Cat de mult combustibil se consuma la ralanti? Trei moduri pentru a scadea consumul

Cat de mult combustibil se consuma la ralanti? Trei moduri pentru a scadea consumul

Ne asteapta vremuri grele din punct de vedere economic si daca suntem o persoana care depinde in permanenta de automobil si nu isi poate realiza sarcinile zilnice fara a renunta la acesta, cu siguranta cautam metode de a reduce consumul de carburant. Pretul combustibililor a crescut in mod semnificativ si nu pare ca vrea sa mai scada, asa incat ar fi indicat sa incercam sa consumam cat mai putin.

Statul la ralanti

In cadrul acestui articol vom aborda situatia statului la ralanti, cu care probabil ne intalnim cu totii, mai ales daca locuim intr-un oras aglomerat, unde suntem nevoiti sa stam minute bune la semafoare sau in coloana. De asemenea, vom evidentia trei moduri prin care orice sofer poate sa reduca consumul de combustibil macar un pic.

Desi stim cu totii ca mersul la ralanti consuma combustibil, cei mai multi dintre noi nu sunt foarte siguri cat de mult consuma sau ce inseamna acest lucru pentru portofelul nostru. Conform studiilor realizate in aceasta privinta, mersul la ralanti consuma intre 1,5-2,5 litri de combustibil pe ora, in functie de modelul de autoturism in cauza.

La prima vedere, acesta nu apre un consum foarte mare, mai ales ca ne gandim ca la nici un semafor nu vom sta mai mult de 1-2 minute, iar intr-o coloana vom sta cel mult 5-10 inainte de a porni din nou. Asa este, nu pare foarte mult, dar defapt este. Daca facem un calcul sumar al tuturor minutelor cand ne aflam in trafic, vom cosntata cu stupoare ca in unele momente s-ar putea chiar sa stam si o jumatate de ora intr-o zi cu masina la ralanti. Sa spunem ca pierdem din acest motiv doar 0,5 litri pe zi, chiar daca probabil sunt mai multi si intr-o luna am consumat deja 15-20 de litri in plus.

De fiecare data cand va aflati la semafor, blocat in trafic, la un drive-through sau asteptand sa va intoarceti la un semn de oprire, autovehiculul este la ralanti. Sunt secunde importante, dar care se aduna si la final vor parea foarte multe. Un alt studiu realizat in acest sens a stabilit faptul ca un om care foloseste masina in mod regulat ajunge sa petreaca pana la aproximativ 60 de ore pe an cu motorul la ralanti, ceea ce ar insemna un consum suplimentar de 100-120 litri de combustibil.

Modalitati de a reduce consumul de combustibil la ralanti

In timp ce cea mai usoara modalitate de a reduce consumul de combustibil la ralanti este de a reduce dimensiunea motorului autovehiculului dumneavoastra, exista si alte optiuni disponibile care reprezinta alegeri si mai bune.

#1 - Vehicule cu pornire si oprire automata

Daca doriti sa reduceti cantitatea de combustibil folosita in timpul mersului la ralanti, ce optiune mai buna exista decat sa aveti un vehicul care opreste motorul de fiecare data cand mergeti la ralanti? Tocmai asta fac vehiculele echipate cu tehnologia start-stop automat, pe care o regasim instalata pe majoritatea masinilor produse in ultimii ani.

Criticii vehiculelor cu sistem start-stop arata spre motorul de pornire si sustin ca acesta se va arde mai repede - transferand toate economiile facute de dumneavoastra de la combustibil direct la piese.

Desi este adevarat ca un demaror traditional s-ar arde daca l-ati pune intr-un vehicul start-stop, demarorul din aceste vehicule poate mai mult decat sa faca fata utilizarii suplimentare. Acestea implementeaza tehnologii noi, modele imbunatatite si multe altele. Aceste demaroare nu vor dura la fel de mult ca un demaror traditional, vor dura chiar mai mult si nu se cunosc prea multe cazuri in care soferii au fost nevoiti sa schimbe aceasta componenta.

#2 - Vehicule hibride si vehicule complet electrice

Daca obiectivul principal este reducerea consumului de combustibil, cel mai bun mod de a face acest lucru este sa gasiti o modalitate de a conduce vehiculul dumneavoastra fara sa consumati deloc combustibil. In timp ce acest lucru obisnuia sa nu fie nimic mai mult decat un vis, inovatiile recente au transformat aceste vise in realitate.

Vehiculele hibride comuta intre un motor conventional cu combustie interna si un motor electric pentru a va propulsa vehiculul. Atata timp cat vehiculul are o baterie hibrida suficient de incarcata atunci cand mergeti la ralanti, motorul electric va fi incarcat, ceea ce inseamna ca nu veti irosi combustibil!

O optiune si mai buna pentru economia de combustibil este un vehicul complet electric, cum ar fi Tesla. Desigur, exista si alte companii care produc automobile electrice, dar cu siguranta acestia sunt cei mai buni in domeniu pentru moment. Mersul la ralanti nu este diferit de condus, asa incat puteti face acest lucru fara risipa de combustibil!

#3 - Opriti aerul conditionat!

Nu toata lumea isi poate permite sa cumpere un nou vehicul hibrid sau complet electric si, uneori, aveti nevoie de un autoturism care nu exista in varianta electrica, pentru a va satisface nevoie. Dar asta nu inseamna ca nu exista ceva ce puteti face pentru a reduce cantitatea de combustibil pe care o folositi in timpul mersului in gol.

Cel mai important lucru pe care il puteti face pentru a reduce cantitatea de combustibil pe care o irositi in timpul mersului in gol este sa opriti aerul conditionat. Atunci cand lasati aerul conditionat pornit, vehiculul dumneavoastra consuma cu 8 pana la 10 procente mai mult combustibil.

Desi este adevarat ca si conducerea cu geamurile coborate scade eficienta combustibilului, acest lucru nu conteaza in mod evident in timp ce mergeti la ralanti! Astfel, este mai usor sa reduceti economia de combustibil in timpul iernii, cand oricum nu aveti nevoie de aerul conditionat!

In concluzie, chiar daca toate sfaturile pe care le-am oferit in acest articol sunt bune si vor scadea consumul de combustibil, in mod evident cifrele vor fi dstul de mici. Astfel, cea mai buna metoda pe care o aveti la indemana este sa schimbati stilul de condus si sa adoptati un stil de sofat defensiv. Aici veti observa cu siguranta cea mai mare economie de combustibil.

sursa foto: https://click.ro/

Citeste si...
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?
Ce este combustibilul E10? Consum mai mare, dar performante mai slabe?

Un nou combustibil a inceput sa apara in benzinarii, in special in strainatate. Astazi vom vorbi despre carburantul denumit E10, u...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...