Filtrul de particule (DPF) asigura filtrarea unei cantitati foarte mari din praful fin si alte reziduuri care contin carbon. Filtrul de particule este o piesa consumabila, pe care trebuie sa o verificam periodic si sa o curatam cand este cazul, iar uneori necesita inlocure atunci cand este prea uzata pentru a mai functiona corespunzator. Chiar si cu intretinere regulata, DPF-ul ajunge uneori atat de infundat cu funingine incat necesita inlocuire daca dorim sa mai obtinem performantele optime din partea motorului nostru.
Care este costul mediu de inlocuire a unui DPF?
La fel ca si in cazul oricarei piese consumabile care necesita inlocuire, pretul acesteia difera semnificativ in functie de modelul de autoturism, producatorul piesei auto, calitatea acesteia si daca este original sau nu. Pe langa toate acestea se adauga costul de manopera, care va avea un pret la un service de cartier si va fi mult mai mare in cazul unei reprezentante autorizate.
Costul unui filtru de particule la un motor diesel depinde foarte mult si de cat de puternic este motorul si cat de moderna este masina. Avand in vedere toate acestea, ne putem astepta sa platim oriunde intre 5000-15000 de lei pentru a inlocui aceasta piesa, aproximativ 85% din pret fiind reprezentat de catre costul platit pe piesa. Pentru inlocuirea acestei piese nu va recomandam sa utilizati piese after-market, deoarece durata de viata si calitatea acestora este mult mai scurta si pe termen lung veti avea mai mult de platit, iar performanta masinii va fi mai redusa.
Pentru vehiculele de motoare diesel mari, foarte puternice, unde filtrul de particule trebuie sa aiba o performanta mai ridicata de filtrare, sunt de asteptat costuri si mai mari decat cele pe care le-am mentionat anterior. Cu toate acestea, unii producatori de autoturisme ofera si filtre de schimb mai ieftine ca parte a propriile programe de inlocuire a acestora.