Care este pozitia corecta la volan?

Care este pozitia corecta la volan?

O pozitie incorecta la volan ne poate face oricand sa avem probleme musculare, mai ales la spate si poate provoca dureri in zona gatului sau intepenirea acestuia. Este foarte important sa avem grija la pozitia din timpul condusului, mai ales daca suntem o persoana care petrece mult timp in masina. Pe de alta parte, chiar si atunci cand avem o pozitie corecta, scaunele de pe unele modele de masini sunt concepute sa arate bine si nu sa se potriveasca perfect pe spatele soferului. Mai mult, masinile compacte au un spatiu interior tot mai mic, iar daca esti o persoana mai inalta s-ar putea sa ai probleme semnificative atunci cand conduci autoturismul.

In cazul in care problema este cum stam si nu felul in care a fost construit scaunul, ne putem crea singuri disconfort la niveul gatului, umerilor, spatelui, incheieturilor sau a picioarelor. Mai mult, o postura proasta la volan poate conduce la probleme cronice, iar cele mai dificile sunt atunci cand ajungem sa avem o problema la coloana. Mai mult, o persoana care este pozitionata prost in spatele volanului se supune unui risc mult mai mare de a suferi rani grave in timpul unui accident, decat o persoana care sta corect.


In cele ce urmeaza va vom explica care ar trebui sa fie pozitia corecta a soferului si cum o puteti obtine mai simplu prin reglarea corecta a scaunului si oglinzilor si prin respectarea unor pasi:

Spatele trebuie sa fie mereu sprijinit.

Fundul soferului trebuie sa fie asezat cat mai in partea din spate a scaunului, asa incat coccisul sa fie lipit de spate, iar intre genunchii si partea din fata a scaunului nu ar trebui sa fie mai mult de 2-3 degete distanta. In cazul in care constructia scaunului nu ne permita aceasta pozitie, putem apela la o perna lombara.

Soldurile trebuie tinute mereu ridicate

Partea de jos a scaunului, pe care suntem asezati, ar trebui sa fie in asa fel reglata incat coapsele sa fie sprijinite de ea pe toata lungimea acestora, iar genunchii sa se afle putin mai jos decat soldurile. In acest fel ne vom asigura ca circulatia sangelui se realizeaza corect.

Nu stati prea aproape de volan

Foarte multi soferi trag scaunul foare aproape de volan atunci cand incep sa conduca. Ar trebui sa puteti ajunge intr-un mod usor si confortabil la pedale, dar sa nu fiti prea aproape de ele, in asa fel incat sa le puteti apasa cu toata suprafata lor cu piciorul. Mai mult, soferii ca sunt asezati mult prea aproape de volan risca accidentari grave atunci cand sunt implicati intr-o coliziune.

Reglati scaunul la inaltimea potrivita

In primul rand, nivelul de inaltime al scaunului ar trebui sa fie in asa fel reglat incat privirea noastra sa treaca la cel putin 1,5-2 cm deasupra volanului. Acest factor ne va ajuta sa fim mult mai relaxati in timpul condusului, iar in acelasi timp sa avem o siguranta crescuta in trafic.

Aplecati spatarul scaunului catre spate

Consideram ca este gresit sa stai cu spatarul la un ungi de 90 de grade. Chiar daca spatele tau este drept, nu este relaxat, iar incordarea muschilor te va deranja dupa un timp. Cel mai indicat este ca pozitia spatarului sa fie la 100-105 grade, pentru ca atunci nu va pune presiune spate, dar pozitia va fi totusi dreapta. De asemenea, acea pozitie a spatelui poate provoca daune in zona gatului cand avem un accident.

Setati corect tetiera

Tetiera ar trebui sa fie in asa fel setata incat sa atinga partea din spate a capului intr-un mod confortabil, de obicei intre varful urechilor si varful capului. De asemenea, rolul tetierei este si mai important intr-un accident, deoarece atenueaza miscare capului si ajuta la reducerea leziunilor.

Reglati corect oglinzile

Oglinzile laterale reglate incorect ne vor pune in primul rand in pericol in timpul circulatiei, deoarece nu vom putea vedea corect situatia de trafic din jur si ne vor face sa resimtim dureri in zona gatului si a spatelui, deoarece nu vom avea niciodata o pozitie corecta pe scaun, avand tendinta sa o schimbam mereu pentru a putea vedea in oglinzi.

Citeste si...
Ce este rovinieta si de ce trebuie platita?
Ce este rovinieta si de ce trebuie platita?

Rovinieta, sau taxa de drum, este o taxa platita de soferi pentru a avea dreptul de a circula pe reteaua de drumuri nationale din...

Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?
Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul...

Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?
Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?

Spoilerul nu este o componenta auto care echipeaza masina intamplator sau doar de design. Rolul sau este acela de a fluidiza aerul...

Trebuie sa folosesc lichid de parbriz sau apa este suficienta?
Trebuie sa folosesc lichid de parbriz sau apa este suficienta?

Lichidul de parbriz este un lichid pe care multi soferi il ignora de obicei, dar care poate avea un rol esential in siguranta ta i...