorului pentru ca motorul sa functioneze.

Daca rotorul nu se invarte normal, motorul isi pierde puterea si se opreste in timp ce conduceti.

Costul inlocuirii

Daca trebuie sa inlocuiti capacul distribuitorului si rotorul, va puteti astepta sa platiti intre 300 de lei si 500 de lei, nu este un pret foarte ridicat.

Sursa foto: tireandautobyboyds.com, nicoclub.com, shutterstock.com, aplusjapaneseautorepair.com