Industria auto europeana a decis care este motorul cu cea mai lunga durata de viata. Dupa mai multe studii, motorul cu 6 cilindri in linie a castigat titlul de cel mai fiabil motor.
Citeste in continuare argumentele specialistilor si afla care care sunt costurile pentru reparatia acestui tip de motor!
In Europa, se utilizeaza cu precadere motoare cu 6, 4 si 3 cilindri in linie si V6. Insa, dintre acestea motoarele cele mai rezistente sunt cele cu 6 cilindri in linie. Concluzia vine dupa mai multe teste au avut in vedere fiabilitatea, rezistenta, intretinerea si repararea motoarelor din industria auto.
Motorul cu 6 cilindri in linie – L6 (i6, l6) are un plus fata de alte tipuri de motoare si datorita modului in care arata si este amplasat pe masina. La acest tip, pistoanele lucreaza doua cate doua, existand un echilibru mai bun decat cele asezate in V.
Motoarele cu 6 cilindri in linie sunt montate pe masini care au capota mai lunga, astfel incat motorul sa fie pozitionat longitudinal, iar tractiunea sa fie pe spate, precum BMW. Acest detaliu aduce economii la costul manoperei, in cazul reparatiilor, deoarece interventia dureaza mai putine ore.
Practic, mana de lucru in service la un motor de 6 cilindri in linie este mai ieftina decat la un motor V6.
De ce motorul cu 6 cilindri in linie este considerat bun decat motorul V6?
Specialistii spun ca motivele tin de greutate si numar de componente. Astfel de motoare cu 6 cilindri in linie se gasesc pe masini mai vechi Nissan si Toyota, pe BMW, Mercedes-Benz, pe masini mai noi Mazda.
Daca ai dubii in privinta alegerilor, iti putem spune ce comparatii au facut specialistii si la ce rezultate au ajuns. Studiile spun ca motorul diesel cu o turbina este mai bun decat cel cu mai multe turbine, iar motoarele de 2.5 litri sau 3 litri sunt cele care pot ajunge si la sute de mii de kilometri fara probleme, atunci cand sunt folosite si intretinute in mod corect.
Ce masina trebuie sa iti cumperi daca vrei sa eviti problemele la motor?
Conform studiilor, Honda este pe primul loc in topul masinilor cu cele mai putine defectiuni la motor. Topul arata astfel:
- Honda, 0,29%, 1 din 344 de masini
- Toyota, 0,58%, 1 din 171 de masini
- Mercedes-Benz, 0,84%, 1 din 119 de masini
- Volvo, 0,90%, 1 din 111 de masini
- Jaguar, 0,98%, 1 din 103 de masini
Masina clasica sau electrica – unde apar mai putine defectiuni?
In primii patru ani de utilizare, conform datelor de la utilizatori, masinile clasice pe benzina sau motorina prezinta mult mai putine defectiuni decat cele electrice. Mai mult, se pare ca masinile electrice au motoare mai putin fiabile decat masinile clasice, acest aspect fiind sesizabil pe o perioada mai indelungata de utilizare.
sursa foto: https://www.carlogos.org/