Care sunt semnele ca trebuie sa iti schimbi garnitura de chiulasa?

Care sunt semnele ca trebuie sa iti schimbi garnitura de chiulasa?

Cand vine vorba de o garnitura de chiulasa care face probleme, nu este momentul sa stai foarte multe pe ganduri inainte de a o schimba. O garnitura defecta poate duce la probleme mult mai mari pe viitor, incepand de la un consum ridicat de ulei pana la consumul excesiv de lichid de racire. Daca e sa vorbim de defectiunile sau problemele care pot aparea la chiulasa, aceasta poate sa se fi crapat, fisurat si in cele mai multe cazuri, sa se fi ars garnitura.

Nu uita insa ca garnitura de chiulasa este o componenta vitala a oricarei masini, astfel, daca observi nereguli aparute la ea, trebuie sa nu amani vizita la mecanic si sa o schimbi cat de curand.

Rolul principal al acestei garnituri de chiulasa este sa protejeze si sa se asigure ca procesul de combustie functioneaza corect si etans pentru ca cele doua lichide importante (lichidul de racire si uleiul) sa nu ajunga in contact. Garnitura de chiulasa trebuie sa creeze acest spatiu perfect etans intre blocul motor si chiulasa.

Acum ca stii exact ce rol are garnitura de chiulasa pentru functionarea corecta a masinii tale, urmatorul pas este sa recunosti simptomele pe care aceasta le arata in momentul in care e pe terminate. In cazul in care nu intervii la timp pentru a schimba garnitura, risti sa ajungi la defectiuni mult mai grave si mai costisitoare.

Poate ca nu stiai insa problemele aparute la garnitura de chiulasa au devenit o pata neagra pe renumele companiei cunoscute Subaru. Nu ai cum sa eviti aceste probleme, care apar, cu timpul, la orice masina, astfel esential este sa le recunosti si sa intervii din timp.

Simptomele unei garnituri de chiulasa defecte

Din pacate cele mai multe simptome pe care garnitura defecta le arata sunt greu de depistat, motiv pentru care in multe cazuri se ajunge la probleme mult mai grave. Cel mai des intalnit simptom initial este ca lichidul de racire incepe incet incet sa se scurga. Fapt pe care daca nu il observi din timp, va duce la defectiuni mai grave.

Motor supraincalzit

Un lucru pe care il vei observa cu siguranta este ca motorul tau se va supraincalzi. Motivul este foarte simplu. Lichidul de racire incepe sa se scurga incet. Insa supraincalzirea motorului poate duce la multe alte probleme, cum ar fi dilatarea altor componente metalice.

Chiar daca supraincalzirea motorului este una dintre cele mai populare semnale pe care le arata o garnitura de chiulasa pe moarte, nu inseamna ca doar acesta poate fi motivul din spatele defectiunii.

Scaderea nivelului la lichidul de racire

In cazul in care observi ca nivelul lichidului de racire incepe sa scada mai mult decat de obicei sau sub recomandari, cel mai probabil este o indicatie a faptului ca ai probleme la garnitura de chiulasa. Insa poti verifica acest lucru simplu apeland la un mecanic pentru a te asigura ca problema e la garnitura de chiulasa si nu in alta parte.

Motorul incepe sa dea rateuri

In momentul in care lichidul de racire incepe sa se scurga, acesta va duce in cele mai multe cazuri la probleme de motor. Astfel, in cazul in care observi ca motorul incepe sa dea rateuri, verifica neaparat si garnitura de chiulasa.

Fum excesiv

Un alt simptom pe care il vei putea observa cu ochiul liber este nivelul de fum care iese din toba de esapament. In cazul in care lichidul de racire se scurge in cilindrii, fumul format de dupa procesul de combustie se va face vizibil prin toba de esapament. Insa acest lucru se intampla de obicei daca problema nu este tratata din timp.

Uleiul din motor incepe sa-si schimbe culoarea

In cazul in care incepi sa observi ca uleiul motor incepe sa ia forma laptelui si sa aiba o culoare albuie, ceva nu este ok. In momentul in care lichidul de racire incepe sa se scurga in camera de ardere, acesta va ajunge in cele din urma si in uleiul propriu-zis.

Si cu timpul uleiul se va combina cu acest lichid si vor da nastere la un lichid de forma albuie. Vei putea insa verifica acest lucru o data cu verificarea nivelului de ulei sau daca observi scurgeri neobisnuite.

Pe langa acestea mai pot aparea si alte simptome pe care le poti observa si care pot fi explicate relativ usor cu o garnitura de chiulasa defecta: poti observa ulei in cadrul lichidului de racire, incepi sa observi apa in baia de ulei, observi ca lichidul din vasul de expansiune este peste volumul indicat, prin verificarea compresiei din cilindrii si altele.

Cum poti sa eviti crapaturile in garnitura de chiulasa?

E clar din start ca cea mai buna optiune pe care o ai este sa intervii din start pentru a evita probleme sau defectiuni mai serioase. Insa cum poti face acest lucru, avand in vedere ca garnitura este ca orice alt bun de consum din masina si se va strica, inevitabil, cu timpul?

In primul rand, nu sari peste verificarile tehnice unde orice problema poate fi depistata din timp. In rest, sunt anumite trucuri pe care le poti urma pentru a prelungi cat de mult posibil viata garniturii:

  • Camera de ardere trebuie mentinuta sub presiune scazuta cat de mult posibil;
  • Evita depunerile de carbon la motor;
  • Nu schimba brusc viteza intr-o treapta inferioara pentru a incetini masina;

Pe langa acestea insa, trebuie sa tii cont si de sfaturile pe care le vei primi de la specialistii ce se ocupa de masina ta.

Cum sa repari o garnitura de chiulasa defecta sau crapata?

Vestea buna e ca inlocuirea unei garnituri de chiulasa nu este o treaba complicata, asta daca ai reusit sa depistezi problema de la un stadiu incipient, fara sa afecteze si alte elemente. Poti gasi mai multe produse pentru resigilarea acestor componente din masina ta, la orice magazin specializat.

Garnitura efectiva de chiulasa nu este o investitie foarte mare care sa te usture la buzunar, insa manopera va fi una pe masura. Schimbarea garniturii de chiulasa este una dintre cele mai costisitoare interventii de la motor deoarece implica scoaterea a diferitelor componente pentru a putea ajunge efectiv la garnitura. Punerea lor la loc necesita urmarea stricta a anumitor reguli pentru a asigura functionarea corecta a masinii. Astfel, cel mai bun sfat ramane sa prinzi problema din timp pentru a evita costuri mai mari si defectiuni mai grave.

Sursa foto: bavarian-auto.com, felpro.com, golfmk7.com, carfromjapan.com, knowhow.napaonline.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...